مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی

مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی

مشاغل پزشکی و کادر درمان از آن دسته شغل‌های هستند که در همه جای دنیا محبوبیت زیادی دارند. علاوه بر ان تمام کشورهای اروپایی حمایت زیادی از پزشکان و پرستاران می‌کنند. کشور قبرس شمالی هم یکی از این کشورها است که حمایت زیادی از شغل‌های رشته پزشکی می‌کند. به همین سبب مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی بسیار ساده است. از سوی دیگر پزشکان جزو آن قشری از جامعه هستند که در کشور قبرس شمالی محبوبیت زیادی دارند. به همین سبب زندگی در قبرس شمالی برای پزشکان مزیت‌های زیادی دارد.

باتوجه به شرایط خوبی که در کشور قبرس وجود دارد. مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی برای این اشخاص مزیت‌های زیادی دارد. علاوه بر آن فرایند بسیار ساده ای هم دارد. به همین ترتیب قصد داریم در این مقاله با بررسی روند مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی، شیوه‌های مهاجرتی این دسته از اشخاص را بررسی کنیم.

قشر پزشکی

قشر پزشکی

امکانات و خدمات در کشور قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی جزو آن دسته از کشورهای است که در سال‌های گذشته، از کمبود امکانات زیادی رنج می‌برد. درواقع بسیاری از شهرهای قبرس شمالی ابتدایی‌ترین امکانات برای زندگی را هم نداشتند. اما با گذشت زمان، دولت قبرس برای توسعه کشور خود، به توسعه امکانات شهری روی آورد. این امکانات شامل مواردی مانند تاسیس فروشگاه‌های مختلف، تاسیس بیمارستان و کلینیک‌های خصوصی، تعمیر جاده‌های برون شهری و درون شهری وغیره از اصلی‌ترین اقدامات دولت قبرس برای توسعه این کشور بود.

با گذشت زمان، امروزه کشور قبرس شمالی به یکی از محبوب‌ترین کشورهای تبدیل شده که تک تک شهرهای آن خدمات و امکانات بسیاری خوبی دارند. به همین دلیل هم مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی یکی از پرتکرارترین موضوعاتی که در سفارت بیان می‌شود.

خدمات درمانی در قبرس شمالی

همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم، کشور قبرس شمالی قبل از این کمبودهای زیادی داشت. اگر بخواهیم ساده‌تر درمورد این موضوع صحبت کنیم، باید بگوییم که حتی شهرهای این کشور ساده‌ترین مراکز درمانی مانند بیمارستان و درمانگاهی هم نداشتند. در چنین شرایطی اگر کسی به بیماری مبتلا می‌شد، باید زمان  بسیار طولانی را طی می کرد که به بیمارستانی برسد.

از سوی دیگر، در گذشته بسیاری از بیمارستان‌های قبرس شمالی پزشکان و داروهای ضروری را نداشتند. بدین ترتیب بیماران مجبور بودند با مراجعه به کلینیک‌های خصوصی و پرداخت هزینه‌های گزاف، بیماری خود را درمان کنند.

اما امروزه، با بروزرسانی خدمات و امکانات کشور قبرس شمالی، خدمات درمانی در این کشور وضعیت بهتری دارد. درواقع هر شهر دارای تعداد زیادی بیمارستان، کلینیک، داروخانه و درمانگاه شبانه‌روزی است که هر کسی بتواند در کمترین زمان ممکن، بیماری خود را درمان کند. علاوه بر آن دولت قبرس تمام شهروندان خود را ملزم به استفاده از خدمات بیمه و حوادث عمر در قبرس شمالی کرده است.

امروزه در شهرهای قبرس شمالی حدود 38 بیمارستان وجود دارد که از این تعداد حدود 30 بیمارستان در روستاها و مناطق دور افتاده قرار دارد. این امکانات برای اشخاص روستایی که دسترسی زیادی به شهر و امکانات شهری ندارند بسیار مناسب است.

چگونگی مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی

اصلی‌ترین سوالی که برای بسیاری از اشخاص رخ می‌دهد، این است که مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی چگونه انجام می‌شود؟ خب مسلما پاسخ این سوال بسیار روشن است. پزشکان هم می‌توانند مانند بسیاری از مردم دیگر با روش‌های مختلفی مانند مهاجرت کاری به قبرس شمالی، به این کشور زیبا مهاجرت کنند.

دلیل اینکه برای مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی، مهاجرت کاری را پیشنهاد می‌دهیم این است که پزشکان به واسطه شغل خود به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند. پس باید از طریق روش مهاجرت کاری اقامت خود را در کشور قبرس به دست بیاورند.

