هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی در قلب جزیره مدیترانه است که جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، ایجاد شرایط اقتصادی و تحصیلی بسیار مناسب، باعث شده که بسیاری از اشخاص برای زندگی و تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. اما یکی از مهم‌ترین نکات و ابعاد از زندگی در قبرس شمالی، هزینه‌های زندگی، یا هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی است.

هرچند که یک دانشجو به دلیل اینکه به تنهایی زندگی می‌کند، هزینه‌های کمتری دارد. اما با این وجود تعیین هزینه زندگی دانشجویی قبرس شمالی و فاکتورهای مهم در آن، موضوعی است که برای اشخاصی که قصد مهاجرت یا تحصیل در این کشور را دارند بسیار مهم است. هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی مهم ترین دغدغه برای مهاجرین محصل استو به همین دلیل هم قصد داریم در این مقاله به بررسی چگونگی این هزینه‌ها بپردازیم.

مخارج دانشجویی در قبرس شمالی

مخارج دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی، سرزمینی برای رویای دانشجویان

در سال‌های اخیر دولت قبرس با پیشرفت امکانات و خدمات خود، شرایط بهتری را برای زندگی شهروندان خود مهیا کرده است. علاوه بر آن، توجه به شرایط تحصیلی و راه اندازی دانشگاه‌های بین المللی، از نکات مثبت بسیار مهمی است که این کشور را به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای دانشجویان تبدیل کرده است.

درواقع شرایط و استانداردهای تدریس و آموزش در این کشور به شدت به استانداردهای جهانی نزدیک است. به همین دلیل اغلب دانشجویان ترجیح می‌دهند با اخذ ویزا تحصیلی در این کشور، در دانشگاه‌های درجه یک قبرس تحصیل کنند. البته که نباید نسبت به موضوعات مهمی مانند هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی، بی توجه باشند.

اخذ ویزا تحصیلی در قبرس شمالی

پیش از اینکه درمورد هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی صحبت کنیم، باید بفهمیم که چگونه می‌توان ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرد. برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی دو راه وجود دارد. اولین راه ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه‌های قبرس است. در این روش اشخاص باید تمام مدارک هویتی، ریز نمرات، اخرین نمرات کسب شده در دانشگاه یا مدارس و سایر مدارک را به همراه درخواست کتبی پذیرش دانشگاه، به سفارت ارائه دهند. پس از آن سفارت با بررسی مدارک، پاسخ این درخواست را ارسال می‌کند.

اما دومین روش کمی متفاوت است. درواقع در این روش اشخاص تنها مدارک خود را به عنوان شخص داوطلب برای بورسیه ارسال می‌کنند. پس از آن سفارت و دانشگاه قبرس با مشاهده مدارک تحصیلی شخص ( در صورتی که نمرات و معدل عالی داشته باشد) فرم بورسیه را برای اشخاص ارسال کرده و آنها را بیمه می‌کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

کسانی که با هزینه شخصی خود به قبرس مهاجرت تحصیلی می‌کنند، باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنند.و البته باید تمام موارد زیر را به عنوان هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی بدانند. در ادامه با اصلی ترین موارد هزینه زندگی دانشجویی قبرس شمالی آشنا خواهیم شد:

هزینه شهریه دانشگاه

اصلی‌ترین هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی که دانشجویان ملزم به پرداخت آن هستند، شهریه دانشگاه است. البته که در تعیین هزینه شهریه دانشگاه عوامل زیادی تاثیر دارد. اولین عامل رشته تحصیلی اشخاص است. برای مثال هزینه که اشخاص برای رشته‌های گروه پزشکی پرداخت می کنند، بیشتر از رشته‌های علمی است. عامل دیگر نوع دانشگاه است. اگر شخصی در دانشگاه‌های آزاد قبرس شمالی تحصیل کند، باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کند. همانطور که اگر در دانشگاه‌های دولتی یا بین المللی تحصیل کند، حدود 50 الی 70 درصد شهریه کمتری را پرداخت می‌کند.

هزینه محل سکونت

مورد دیگر از هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی، اجاره، خرید ملک یا کرایه خوابگاه است. درواقع یک دانشجو باید هزینه‌های مربوط به سکونت خود را ماهیانه یا سالانه پرداخت کند. هزینه خوابگاه‌های خصوصی در قبرس شمالی 2200 الی 5580 متغییر است. همچنین اگر کسی با استفاده از بورسیه به قبرس شمالی آمده باشد، می‌تواند برای اجاره خوبگاه هزینه بسیار کمتری را پرداخت کند.

بهترین شرایط برای کسی است که در قبرس شمالی خانه شخصی داشته باشد. درواقع خرید ملک در قبرس شمالی و تحصبل در دانشگاه‌های این کشور، بخش زیادی از هزینه‌های دانشجویی در کشور قبرس شمالی را از بین می‌برد.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه های رفت و آمد

یکی از اقدامات جالبی که حکومت قبرس شمالی و دانشگاه‌های آن برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند و باعث کاهش هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی شده، ارائه بلیط رایگان برای تردد دانشجویان است. بدین صورت که دانشجویان می‌توانند به صورت رایگان از اتوبوس‌های که در مسیر دانشگاه و خوابگاه تردد دارند استفاده کنند. البته که هزینه بلیط اتوبوس‌های عمومی یک یورو است.

