بررسی جامع شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

بررسی جامع شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

شهر فاماگوستا در قبرس شمالی یکی از دیدنی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای این جزیره است که هر ساله گردشگران و مهاجران بسیاری را به خود جذب می‌کند. با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد و میراث فرهنگی و تاریخی غنی، شهر فاماگوستا به یک مقصد محبوب برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال تجربه یک سبک زندگی ساده و سالم همراه با امکانات رفاهی مدرن هستند. این شهر پرجنب و جوش، با تاریخچه‌ای پر زرق و برق و مجموعه‌ای وسیع از بناهای تاریخی و زیبایی‌های طبیعی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به قبرس به شمار می‌آید.

بررسی جامع شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

بررسی جامع شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

موقعیت جغرافیایی و تاریخی فاماگوستا

شهر فاماگوستا که به یونانی آموخوستوس و به ترکیه‌ای قاضی ماگوسا نامیده می‌شود، بندری بزرگ در بخش ترک‌نشین قبرس شمالی است. این شهر در ساحل شرقی جزیره، در خلیجی بین کیپ گرکو و الویا قرار دارد و حدود 55 کیلومتر از شرق نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی، فاصله دارد. شهر فاماگوستا به عنوان عمیق‌ترین بندر قبرس شناخته می‌شود. نام یونانی فاماگوستا به معنای “دفن شده در شن” است که توصیفی از دهانه رودخانه Pedieos در شمال شهر است. این بندر توسط بطلمیوس دوم، پادشاه مقدونی مصر (308 تا 246 قبل از میلاد)، تأسیس شد.

همچنین یکی خدمات شرکت سرمایه گذاری ظهوریان انجام خدمات خرید ملک در قبرس شمالی است. این خدمات توسط کارشناسان ماهر ما انجام می‌شود و با مراجعه به صفحه خدمات خرید ملک در قبرس شمالی ما می‌توانید مشاوره رایگان خرید ملک داشته باشید.

تاریخچه شهر فاماگوستا

شهر فاماگوستا در طول تاریخ خود شاهد تغییرات بسیاری بوده است. پس از یک محاصره تلخ و طولانی در سال‌های 1570 تا 1571، این شهر به دست ترک‌ها افتاد. بریتانیایی‌ها قبرس را از سال 1878 تا 1960 اشغال کردند و در این مدت تأسیسات بندری گسترده‌ای در شهر فاماگوستا ساختند که در جنگ جهانی دوم به پایگاه دریایی تبدیل شد. در زمان حکومت بریتانیا، حومه‌ای مدرن به نام واروشا در جنوب فاماگوستا به عنوان یک مرکز تجاری و استراحتگاه توریستی توسعه یافت. اما پس از مداخله ترکیه در سال 1974، واروشا به غیرنظامیان بسته شد و گردشگری در این منطقه متوقف گردید.

مهاجران از سرزمین اصلی ترکیه پس از سال 1976 به بخش‌هایی از واروشا نقل مکان کردند. امروزه، شهر فاماگوستا محل دانشگاه مدیترانه شرقی است که در سال 1986 افتتاح شد. همچنین، خدمات کشتی‌رانی که در سال 1978 بین مرسین، ترکیه و لاذقیه، سوریه آغاز شد، شامل فاماگوستا نیز می‌شود.

در ادامه یکی از خدمات شرکت سرمایه گذاری ظهوریان انجام خدمات سرمایه گذاری در قبرس شمالی است و اگر بدنبال سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌باشید بدون شک شرکت سرمایه گذاری انتخابی جذاب برای شما خواهد بود! با مراجعه به صفحه خدمات سرمایه گذاری ما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این خدمات بدست آورید!

آب و هوای شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

شهر فاماگوستا در قبرس شمالی دارای چهار فصل مجزا است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر از ماه مه تا اکتبر است، زمانی که شرایط برای شنا در خارج از خانه مطلوب است و گرم‌ترین فصل تابستان در جولای و آگوست قرار دارد. بسیاری از مردم بهارهای سرسبز مارس و آوریل و اواخر پاییز مطبوع در نوامبر و اوایل دسامبر را ترجیح می‌دهند، چرا که هر دو فصل دارای دمای متوسط بیش از 20 درجه هستند.

از آنجایی که دریای اطراف قبرس شمالی در طول تابستان گرم است، این فصل برای آب‌تنی عالی خواهد بود. بارش باران در قبرس شمالی اغلب در اواخر ماه آوریل متوقف می‌شود و در پایان اکتبر دوباره آغاز می‌شود، به همین دلیل، قبرس شمالی از نوامبر تا مه سرسبز و زیبا است. زمستان از اواسط دسامبر تا اوایل مارس ادامه دارد که بسیار سرد نیست و به ندرت با بارش برف همراه است.

