هزینه مهاجرت به قبرس شمالی

هزینه مهاجرت به قبرس شمالی

زندگی در هر کشوری، با هر شرایط و کیفیتی دارای هزینه‌های مشخصی است. البته اینکه هزینه زندگی در کدام کشور بیشتر است، امری است که باتوجه به نکات و موضوعات مختلفی تعیین می‌شود. به هر جهت، امروزه بسیاری از مردم برای داشتن زندگی ایده‌آل خود اقدام به مهاجرت می‌کنند. گاهی این مهاجرت به دلایل اقتصادی و گاهی به دلایل دیگر است. اما در داستان مهاجرت مهم‌ترین موضوع، تعیین هزینه‌های مهاجرت است. هزینه مهاجرت به قبرس شمالی، که امروزه به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت تعیین شده به موضوعات متعددی بستگی دارد.

از آنجایی که امروزه اشخاص زیادی، مخصوصا از ایران به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند. قصد داریم با بررسی هزینه زندگی قبرس شمالی، شما را در کسب اطلاعات بیشتر این موضوع راهنمایی کنیم. پس اگر به زندگی در قبرس شمالی و رسیدن به رویاهای خود علاقه‌مند هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید. زیرا شما را با هزینه مهاجرت به قبرس شمالی آشنایی خواهد کرد.

هزینه زندگی در قبرس

هزینه زندگی در قبرس

تعیین هزینه های زندگی

قطعا نمی‌توان گفت هزینه زندگی به طور مشخص و دقیق چقدر است. زیرا در طول یک روز عادی، خرج‌های اتفاق می‌افتند که کاملا ناگهانی است. با این وجود شرایط اقتصادی و میزان خرج‌کرد اشخاص عامل‌های اصلی در تعیین هزینه زندگی هستند. کشوری که اقتصاد نسبتا ضعیفی داشته باشد، یا مردم باسختی پولی دربیاورند، مطمئنا برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

اما از سمتی دیگر، هنگامی که یک کشور اقتصاد خوبی داشته باشد، یا گردش مالی در آن کشور بیشتر باشد، مردم علاوه بر درآمد کافی، به پس انداز و تفریحات خود هم رسیدگی خواهند کرد. پس اصلی‌ترین موضوع، وضعیت اقتصادی یک کشور است.

قبرس شمالی، کشوری با تغییرات گسترده

از کشور قبرس شمالی و اتفاقات سال های اخیر آن چه می‌دانید؟ امروزه بسیاری از مردم بر این باورند که کیفیت زندگی در قبرس شمالی بسیار مناسب است. اما باید بدانید این کشور در سال‌های گذشته با کمبود امکانات بسیار زیادی روبرو بود. به صورتی که حتی بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی هم از امکانات کافی بخوردار نبودند.

با گذشت زمان دولت قبرس فهمید که برای رشد و توسعه، ابتدا باید دست به توسعه شهری بزند. بدین ترتیب هرکدام از شهرهای قبرس شمالی به امکانات و خدمات بسیار مفیدی مجهز شد. با گذشت زمان و بروز کردن این امکانات، امروزه قبرس شمالی به یکی از کشورهای محبوبی تبدیل شده که با داشتن امکانات خوب، هزینه زندگی در آن هم بسیار متعادل است.

هزینه های مهاجرت

هزینه های مهاجرت

هزینه های اصلی مهاجرت

اصلی‌ترین هزینه‌ای که اشخاص باید برای مهاجرت به قبرس شمالی پرداخت کنند، مربوط به پیش از انجام مهاجرت است. به زبان ساده‌تر، اشخاص باید در رفت و امدهای که به سفارت دارند، هزینه‌های مشخصی را پرداخت کنند. هزینه‌های مانند ترجمه مدارک، هزینه تعیین وقت سفارت، هزینه عوارض خروج از کشور، تهیه بلیط وغیره از ابتدایی‌ترین هزینه‌ مهاجرت به قبرس شمالی است.

البته که هزینه مهاجرت به قبرس شمالی همینجا به اتمام نمی‌رسد. زیرا بیشترین میزان هزینه بعد از انجام مهاجرت و در طی زمان سکونت پرداخت می‌شود.

هزینه مهاجرت به قبرس شمالی

همانطور که گفتیم، هزینه مهاجرت به قبرس شمالی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در بخش زیر اصلی‌ترین موارد هزینه مهاجرت به قبرس شمالی را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

هزینه خرید یا اجاره ملک

یکی از بزرگ‌‌ترین هزینه مهاجرت به قبرس شمالی مربوط به خرید یا اجاره خانه است. درواقع خرید ملک در قبرس شمالی بیشترین هزینه‌ایت که مهاجرین در روند مهاجرت خود انجام می‌دهند. به صورت کلی هزینه هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر گیرنه که یکی از شهرهای خوب قبرس شمالی است، ۱,۵۵۲ یورو و هر متر مربع آپارتمان‌ در خارج از شهر گیرنه، ۱,۱۸۱ یورو است. از سوی دیگر اگر قصد یا توان خرید ملک را ندارید و می‌خواهید خانه اجاره‌ای کنید، میانگین اجاره آپارتمان یک خوابه در شهر گیرنه ۵۸۷.۰۴ یورو و اجاره یک آپارتمان سه خوابه ۱۰۲۰.۷۹ یورو است.