برای اولین قدم در مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی، اشخاص باید درخواست مهاجرت خود را به سازمان سنجش قبرس شمالی ارسال کنند. پس از آن، حدود یک ماه طول می‌کشد که دولت قبرس نسبت به درخواست اقامت آنها پاسخ دهد. پس از آن می‌توانند مدارک هویتی و سایر مدارک موردنیاز را مهیا کرده و درخواست خود را به صورت کامل ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، باید به قبرس شمالی سفر کنند که ویزا خود را در فرودگاه این کشور تحویل بگیرند. البته که اگر دولت قبرس با درخواست مهاجرت پزشکی موافقت نکند، ریجکت شدن درخواست ویزا در همان اقدام اول و پس از ارسال درخواست به سازمان سنجش مشخص می‌شود. اما اگر پاسخی مبنی بر ریجکت شدن درخواست ارسال نشد، پزشکان می‌توانند با سفر به قبرس و ارائه مدارک خود به مامورین سفارت، ویزا خود را دریافت کنند.

مهاجرت پرستاران

مهاجرت پرستاران

اولین قدم پس از مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی

یکی دیگر از سوالات بسیار رایج در بین پزشکان که درمورد مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی دارند، این است که آیا می‌توانند به محض ورود به قبرس شمالی کار خود را آغاز کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، اما کار مهمی که باید پیش از آن انجام دهند این است که ابتدا یک دوره 3 الی 6 ماهه را در یکی از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های قبرس شمالی بگذرانند.

پس از آن می‌توانند به عنوان یک پزشک مستقل، کار خود را در هرکدام از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های قبرس شمالی به صورت رسمی شروع کنند. البته لازم به ذکر است که این دوره هیچ حقوقی نداشته و پزشکان باید صرفا به دلیل ثابت کردن توانایی و علم خود در این بیمارستان‌ها کار کنند.

آیا پزشکان مجاز به تاسیس مطب هستند؟

قطعا تاسیس مطب برای متخصصین درآمد و موقعیت اجتماعی بسیار بهتری دارد. به همین سبب بسیاری از پزشکان به تاسیس مطب و فعالیت جداگانه علاقه‌مند هستند. مزیت بسیار خوبی که دولت قبرس برای پزشکان مهاجر درنظر گرفته، این است که پزشکان می‌توانند پس از گذراندن دوره تکمیلی خود، مجزوهای لازم را دریافت کرده و با ارائه مدارک تخصص خود، اقدام به تاسیس مطب بکنند.

علاوه بر آن پزشکان می‌توانند در هر دو بخش خصوصی و دولتی فعالیت داشته باشند. درواقع برای فعالیت دوجانبه پزشکان مهاجر هیچگونه موانعی وجود ندارد.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی

پزشکان برای مهاجرت به قبرس شمالی نیاز به مدارکی دارند. در ادامه به بیان این مدارک خواهیم پرداخت:

  • ارائه اصل مدارک پزشکی
  • ارائه تاییدیه سازمان سنجش قبرس
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه یک قطعه عکس 4×6
  • عدم سوءسابقه کیفری
  • ارائه، تکمیل و امضا فرم درخواست کار
  • امضا قرارداد کار
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی وغیره
  • ارائه مدارک بانکی مبنی بر تمکن مالی مناسب
مهاجرت پزشکان

مهاجرت پزشکان

آیا مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی سودمند است؟

مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی موضوعی نیست که بخواهیم با قطعیت درمورد سودمند بودن یا نبودن آن صحبت کنیم. اما به صورت کلی، برای پزشکانی که به دنبال بهترین شرایط کاری در قبرس شمالی هستند، کار در قبرس شمالی سود بیشتری دارد. همچنین میزان درآمد پزشکان، کادر درمان و حتی پرستاران در این کشور بسیار مناسب بوده و روتین زندگی بسیار راحتی را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

سخن نهایی

مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی، آنهم در شرایطی که به دنبال زندگی راحت‌تر و بهتری هستند، امر بسیار مهمی است که می‌تواند آینده آنها را تغییر دهد. به همین سبب نه‌تنها پزشکان، بلکه تمام اشخاصی که قصد مهاجرت دارند، باید پیش از اقدام به این کار اطلاعات موثق و درستی هم داشته باشند. شما می توانید برای رسیدن به این اطلاعات درست و مفید، با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در ارتباط باشید و تمام اطلاعات مهم درمورد مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی و حتی مهاجرت سایر اقشار به این کشور را به دست بیاورید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.