نقشه قبرس شمالی و جنوبی

نقشه قبرس شمالی و جنوبی

دو کشور قبرس شمالی و جنوبی، از محبوب‌ترین کشورهای هستند که امروزه به یکی از اصلی‌ترین کشورهای مقصد برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده‌اند. هر دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی وضعیت خوبی برای زندگی داشته و جزو کشورهای هستند که هرساله مهاجرین زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. حال اگر شما قصد مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی یا قبرس جنوبی را داشته باشید، ابتدایی‌ترین اطلاعاتی که از آن به دست می‌آورید چیست؟ قطعا اولین اطلاعات، شناخت نقشه قبرس شمالی و جنوبی است.

مسلما هرکسی برای مهاجرت به کشور دیگر باید اطلاعات درست و اساسی درمورد آن کشور داشته باشد. این اطلاعات می‌تواند شامل ابتدایی‌ترین مسائل و جزئیات مانند مساحت کشور، تعداد شهرها تا نکات اساسی مانند وضعیت اقتصادی آن کشور باشد. پس اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی یا قبرس جنوبی را دارید، باید با مطالعه نقشه قبرس شمالی و جنوبی، اطلاعات پایه و اساسی را از این دو کشور به دست بیاورید.

به صورت کلی در پروسه مهاجرت به یک کشور مانند قبرس، مقوله نقشه قبرس شمالی و جنوبی و مساحت هر کشور زیاد موردتوجه قرار نمی‌گیرد، اما بد نیست با ما تا انتها این مقاله را همراهی کنید و این اطلاعات کاربردی را به دست بیاورید.

قبرس شمالی و جنوبی

قبرس شمالی و جنوبی

جمهوری قبرس در دریای مدیترانه

جمهوری قبرس کشوری در قلب دریای مدیترانه بود. البته این نام ربوط به دوران پیش از جنگ 1974 است. در آن سال دو کشور ترکیه و یونان برای تسلط بر این کشور، به قبرس حمله کردند. طی این جنگ جمهوری قبرس به دو کشور قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شد. بخش قبرس شمالی تحت سلطه ترکیه و قبرس جنوبی تحت سلطه کشور یونان بود. هرچند که جمهوری قبرس در سال‌های پیش از این جنگ هم وقایع و اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته بود، اما این جنگ باعث جدایی دو بخش اصلی این کشور شد.

درواقع دو کشور ترکیه و یونان هرکدام تعدادی از شهرهای قبرس را در اختیار گرفتند و پس از آن قبرس به دو بخش تبدیل شد. پس از آن نقشه قبرس به دو بخش نقشه قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شد. در دوران پس از جنگ هرکدام از دو کشور قبرس شمالی و جنوبی باتوجه به شرایطی که داشتند به زندگی ادامه دادند. اما قبرس جنوبی در مقایسه با قبرس شمالی در زمان کمتری به رشد و ترقی رسید. هرچند که در حال حاضر وضعیت هردوکشور کمی متفاوت است.

شرایط زندگی در کشور قبرس شمالی

باتوجه به نقشه قبرس شمالی و جنوبی احتمالا می‌دانید که قبرس شمالی دارای شهرهای متعددی است. هرکدام از شهرهای قبرس شمالی در دوران جنگ با آسیب و ویرانی‌های زیادی روبرو بودند. اما از آنجایی که اولین قدم برای رشد و ترقی توسعه شهری است، دولت قبرس امکانات و خدمات زیادی را در شهرهای کشور خود بکار برد.

در شرایطی که کیفیت زندگی در قبرس شمالی کاهی یافته بود و شهروندان این کشور برای رفع نیازهای خود سختی های زیادی را تحمل می‌کردند، دولت این کور با احداث امکاناتی مانند بیمارستان، کلینیک، مراکز بهداشتی، فروشگاه وغیره سعی در ارتقا سطح زندگی مردم خود کرد. از سوی دیگر با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و جذب سایر سرمایه‌گذاران، بخش زیادی از بازارهای مالی و ملکی خود را ارتقا داد.