برای کسانی که قصد دارند هزینه کمتری را برای اجاره خانه پرداخت کنند، اجاره خانه در حومه شهر گزینه بهتری است. اجاره ماهانه یک آپارتمان یک‌خوابه در خارج از شهر ۴۷۰.۱۹ یورو و اجاره ماهانه یک آپارتمان سه‌خوابه ۸۱۲.۱۵ یورو است.

هزینه خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک در قبرس شمالی کمی پایین‌تر از سایر هزینه ها است. پایین‌ترین قیمت مواد غذایی در قبرس شمالی 0.85 یورو است که مربوط به هزینه خرید آب معدنی است. از سمت دیگر بیشترین قیمت مواد غذایی در قبرس شمالی 6.22 یورو است که باید برای خرید یک کیلو مرغ پرداخت کنید. سایر قیمت‌های مواد غذایی بین این دو مبلغ متغییر است. اما به‌صورت کلی اشخاص می توانند با حدود 100 یورو خرید چندماه خود را انجام دهند.

هزینه شهریه مدرسه یا دانشگاه

یکی دیگر از موارد هزینه مهاجرت به قبرس شمالی مربوط به هزینه شهریه یا مدارس است. شهریه دانشگاه‌های قبرس باتوجه به ماهیتی که دارند متغییر است. برای مثال هزینه شهریه دانشگاه‌های دولتی یک مقدار بوده و هزینه دانشگاه‌های بین امللی بیشتر است.

البته که اگر مهاجرین از بورسیه تحصیلی استفاده کنند، بین 70 الی 100 درصد تخفیف شهریه استفاده می‌کنند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل یکی دیگر از موارد هزینه مهاجرت به قبرس شمالی است. البته این هزینه را نمی توان به‌عنوان هزینه‌های زیادی زندگی در قبرس دانست. زیرا هزینه بلیط اتوبوس در قبرس شمالی 1.35 یورو و هر لیتر بنزین حدود 1.29 یورو است. البته که اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید، تعرفه اصلی‌ آن حدود 5 یورو است که با افزایش مسافت، کرایه تاکسی هم بیشتر می شود.

البته که بسیاری اشخاصی که به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند، بخشی از سرمایه خود را به خرید خودرو اختصاص می‌دهند. قیمت خودرو فولگس واگن که یکی از محبوب‌ترین خودروهای این کشور است، حدود 32000 یورو تعیین شد. همچنین قیمت تویوتا حدود 40000 یورو تعیین شده است.

هزینه‌های شخصی و خرید

شاید برخی از اشخاص هنگام مهاجرت به قبرس شمالی، به هزینه‌های مانند خرید لباس و این دسته از وسایل توجهی نکنند، اما به هر صورت این مورد هم یکی از هزینه مهاجرت به قبرس شمالی است. نکته خوبی که درمورد خرید لباس وجود دارد این است که هرکس می‌تواند با کمتر از 100 یورو، یک تکه از لباس موردنیاز خود را خریداری کند. برای مثال اشخاص می توانند با حدود 75 یا 85 یورو، یک شلوار یا پیراهن مناسب و باکیفیت را از فروشگاه‌های خوب خریداری کنند.

هزینه تفریحات

تفریحانی مانند سینما، رستوران رفتن وغیره از رایج‌ترین تفریحات و سرگرمی‌های است که روحیه انسان را عوض می کند. هزینه این دسته از تفریحات در کشور قبرس شمالی به ترتیب 11 و 39 یورو است. البته در این بین اگر کسی بخواهد غذاهای فست‌فودی را امتحان کند، می‌تواند با حدود 10 یورو غذای موردعلاقه خود را میل کند.

شرایط کار و درآمد در قبرس شمالی

اگر بخواهیم جدا از هزینه مهاجرت به قبرس شمالی، به شرایط کاری اشاره کنیم، باید بگوییم که شرایط کاری در قبرس شمالی نسبتا خوب است. درواقع مهاجرین می توانند در ابتدا مهاجرت خود با استخدام شدن در شرکت یا تجارت‌های مختلف، زندگی خود را به صورت معمولی آغاز کنند. اما اگر کسی به دنبال درآمد بیشتری است، می‌تواند با سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و ایجاد کسب و کار جدید، به درآمد بیشتری برسد.

هزینه مهاجرتی قبرس

هزینه مهاجرتی قبرس

سخن آخر

مهاجرت از آن دسته فعالیت‌های است که تغییرات زیادی را در زندگی انسان ایجاد می‌کند. پس لازمه داشتن تغییرات خوب، داشتن اطلاعات و آگاهی کامل نسبت به همان کار است. هزینه مهاجرت به قبرس شمالی به صورتی است که اگر اشخاص درآمد مناسبی داشته باشند می‌توانند زندگی بسیار راحت‌تری را تجربه کنند. پس پیش از هرچیز برای مهاجرت و زندگی در کشور قبرس شمالی، ابتدا اطلاعات دقیقی از وضعیت اقتصادی و هزینه‌های زندگی در این کشور به دست بیاورید.

همچنین اگر برای اطلاع دقیق‌تر از هزینه مهاجرت به قبرس شمالی به راهنمایی نیاز دارید می‌توانید با مشاورین ما در شرکت ظهوریان تماس گرفته و از راهنمایی‌های آنها برای مهاجرت و رسیدن به زندگی ایده‌آل خود کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.