ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان

ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان

آیا تاکنون به جزیره زیبا قبرس شمالی سفر کرده‌اید؟ مدارکی که برای سفر به این کشور همراه داشتید چه بود؟ قطعا می‌دانید که برای ورود به هر کشور خارجی، باید ویزا آن کشور را همراه داشته باشید. از آنجایی که بسیاری از ایرانیان به زندگی در قبرس شمالی یا حتی سفر به این کشور علاقه‌مند هستند، بهتر است بدانیم برای ورود به این کشور و حتی اقامت در آن به چه مدارکی نیاز داریم. یا به زبان ساده‌تر، ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان چگونه صادر می‌شود؟

قبرس شمالی به دلیل شرایط خوب و جاذبه‌های بسیار زیبایی که دارد، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصدهای ایرانیان شناخته می‌شود. با این وجود تمام ایرانیان برای ورود به قبرس شمالی باید ویزا مناسب خود را داشته باشند. پس اگر نمی‌دانید برای سفر یا مهاجرت به قبرس شمالی از چه روشی اقدام کرده و ویزا خود را به دست بیاورید، حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

ویزای توریستی قبرس شمالی

ویزای توریستی قبرس شمالی

قبرس شمالی، رویایی برای ایرانیان

همانطور که گفتیم، قبرس شمالی به دلیل شرایط بسیار مناسب، مقصد خوبی برای ایرانیان است. اما از آنجایی که قبرس شمالی و جنوبی با یکدیگر متفاوت هستند، ایرانیان برای ورود به هرکدام از این کشورها باید ویزا داشته باشند. اما نکته مهمی که درمورد ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان وجود دارد این است که شیوه اخذ ویزای قبرس شمالی با شیوه اخذ ویزای قبرس جنوبی متفاوت است. به همین منظور مسافرین یا مهاجرین قبرس شمالی باید به صورت دقیق از نحوه ارائه ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان آگاهی کاملی داشته باشند.

دولت قبرس شمالی و مجوزهای آن برای ایرانیان

دولت قبرس شمالی شرایط آسانی را برای ورود اشخاص خارجی به کشور خود تعیین کرده است. درواقع ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان در صورتی که قصد سفر و تفریح در قبرس شمالی را داظته باشند، به سادگی و در همان فرودگاه قابل دریافت است.

به زبان ساده‌تر، هنگامی که اشخاص وارد کشور قبرس شمالی می‌شوند، فقط باید مدارک هویتی خود را به ماموران فرودگاهی نشان دهند. پس از آن مامورین فرودگاه با مشاهده اطلاعاتی که دارند، ویزای توریستی را برای آنها صادر می‌کنند. البته که این نوع ویزا برای اشخاصی که قصد سفر به قبرس شمالی را دارند مناسب است، اما برای کسانی که قصد دارند طی دراز مدت در قبرس بمانند، روش معتبری نیست.

انواع ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان

ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان در چند موضوع تقسیم می‌شود. اشخاص می‌توانند با استفاده از این چند روش، بهترین و مناسب‌ترین نوع ویزا خود را شناخته و باتوجه به شرایطی که دارند، برای اخذ آن اقدام کنند:

ویزای توریستی قبرس شمالی

اولین نوع از ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان که بسیار قابل استفاده بوده، ویزای توریستی است. درواقع توریست‌های ایرانی می‌توانند با استفاده از این ویزا، به مدت 30 روز در قبرس اقامت داشته باشند و از شهرهای قبرس شمالی و جاذبه‌های مختلف آن بازدید کنند. این ویزا حداکثر 90 روز اعتبار خواهد داشت و توریست‌های ایرانی می‌توانند سه بار آن را تمدید کنند.

ویزای تحصیلی قبرس شمالی

اگر جزو آن دسته از اشخاصی هستید که قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارید، باید از ویزای تحصیلی استفاده کنید. این نوع از ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان کاربرد زیادی دارد. زیرا در کشور قبرس شمالی شرایط تحصیلی خوبی مهیا است، به همین منظور دانشجویان ایرانی کشور قبرس را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند. این ویزا تا زمان اتمام تحصیل هرشخص اعتبار دارد. پس از آن اگر شخص قصد ادامه تحصیل داشته باشد باید با مراجعه به سفارت، ویزای خود را تمدید کند.

ویزای کاری قبرس شمالی

احتمالا بارها و بارها درمورد شرایط کاری در قبرس شمالی شنیده‌اید. شرایط و فرصت‌های شغلی در قبرس شمالی بسیار مساعد بوده و به همین دلیل هم کیفیت زندگی در قبرس شمالی بالا است. ویزای کاری قبرس شمالی حدود 30 روز اعتبار دارد. البته لازم به ذکر است که اشخاص برای دریافت این ویزا باید پاسپورت دو ساله یا دعوتنامه کاری معتبری از سوی کارفرما مقیم قبرس شمالی داشته باشند.

ویزای تجاری قبرس شمالی

نوع دیگری از ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان که کاربرد زیادی هم دارد، ویزای تجاری است. این ویزا برای زمانی است که شخصی قصد سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را داشته باشد. در این نوع از ویزا هم شخص باید دعوتنامه معتبری از سوی رئیس شرکت داشته باشد. یا حداقل با ارائه مدارک لازم، داشتن تمکن مالی خود را ثابت کند. این نوع از ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان حدود 90 روز اعتبار دارد.

