مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی است که امکان وقوع آن در زندگی هرکسی وجود دارد. درواقع هنگامی که اشخاص از شرایط زندگی خود راضی نباشند، یا هدف و ایده‌آل‌های بیشتری داشته باشند، به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. اما مهاجرت امری است که روش‌های مختلفی هم دارد. از سوی دیگر برای مهاجرت، باید کشوری را انتخاب کرد که شرایط خوبی برای زندگی داشته باشد. شرایط زندگی در قبرس شمالی برای شهروندان این کشور و حتی مهاجرین بسیار مناسب است. به همین دلیل در طی سال‌های اخیر اشخاص زیادی به قبرس شمالی مهاجرت کرده‌اند. اما به‌نظر شما یکی از رایج‌ترین شیوه‌های مهاجرت به قبرس شمالی چیست؟

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی یکی از ساده‌ترین، سودمندترین و البته ماندگارترین شیوه‌های مهاجرتی به این کشور است. در شرایطی که بسیاری از مردم به هدف سرمایه‌گذاری، کار، اقامت یا چیزهای دیگر به کشور قبرس مهاجرت می‌کنند، اشخاصی هم وجود دارند که مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند.

اما از آنجایی که مهاجرت به‌صورت کلی امر ساده‌ای نیست، ما قصد داریم در این مقاله با بررسی شرایط مهاجرت به قبرس شمالی و چگونگی این امر، مهاجرت را آسان‌تر کنیم. برای تمام اشخاصی که در یک کشور زندگی می‌کنند، جدایی و ورود به یک کشور جدید کمی سخت است، اما ما قصد داریم این سختی را کاهش دهیم. پس برای اینکه بدانید برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی چه کارهای انجام دهید، همراه ما باشید.

مهاجرت به قبرس شمالی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، انسان همیشه برای رسیدن به یک موقعیت بهتر و داشتن زندگی ایده‌آل به کشوری دیگر مهاجرت می‌کند. البته این مهاجرت باید به‌صورتی باشد که اشخاص انتخاب‌های درستی داشته باشند و بهای انتخاب اشتباه را با عمر خود نپردازند. امروزه کشور قبرس شمالی یکی از مشهورترین کشورهای آسیایی است. شاید با خود تصور کنید که این کشور کوچک در دریای مدیترانه چرا باید از شهرت زیادی برخوردار باشد؟

دلیل این امر رشد و ترقی است که قبرس در چند سال اخیر به آن رسیده است. درواقع قبرس شمالی تا پیش از این کشوری کوچک، بی امکانات و دور افتاده بوده که هیچکدام از شهرهای آن شرایط مناسبی برای زندگی نداشتند. البته که علت این امر، جنگ‌های است که توسط دو کشور ترکیه و یونان در این کشور ایجاد شد. اما پس از گذشت چند سال دولت قبرس شمالی با استفاده از بهترین خدمات و امکانات، هرکدام از شهرهای قبرس شمالی را به بهترین محل برای زندگی تبدیل کرد.

البته که رشد و ترقی این کشور محدود به چند امکانات و خدمات نبود، بلکه تغییر وسیعی در بخش گردشگری، اقتصادی و حتی تحصیلی این کشور ایجاد شد. در شرایطی که بسیار از جاذبه‌های گردشگری و توریستی قبرس از بین رفته بود، دولت این کشور با بازسازی آنها این کشور را به مقصدی مناسب برای گردش و تفریح توریست‌ها تبدیل کرد. در حال حاضر کشور قبرس شمالی یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای گردشگران و توریستان محسوب می‌شود.

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور قبرس

شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور قبرس

شرایط تحصیلی در کشور قبرس شمالی

در بخش قبل اشاره کردیم که تغییرات تحصیلی زیادی در کشور قبرس شمالی ایجاد شد. در دوران تاریکی این کشور، دانشگاه‌های چندان بزرگ و معروفی در این کشور وجود نداشت، اما با بازسازی و رشد دوباره قبرس، دانشگاه‌های بسیار معتبر و حتی بین المللی در این کشور تاسیس شد. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جذابی که درمورد این کشور وجود دارد، مدارس ایرانی قبرس شمالی است.

شاید برایتان قابل باور نباشد، اما در کشور قبرس شمالی مدارس کاملا ایرانی وجود دارد که به نمایندگی از کشور ایران تاسیس شده است. از آنجایی که بسیاری از مهاجرین این کشور ایرانیان هستند، دولت قبرس شمالی با تاسیس مدارس ایرانی در این کشور به خانواده های ایرانی خود این امکان را می‌دهد که در کنار آموزش‌های لازم، از زبان مادری خود هم غافل نشوند. بدین تریبت والدین می‌توانند بدون نگرانی، زبان پارسی را هم به فرزندان خود یاد دهند.

باتوجه به مدارس و دانشگاه‌های بسیار خوب، تحصیل در کشور قبرس شمالی به عنوان یک مزیت شناخته می‌شود. از سوی دیگر، اشخاص می‌توانند با تحصیل در دانشگاه‌های بین المللی قبرس شمالی، مدرک بسیار معتبری در عرصه جهانی به دست آورده و پس از اتمام دوره تحصیلی خود به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی شرایط بسیار راحتی دارد. اما اشخاص باید توجه داشته باشند که تمام مراحل مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی را به درستی رعایت کنند. مراحل مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی به شکل زیر است:

انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه موردنظر

اولین مرحله برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه موردنظر است. البته لازم به ذکر است که اشخاص می‌توانند درخواست پذیرش خود را به چند دانشگاه ارسال کنند. در این مرحله اشخاص باید باتوجه به علاقه قلبی خود و مهارتی که دارند، یک رشته تحصیلی را انتخاب کنند.

