هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای انسان در زندگی پول است. شاید با خود تصور کنید که انسان نیازهای دیگر و البته مهم‌تری جز پول هم دارد، اما انسان به‌واسطه پول و درآمدی که دارد می‌تواند مابقی نیازهای خود را برطرف کند. پس پیش از هرچیز باید حداقل درآمدی داشته باشد. هزینه‌های زندگی در هر کجای جهان بسته به شرایط و موقعیت کشوری که اشخاص در آن سکونت دارند، متفاوت است. اما از آنجایی که امروزه سیل مهاجرین به کشور قبرس شمالی روی آورده‌اند، قصد داریم درمورد هزینه زندگی قبرس شمالی صحبت کنیم.

قبرس شمالی نیز مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه، اقتصاد نوپایی دارد. این اقتصاد به صنعت و زمینه‌های مختلفی وابسته است. اما برای اشخاصی که قصد مهاجرت به این کشور نوپا را دارند، اطلاع از وضعیت زندگی و هزینه‌های آن بسیار مهم است. به همین سبب قصد داریم درمورد تمام ابعاد هزینه‌ زندگی در قبرس شمالی حرف بزنیم.

مخارج زندگی در قبرس شمالی

مخارج زندگی در قبرس شمالی

بالا بودن سطح هزینه ها، مانعی بزرگ در زندگی

تمام مردم برای بهبود زندگی خود به دنبال درآمد بهتر و بیشتری هستند. اما گاهی اوقات زندگی در کشورهای که هزینه زیادی برای زندگی دارد، ایده مهاجرت را در ذهن اشخاص راه می‌اندازد. درواقع اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، باید بگوییم که شرایط اقتصادی در بسیاری از کشورها به شکلی نامناسب است که اشخاص باید هزینه بسیار زیادی را برای روتین زندگی خود پرداخت کنند. شاید خیلی از اشخاص موفق به پرداخت این هزینه‌ها باشند، اما خیلی اوقات نمی توانند پس‌انداز کرده و حتی پولی برای تفریحات خود پرداخت کنند.

این شیوه از زندگی که اشخاص فقط هزینه نیازهای روزمره خود را پرداخت کرده و هیچ تفریح دیگری نداشته باشند بسیار دلسرد کننده است. با این شرایط اشخاص میلی به زندگی نداشته و شاخص امید به زندگی در مردم آن کشور به شدت نزول می‌کند. در چنین شرایط، برای این دسته از اشخاص مهاجرت به عنوان راهی پرنور به‌نظر می‌رسد.

هرچند که مهاجرت به کشوری مانند قبرس شمالی هم کار راحتی نیست، بلکه اشخاص باید درک و شناخت درستی از وضعیت اقتصادی و هزینه زندگی در قبرس شمالی به دست بیاورند. همچنین باید از شرایط کاری در قبرس شمالی و وضعیت درآمد مردم این کشور آگاهی داشته باشند.

مخارج زندگی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور نوپایی بوده که اقتصاد آن به تازگی رشد کرده و توجه سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کرده است. با این حال هزینه زندگی در قبرس شمالی در چند شاخه تقسیم می‌شود که هرکدام از آنها اهمیت زیادی داشته و اغلب جزو روتین زندگی هستند. در ادامه با هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی آشنا می‌شویم:

هزینه خرید ملک

اصلی‌ترین هزینه زندگی در قبرس شمالی که اشخاص باید پرداخت کنند، هزینه خرید ملک است. درواقع خرید ملک در قبرس شمالی و قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال اگر خانه ویلایی، دو یا سه خوابه را خریداری کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. همچنین هزینه خرید خانه‌های تک خواب یا سوئیت بسیار کمتر است. این هزینه با استفاده از پوند انگلستان پرداخت می‌شود.

اما نکته بسیار مهم در خرید خانه، منطقه آن است. درواقع شما باید پیش از خرید ملک، بهترین شهرهای قبرس شمالی را شناخته و سپس باتوجه به امنیت آن منطقه، ملک خود را خریداری کنید. همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از مناطق قبرس شمالی همچنان نیاز به ساخت و ساز داشته و هنوز محل مناسبی برای سکونت نیست. هزینه خرید ملک در قبرس شمالی بین 21000 الی 140000 پوند متغییر است.

هزینه خورد و خوراک

از دیگر هزینه‌ زندگی در قبرس شمالی، هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک است. هزینه خورد و خوراک در قبرس شمالی تقریبا مناسب است. بدین شکل که دو نفر می‌توانند با حدود 100 لیر، غذاهای یک روز خود را یک رستوران معمولی دریافت کنند.

البته این هزینه برای شرایطی است که اشخاص تمام وعده‌های غذایی خود را بیرون از خانه میل کنند. در شرایطی که خودشان در خانه غذا بخورند، هزینه خورد و خوراک در رستوران کاهش می‌یابد.

خرید موادغذایی

برای آن دسته از اشخاصی که به ذائقه میرمد قبرس شمالی علاقه‌ای ندارند، خرید مواد غذایی و پخت غذا در خانه بهترین تصمیم است. هزینه خرید مواد غذایی در قبرس شمالی بسیار مناسب است. به شکلی که اشخاص می‌توانند با پرداخت حدودا 200 لیر، مواد غذایی اساسی مانند برنج، مرغ، سبزی، میوه، نوشیدنی، تخم مرغ، نان و شیر را خریداری کنند.