شرایط زندگی در کشور قبرس جنوبی

در سمت دیگری از نقشه قبرس شمالی و جنوبی، می‌توانیم به مساحت و شهرهای قبرس جنوبی نگاه کنیم. کشور قبرس جنوبی هم مانند قبرس شمالی دارای شهرهای بسیار زیبایی است. علاوه بر آن، این کشور به سبب سلطه کشور یونان، در مدت زمان بسیار کمتری به رشد و ترقی رسید. امروزه هرکدام از شهرهای کشور قبرس جنوبی محیط بسیار مناسبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری هستند.

کشور قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا بوده و به همین سبب داشتن اقامت این کشور اعتبار زیادی دارد. هرچند که روند دریافت اقامت قبرس شمالی هم کمی سخت است، اما با این وجود هرساله مهاجرین زیادی کشور قبرس جنوبی را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند.

مساحت قبرس شمالی و جنوبی

مساحت قبرس شمالی و جنوبی

نقشه قبرس شمالی با قبرس جنوبی

در مقایسه نقشه قبرس شمالی با جنوبی، باید به چند نکته اشاره کنیم. اولین نکته این است که مساحت کشور قبرس حنوبی بیشتر از قبرس شمالی است. علاوه بر آن، هنگامی که به نقشه قبرس شمالی و جنوبی نگاه کنید متوجه می‌شوید که مساحت و وسعت کشور قبرس جنوبی یکدست‌تر بوده و هرکدام از شهرهای آن دسترسی بسیار راحتی به یکدیگر دارند. مساحت کشور قبرس جنوبی حدود 9.251 کیلومتر است. این مقدار به مایل چیزی حدود 3.572 مایل می‌شود. زبان رسمی مردم این کشور یونانی بوده و حکومت آنها جمهوری است.

اما در سمت دیگری از نقشه قبرس شمالی با جنوبی، کشور قبرس شمالی وجود دارد. این کشور مساحت کمتری دارد. مساحت کشور قبرس شمالی حدود 3.355 کیلومتر یا 1.295 مایل است. مردم این کشور اغلب به زبان ترکی صحبت می‌کنند. البته بیشتر مهاجرین این کشور به زبان انگلیسی یا آلمانی حرف می‌زنند. کشور قبرس در جنوب ترکیه، غرب سوریه، جنوب شرقی یونان، شمال مصر و شمال غربی اسرائیل، لبنان و غزه قرار دارد

تاثیر وقایع سیاسی و تاریخی در شرایط قبرس شمالی و جنوبی

همانطور که می‌دانید حمله دو کشور ترکیه و یونان به قبرس شمالی و جنوبی تاثیرات زیادی در این دو کشور داشت. تاثیراتی که حتی در نقشه قبرس شمالی و جنوبی هم قابل مشاهده بود. اولین تاثیر جدایی این دو کشور از یکدیگر بود. با این وجود اکنون هر دو کشور قبرس شمالی و جنوبی وضعیت مناسبی برای زندگی دارند. شاید کشور قبرس شمالی در مقایسه با قبرس جنوبی رشد کمتری داشته باشد، اما با این وجود باز هم یکی از محبوب‌ترین کشورها برای ایرانیان است.

از آنجایی که بازارهای مالی و ملکی کشور قبرس در حال رشد و ترقی هستند، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی می‌تواند سود بسیار خوبی برای صاحبان خود داشته باشد. به شکلی که بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که انجام فعالیت‌های اقتصادی مانند خرید ملک در قبرس شمالی می‌تواند تبدیل به یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای آینده شود.