ویزای تجاری قبرس شمالی

ویزای تجاری قبرس شمالی

ویزای فرهنگی یا ورزشی قبرس شمالی

اگر جزو آن دسته از اشخاصی هستید که به صورت حرفه‌ای ورزش کرده یا در مسابقات خارجی شرکت می‌کنید، ویزای ورزشی یا فرهنگی بهترین گزینه برای شما است. این نوع ویزا قبرس شمالی برای ایرانیان از طریق بررسی مدارک موجود ارائه شده و تا پایان فستیوال‌های ورزشی و جشنواره‌ها اعتبار دارد.

ویزای بازدید بستگان در قبرس شمالی

ساده‌ترین روش اخذ ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان اقامت یکی از بستگان آنها در این کشور است. درواقع اشخاص می‌توانند با استفاده از ویزای بازدید بستگان، وارد کشور قبرس شمالی شده و حدود 60 روز در این کشور اقامت داشته باشند. ارائه این نوع ویزا از طریق دعوتنامه رسمی شهروند قبرس شمالی امکان‌پذیر است.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا قبرس شمالی

برای اخذ ویزای توریستی قبرس شمالی تنها یک گذرنامه معتبر 6 ماهه نیاز است. اما در شرایطی که کسی بخواهد به‌عنوان یک شهروند یا برای انجام کارهای دیگری در قبرس شمالی اقامت داشته باشد، باید تمام مدارک زیر را به همراه داشته باشد و از طریق سفارت، برای اخذ ویزا اقدام کند:

  • اصل گذرنامه با شش ماه اعتبار از تاریخ پایان سفر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی مناسب و جدید
  • اصل و ترجمه مدارک هویتی و شناسایی خواسته شده به زبان انگلیسی
  • ارائه دعوتنامه رسمی ( در صورت موجود بودن)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا قبرس شمالی توسط فرد متقاضی

هزینه اخذ ویزای قبرس شمالی

هزینه ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان بسته به نوع ان کاملا متفاوت است. به زبان ساده، اگر کسی از ویزای توریستی استفاده کند، نیازی به پرداخت هزینه‌ای ندارد، زیرا ویزای توریستی در فرودگاه و در بدو وجود توریست به قبرس شمالی صادر می‌شود.

اما برای مواردی مانند ویزای تحصیلی، تجاری، فرهنگی، کاری وغیره، هزینه آن قابل تعیین نیست. کسانی که قصد اخذ هرکدام از این مدارک را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت یا صفحه رسمی سفارت، از هزینه‌های دقیق آن مطلع شوند.

آیا امکان دریافت ویزای قبرس برای ایرانیان وجود دارد؟

به صورت کلی قبرس شمالی از ان کشورهای است که شرایط آسانی را برای مهاجرت و سفر اشخاص خارجی به کشور خود تعیین کرده است. از سوی دیگر، اگر توریست‌های ایرانی قصد سفر به این کشور را داشته باشند می توانند به سادگی ویزا خود را در فرودگاه دریافت کرده و از سفر خود به این کشور جذاب لذت ببرند.

اما اگر قصد از سفر به قبرس، مهاجرت و سکونت دائمی در این کشور باشد، اشخاص باید درخواست رسمی و معتبر خود را به سفارت قبرس شمالی در ایران ارائه داده و منتظر نوبت‌دهی سفارت باشند. پس از تعیین نوبت سفارت، نوبت به انجام مصاحبه حضوری است. در این مصاحبه اهداف شخص از مهاجرت به قبرس، مانند خرید ملک در قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری وغیره بررسی می‌شود. بعد از آن پس از گذشت چند روز، سفارت با بررسی مصاحبه و مدارک موجود، پاسخ خود را مبنی بر قبول یا رد بودن درخواست اعلام می‌کند.

مراحل اخذ ویزا

مراحل اخذ ویزا

ویزا همراه چیست؟

یکی از بهترین نوع‌های ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان، ویزا همراه است. این ویزا مخصوص آن دسته از اشخاصی است که قصد اقامت دائمی از قبرس را نداشته و قصد دارند طی 3 الی 6 ماه اقامت خود در قبرس، یکی از اقوام درجه یک خود را همراه خود ببرند.

اشخاص می‌توانند برای اخذ این ویزا، در هنگام ثبت درخواست خود، درخواست ویزا همراه را هم ثبت کرده و پس از اخذ ویزا، به همراه یکی از اعضا درجه یک خانواده خود از بهترین شهرهای قبرس شمالی و جذابیت‌های این کشور زیبا بازدید کنند.

سخن نهایی

قطعا یکی از مهم‌ترین عواملی که در مهاجرت یا سفر به یک کشور اهمیت دارد، چگونگی اخذ ویزا است. زیرا هنگامی که کشوری شرایط آسان‌تری را برای ارائه ویزا در نظر بگیرد، توریست‌ها و سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. قبرس شمالی با همین سیاست به یکی از بهترین و جذاب‌ترین کشورهای آسیایی تبدیل شده که توریست‌های زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

اخذ ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان به حدی راحت و مناسب است که در سال‌های اخیر، بسیاری از ایرانیان برای زندگی، سرمایه‌گذاری، کار و حتی تفریح، کشور قبرس شمالی را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند. شما هم می‌توانید با اخذ ویزای قبرس شمالی از سفر به این کشور جذاب لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.