شهریه دانشگاه

شهریه دانشگاه را می توان به عنوان موردی دیگر در هزینه زندگی در قبرس شمالی دانست. هر دانشگاه در قبرس شمالی هزینه شهریه خود را براساس معیارهای مشخصی تعیین می‌کند. برای مثال اگر کسی بدون بورسیه و بدون استفاده از ویزای تحصیلی به این کشور سفر کرده و قصد تحصیل داشته باشد، هزینه بیشتری پرداخت می‌کند. از سوی دیگر اگر اشخاص از بورسیه یا ویزای تحصیلی استفاده کنند می‌توانند هزینه بسیار کمتری را برای شهریه خود پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه‌های قبرس شمالی به صورت متوسط سالانه 3000 یورو است. این مبلغ باتوجه به نوع دانشگاه، رشته و شرایط تحصیل متغییر است.

هزینه های زندگی قبرس

هزینه های زندگی قبرس

اجاره یا خرید اتوموبیل

امروزه نرخ بنزین در همه جا جهان افزایش پیدا کرده است. با این وجود هزینه خرید بنزین در قبرس شمالی کمتر از سایر کشورهای اروپایی و آسیایی است. به همین دلیل مردم در کشور قبرس شمالی اغلب از ماشین‌های گازوئیلی مانند BMW، MAZDA 2 و NISSAN JUKE استفاده می‌کنند. هزینه خرید این خودروها بین 7000 الی 35000 پوند است. علاوه بر آن لازم به ذکر است که هزینه بنزین در قبرس شمالی 12 لیر است. اجاره یا خرید اتوموبیل یکی از رایج ترین موارد هزینه زندگی در قبرس شمالی است.

شهریه مدارس

مدارس در قبرس شمالی مانند هرکشور دیگری به دو شکل خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. تحصیل در مدارس دولتی نیازی به پرداخت هزینه ندارد، اما برای تحصیل در مدارس خصوصی باید چیزی حدود 18000 الی 50000 لیر پرداخت شود. همچنین هزینه مهدکودک و پیش‌دبستانی در قبرس شمالی بین 750 الی 1800 لیر است. این دسته از مخارج هم به عنوان هزینه زندگی در قبرس شمالی شناخته شده است.

هزینه حمل و نقل عمومی

خرید خودرو برای بسیاری از اشخاص مقدور نیست. به همین سبب از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند. از آنجایی که خطوط اتوبوسرانی و بسیاری از جاده‌های قبرس شمالی هنوز به صورت کامل آماده استفاده نیست، اشخاص مجبور به استفاده از تاکسی هستند. علاوه بر آن فقط برخی از مکان‌های شهر قبرس دارای وسایل نقلیه عمومی است که هزینه آن حدودا 15 لیر است. همچنین هزینه تاکسی 35 لیر می‌باشد.

هزینه های ماهانه

هزینه‌ زندگی در قبرس شمالی با مخارج ماهیانه مانند آب، برق، گاز، اینترنت وغیره به اتمام می‌رسد. پولی که اشخاص برای استفاده از این خدمات باید به صورت ماهیانه و پایه پرداخت کنند، چیزی حدود 140 لیر است. البته باید دقت داشته باشید که این قیمت پایه‌ترین و حداقل‌ترین قیمت است. اگر تعداد اشخاص بیشتر بوده و میزان مصرف بیشتری داشته باشند، به طبع آن باید هزینه‌های بیشتری هم پرداخت کنند.

هزینه های درمانی

یکی دیگر از موارد هزینه زندگی در قبرس شمالی که هزینه آن بسیار سرسام آور است، هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی است. درواقع بیمارستان‌های قبرس شمالی بسیاری از خدمات رایج را ندارند، به همین سبب اشخاص باید برای درمان بیماری خود و دریافت دارو، به کلینیک‌های خصوصی مراجعه کنند. هزینه ویزیت، درمان و دریافت دارو از این کلینیک‌های خصوصی بسیار زیاد است. به همین سبب دولت قبرس شمالی اخذ بیمه عمر و حوادث را برای تمام مردم ضروری دانسته است.

با استفاده از خدمات بیمه و حوادث عمر در قبرس شمالی اشخاص می‌توانند هزینه‌های ناشی از درمان و دریافت دارو را کاهش داده و بخش قابل توجهی از ان را دریافت کنند.

جاذبه های قبرس شمالی

جاذبه های قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی، سرمایه گذاری و کسب درآمد

یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرت به قبرس شمالی و رسیدن به درآمد عالی، سرمابه‌گذاری و ثبت شرکت یا ایجاد کسب و کار است. درواقع اشخاصی که با سرمایه شخصی به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند تجارت مخصوص خود را داشته باشند و درآمد خوبی از این روش به دست بیاورند.

از آنجایی که بازارهای مالی و ملکی قبرس در حال پیشرفت است، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بهترین روش برای اقامت در این کشور است. اشخاص می توانند با استفاده از این راهکار بسیار مناسب، در کمترین مدت زمان به درآمد مطلوبی رسیده و علاوه بر پرداخت هزینه زندگی در قبرس شمالی، از تفریحات و لحظات خوش زندگی در این کشور استفاده کنند.

نتیجه گیری

هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی و حتی آسیایی بسیار مناسب‌تر است. اما با این وجود برخی از مخارج زندگی در این کشور زیاد است. درواقع نمی‌توان گفت کشوری درآمد بسیار عالی با هزینه‌های بسیار اندک دارد، زیرا بخشی از رشد و توسعه اقتصاد یک کشور برپایه گردش مالی مناسب است.

به زبان ساده‌تر، پول باید تا حد مناسبی در گردش مالی کشور مصرف شود تا کشور به رونق و توسعه برسد. پس اگر به دنبال راهی بهتر برای دستیابی به درآمد عالی هستید که بتوانید علاوه بر هزینه زندگی در قبرس شمالی، مخارج تفریحات و پس انداز خود را هم به دست بیاورید، حتما از مشورت‌های اشخاص باتجربه استفاده کرده و از راه‌های درستی اقدام کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.