شاید در نگاه اول تاثیر وقایع سیاسی و تاریخی در کشورهای قبرس شمالی و جنوبی به صورتی باشد که این دو کشور با خسارت‌های زیادی درگیر بودند، اما پس از گذشت مدتی، قطعا به سوددهی بسیار عالی و وضعیت مناسبی برای زندگی رسیده‌اند. پس باید بگوییم که سلطه ترکیه و یونان کمی تاثیرات مثبت بر این دو کشور هم داشت…

مهاجرت به قبرس شمالی یا جنوبی؟

شاید با شنیدن نام مهاجرت پروسه بسیار طولانی و پرهزینه ای در ذهنتان ایجاد شود. اما برخلاف این تصور مهاجرت به قبرس شمالی کار بسیار راحتی است. از آنجایی که کشور قبرس برای رشد و ترقی خود به سرمایه‌گذاران زیاد نیازد دارد، برای مهاجرین و سرمایه‌گذاران خود شرایط ساده‌ای را تصویب کرده است. برای مثال سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرتی است. زیرا با این کار می‌توان هم اقامت کشور قبرس را به دست آورد و هم یک سرمایه‌گذاری بلند مدت در این کشور انجام داد. باتوجه به سوددهی بسیار خوبی که سرمایه‌گذاری در کشور قبرس دارد، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های مهاجرتی است.

در مقایسه با قبرس شمالی، قبرس جنوبی شرایط نسبتا سخت‌تری را برای پذیرش مهاجرین خود در نظر گرفته است. هرچند که روش‌های مهاجرتی در قبرس جنوبی هم مانند قبرس شمالی است، اما برای مهاجرت به قبرس جنوبی اشخاص باید حتما از طریق سفارت اقدام کرده و مدت زمان طولانی را در این کشور زندگی کنند. پس از حدود 7 الی 11 سال در صورتی که هیچگونه مشکل یا سابقه کیفری نداشته باشند می‌توانند اقامت دائمی قبرس جنوبی را به دست بیاورند.

وسعت قبرس شمالی و جنوبی

وسعت قبرس شمالی و جنوبی

نقش اطلاعات اساسی در شناخت از کشورهای قبرس شمالی و جنوبی

در طی این مقاله به اطلاعات مختلفی از دو کشور قبرس شمالی و جنوبی اشاره کردیم، از نقشه قبرس شمالی و جنوبی تا وضعیت زندگی در این دو کشور، همه و همه اطلاعاتی است که در قسمت‌های مختلف این مقاله بیان شد. اما یکی از سوالاتی که احتمالا در ذهن بسیاری از اشخاص ایجاد می‌شود این است که بین تمام این مطالب، اطلاع از نقشه قبرس شمالی با جنوبی و مساحت آن چه تاثیری در مقوله مهاجرت به این دو کشور دارد؟

تصور کنید قصد مهاجرت به یکی از این دو کشور را داشته و برای انجام کارهای خود به شرکت‌های مهاجرتی یا وکیلی مراجعه می‌کنید. مسلما در اولین قدم از شما سوال می‌کنند که درمورد کشور مقصد خود چه اطلاعاتی دارید؟ در چنین شرایطی آگاهی از وضعیت سیاسی، اقتصادی و بازار کار کشور مقصد مزیت‌های زیادی دارد، اما اطلاع از نقشه قبرس شمالی و جنوبی یا مساحت هر کشور به شما کمک می‌کند که اطلاعات کامل‌تری در اختیار داشته باشید.

علاوه بر آن به خوبی از شهر و کشورهای همسایه مطلع هستید و می‌دانید که برای سفر به هر شهر و کشور باید چه کارهای انجام دهید. شاید در نگاه اول فهمیدن نقشه قبرس شمالی با جنوبی مزیت خاصی نداشته باشد، اما قطعا بی‌اطلاعی از آن ضررهای زیادی دارد.

کلام آخر

اولین قدم برای شناخت کشور قبرس، دیدن نقشه قبرس شمالی و جنوبی و اطلاع از نکات مربوط به آن است. پس اگر قصد مهاجرت به این دو کشور را دارید، حتما ابتدایی‌ترین و کوچک‌ترین اطلاعات را هم جدی بگیرید. زیرا در صورت بروز هر مشکلی می‌تواند به شما کمک کند. علاوه بر آن می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس گرفته و بهترین شیوه‌های مهاجرت به این دو کشور را بشناسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.