آماده‌سازی مدارک

دومین مرحله، آماده‌سازی مدارک و پر فرم کردن درخواست پذیرش برای دانشگاه‌های قبرس شمالی است. در این مرحله اشخاص باید تمام مدارک هویتی، پاسپورت، سوابق تحصیلی، مدارک تحصیلی مرتبط وغیره را آماده کنند. همچنین باید فرم مربوط به درخواست ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه را به صورت کامل پر کنند.

درخواست پذیرش

در مرحله بعد نوبت به ارسال فرم‌های پر شده می‌رسد. درواقع شخص فرم‌های موردنیاز را به دانشگاه مدنظر ارسال کرده و پس از گذشت مدتی، دانشگاه نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش اشخاص پاسخ می دهد. همانطور که گفتیم این درخواست پذیرش می‌تواند به‌صورت همزمان به چند دانشگاه انجام شود.

مراحل دریافت ویزا

پس از اینکه پاسخ دانشگاه مبنی بر قبول درخواست ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه داده شد، اشخاص می‌توانند با استفاده از نامه دانشگاه و مدارک خود، بلیط سفر به کشور قبرس شمالی را تهیه کنند. در آنجا، می‌توانند در فرودگاه قبرس شمالی ویزای تحصیلی خود را از مامورین تحویل بگیرند. این ویزا تا پایان مدت تحصیل در قبرس شمالی اعتبار دارد.

مراحل مالی و اداری در قبرس شمالی

آخرین کاری که اشخاص باید انجام دهند این است که هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی را محاسبه کرده و باتوجه به تمکن مالی که دارند، برای دریافت خوابگاه، اجاره خانه یا سایر موارد اقدام کنند. پس از آن می‌توانند با سفر به قبرس و معرفی خود به دانشگاه، تحصیل خود را در این کشور زیبا آغاز کنند.

بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی به قبرس و مزیت های آن

قطعا می‌دانید که تحصیل در کشورهای پیشرفته حتی در حال توسعه، باید باتوجه به شرایط درستی انجام شود. برای مثال اگر یک کشور شرایط زندگی خوبی داشت، اما دانشگاه‌های آن اعتبار زیادی نداشته باشد، مهاجرت تحصیلی به این کشور بی‌فایده است، زیرا دانشجویان نمی‌توانند به سطح علمی موردنظر خود برسند. اما در قبرس شمالی شرایط بسیار متفاوت است. باوجود اینکه این کشور در سال‌‌های گذشته مشکلات زیادی داشت، اما در حال حاضر به یکی از سودمندترین کشورها تبدیل شده است.

در دوره‌ای که بسیاری از اقتصاددانان سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را به عنوان یک برد بزرگ می‌دانند، مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، برد بزرگ‌تری است. زیرا با این شیوه از مهاجرت اشخاص هم مدرک معتبری دریافت می‌کنند، هم سطح علمی آنها افزایش می‌یابد و هم از فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برخوردار خواهند شد.

از سوی دیگر، از آنجایی که بسیاری از دانشگاه های قبرس شمالی بین المللی هستند، اشخاص می‌توانند با تحصیل در این دانشگاه‌ها، مدرک معتبری به دست بیاورند که اعتبار آن در سرتاسر جهان تایید شده است. همچنین می‌توانند به واسطه همین مدرک به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند.

بهترین قابلیت تحصیل در قبرس شمالی

اما یکی از بهترین قابلیت‌های تحصیل در قبرس شمالی یا، مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی این است که اشخاص می‌توانند از بورسیه تحصیلی این کشور استفاده کنند. تمام کشورهای دنیا میزان مشخصی از بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان خود درنظر گرفته‌اند. کشور قبرس شمالی هم از این امر مستثنی نیست و برای دانشجویان خود بورسیه‌های 25، 50، 75 و حتی 100 درصدی را قرار داده است.

البته که دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های قبرس شمالی ملزم به رعایت برخی قوانین و داشتن شرایط لازم است. اما به هر صورت دانشجویان می‌توانند با مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی قبرس شمالی از شرایط دریافت این قابلیت آگاه شده و در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

آیا مهاجرین تحصیلی می توانند اقامت دائمی داشته باشند؟

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی در قبرس شمالی تا پایان مدت تحصیل در قبرس شمالی است. اما داستان مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی کاملا متفاوت است. زیرا اشخاص می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود، به سفارت این کشور مراجعه کرده و با ارائه مدارک خود، فرم درخواست اقامت دائمی را به سفارت ارائه دهند. سفارت باتوجه به شرایط تحصیلی شخص، عدم مشکلات یا شکایات شخصی و باتوجه به قابلیت‌های تحصیلی که در کشور قبرس داشته، اقامت دائمی این کشور را به اشخاص اهدا می‌کند.

تحصیل در قلب دریای مدیترانه

تحصیل در قلب دریای مدیترانه

سخن نهایی

اگر به دنبال رقم زدن آینده‌ای روشن برای خود هستید، مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی همان راهی است که می‌تواند شما را به مقصد برساند. با مهاجرت تحصیلی به کشور قبرس شمالی، می‌توانید هم شرایط زندگی خود را بهبود داده و هم با به دست آوردن مدرک دانشگاهی بسیار معتبر، شغل پردرآمدی هم پیدا کنید.

البته به یاد داشته باشید که باید تمام شرایط و قوانین مربوط به مهاجرت تحصیلی را به درستی رعایت کنید. همچنین می‌توانید در این راه از مشاورین ما در شرکت ظهوریان کمک بگیرید و اقامت راحت‌تری را برای خود و خانواده رقم بزنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.