از سوی دیگر وضعیت اتوبوسرانی قبرس هنوز آنقدر پیشرفت نکرده که در تمام مسیرها قابل رفت و آمد باشد. به همین سبب برخی از دانشجویان باید برای رسیدن به دانشگاه یا مقصد از تاکسی استفاده کنند. هزینه تاکسی در قبرس شمالی چیزی حدود 150 لیر است.

هزینه های خورد و خوراک

اگر ذائقه دانشجویان با ذائقه مردم قبرس شمالی یکسان نباشد، اشخاص می‌توانند با خرید مواد غذایی اولیه، خوراک باب میل خود را بپزند. هزینه تهیه مواد غذایی اولیه، خورد و خوراک و کافه گردی‌های دانشجویی چیزی حدود 5000 لیر است. البته این هزینه به صورت ماهیانه محاسبه شده است.

نکته دیگری که باید در این بخش به آن اشاره کنیم این است که دانشگاه‌های قبرس شمالی کارت‌های را با کد تخفیف به دانشجویان خود ارائه می‌دهد که می‌توانند غذاهای سلف دانشگاه را با قیمت کمتری خریداری کنند.

هزینه های جانبی مانند درمان

در زندگی اشخاص همیشه اتفاقات ناگهانی مانند تصادف، حوادث طبیعی و آسیب‌های آن به انسان، بروز بیماری وغیره رخ می‌دهد. قطعا دانشجویان هم از این قضیه مستثنا نبوده و با چنین اتفاقاتی درگیر می‌شوند. پس در چنین شرایطی باید با بیمارستان یا کلینیک‌های خصوصی مراجعه کنند. البته بسیاری از بیمارستان‌های قبرس شمالی شرایط مناسبی نداشته و گاهی نمی‌توانند خدمات عادی را به بیماران ارائه دهند.

پس بیماران باید به کلینیک‌های خصوصی مراجعه کنند. متاسفانه هزینه درمان در این کلینیک‌های خصوصی بسیار بالا است. اما دولت قبرس با ارائه خدمات بیمه و حوادث عمر در قبرس شمالی، به شهروندان خود این اجازه را می‌دهد که بخش زیادی از هزینه‌های درمان خود را از بیمه دریافت کنند.

این قابلیت برای دانشجویان بسیار کاربردی است. زیرا می‌توانند از تمام قابلیت و پوشش‌دهی‌های بیمه استفاده کرده و در صورت بروز بیماری، با مراجعه به کلینیک‌های خصوصی، هزینه‌های درمان خود را از شرکت بیمه دریافت کرده و نگرانی بایت مخارج درمان نداشته باشند.

هزینه تمدید اقامت

حتما می‌دانید که اقامت تحصیلی هرساله نیاز به تمدید دارد. درواقع اشخاص باید برای تمدید ویزای خود، هزینه مشخصی را پرداخت کنند. هزینه تمدید اقامت 3500 لیر است که حدود 2800 لیر از این مبلغ باید ابتدا پرداخت شود. سایر هزینه‌ها مربوط به کارهای اداری است.

بهترین منطقه برای سکونت دانشجویان در قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای شهرهای مختلفی است که هرکدام امکانات مشخصی دارند. اما اینکه دانشجو در کدام شهر قبرس ساکن باشد، امری سلیقه‌ای است. به همین جهت شما می‌توانید با مطالعه مقاله معرفی بهترین شهرهای قبرس شمالی اطلاعات خوبی از این شهرها به دست بیاورید. البته باید دقت داشته باشید که شهرها به کدام دانشگاه نزدیک تر بوده و اصلا دانشجو قصد تحصیل در کدام دانشگاه را دارد.

شهریه دانشگاه قبرس شمالی

شهریه دانشگاه قبرس شمالی

آینده کاری روشن برای دانشجویان

قطعا اشخاصی که در دانشگاه‌های قبرس تحصیل می‌کنند، آینده بسیار روشنی دارند. زیرا این دانشگاه‌ها شیوه‌های تدریس بسیار خوبی دارند. درواقع دانشجویان این دانشگاه یاد می‌گیرند که باتوجه به شرایط کاری قبرس شمالی و توانایی‌های خود، چگونه به درآمد عالی برسند.

علاوه بر آن، یکی دیگر از راه‌های که می‌تواند هرکسی، حتی دانشجویان را در مدت زمان کمی به درآمد عالی برساند، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی است. ایجاد کسب‌و‌کارهای نوین باعث رشد اقتصاد قبرس شمالی شده و دولت این کشور هم از چنین تجارت‌های حمایت می‌کند. به همین سبب سرمایه گذاران در مدت کمی به درآمد ایده‌آل خود می‌رسند.

نتیجه گیری

به هیچ عنوان نمی‌توان منکر اهمیت درس و علم شد. یادگیری علم در دنیای امروزه به اشخاص کمک می‌کند که با استفاده از هوش و استعدادهای خود، به بهترین شرایط کاری و موقعیت اجتماعی برسند. شاید لازم باشد گاهی اوقات انسان هزینه‌های زیادی برای درس خواندن خود پرداخت کند. اما سود بیشتری به دست می‌آورد. البته که هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی به شکلی است که دانشجویان می‌توانند با پرداخت کمترین میزان هزینه، بهترین علم را به دست آورده و آینده‌ای روشن را برای خود رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.