اقتصاد فاماگوستا

فاماگوستا از نظر اقتصادی جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران، مشاغل و شرکت‌ها دارد. این شهر به عنوان مرکز اقتصادی جزیره، چشم‌انداز کسب و کاری غنی و متنوعی را تقویت می‌کند. در طول سال‌ها، فاماگوستا گام‌های پویایی در بهبود چشم‌انداز املاک مسکونی خود برداشته است تا فرصت‌های زندگی مناسبی را ارائه دهد. همه کسانی که به دنبال تولید ثروت یا گسترش تجارت خود هستند، به اکوسیستم اقتصادی پر رونق فاماگوستا روی می‌آورند. ساکنان از استانداردهای زندگی مدرن و مجموعه متنوعی از فرصت‌های شغلی پرسود لذت می‌برند.

بهداشت و آموزش در فاماگوستا

شهر فاماگوستا زیرساخت‌های کارآمد آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی خوبی را ارائه می‌دهد. اخیراً قبرس یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی جدید به نام GESY را معرفی کرده است که برای بومیان و ساکنان جزیره در دسترس است. سیستم آموزشی در این شهر بر پایه زبان‌های یونانی، انگلیسی و ترکیه‌ای است. این منطقه همچنین خانه «ایاناپا» معروف است که یک مقصد تفریحی محبوب به شمار می‌رود. سیستم بهداشتی و درمانی این شهر نیز بسیار مجهز و قوی است.

دانشگاه مدیترانه شرقی که از جمله بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در قبرس است، در سال 1979 در فاماگوستا تأسیس شد. همچنین دانشگاه فنی استانبول نیز پردیسی در این شهر در سال 2010 افتتاح نموده است. علاوه بر این، کالج هنری قبرس نیز توسط هنرمند نامی قبرس، استاس پاراسکس، در سال 1969 در این شهر تأسیس گردیده است.

در ادامه اگر بدنبال کسب اطلاعات درباره شرایط کاری در قبرس شمالی می‌باشید میتوانید صفحه شرایط کاری قبرس شمالی ما مراجعه کنید.

بهداشت و آموزش در فاماگوستا

بهداشت و آموزش در فاماگوستا

فرهنگ و زندگی شبانه در فاماگوستا

فاماگوستا شهری با فرهنگ غنی و متنوع است. هر ساله جشنواره بین‌المللی هنر و فرهنگ فاماگوستا در این شهر برگزار می‌شود. در طول این جشنواره، کنسرت‌ها، نمایش‌های رقص و نمایش‌های تئاتر برگزار می‌شوند. رشد گردشگری و دانشگاه شهر به توسعه زندگی شبانه پر جنب و جوش فاماگوستا دامن زده است.

زندگی شبانه در این شهر به ویژه در شب‌های چهارشنبه، جمعه و شنبه و در ماه‌های گرم سال از فروردین ماه فعال است. سالامیس منطقه‌ای از شهر فاماگوستا است که بسیار محبوب می‌باشد. قلعه اتللو در فاماگوستا محل نمایشنامه اتللو اثر ویلیام شکسپیر است. این شهر همچنین محل وقوع رمان طلوع آفتاب اثر ویکتوریا هیسلوپ در سال 2015 و رمان در جستجوی شش پنس اثر مایکل پاراسکوس در سال 2016 است.

هزینه‌های زندگی در شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

زندگی در فاماگوستا از نظر هزینه‌ها نسبتا مقرون به صرفه است. اجاره یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر به اندازه 40 متر مربع حدود 323 دلار است. قیمت خرید آپارتمان در مرکز شهر به ازای هر متر مربع حدود 1009 دلار می‌باشد. هزینه آب و برق و گرمایش در حدود 76 دلار در ماه است.

غذا در فاماگوستا و اطراف آن نسبت به بخش‌های دیگر قبرس ارزان‌تر است. یک بسته غذایی ممکن است حدود 3.5 تا 5 دلار هزینه داشته باشد. برای یک وعده غذایی بزرگ‌تر، باید بین 9 تا 16.5 دلار هزینه کنید. بهترین راه برای دیدن فاماگوستا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

اجاره ماشین شخصی نیز یک گزینه اقتصادی است، به ویژه اگر خودروی خود را از قبل رزرو کنید، می‌توانید ماشین‌هایی با قیمت کمتر از 16.5 دلار پیدا کنید. برای بازدید از بخش ترکی قبرس، نیاز به خرید بیمه اضافی دارید. سفرهای یک روزه به فاماگوستا امکان‌پذیر است اما برای خرید بلیط باید حدود 33 دلار بپردازید. تاکسی‌ها نیز گزینه دیگری هستند اما هزینه‌های آنها بالاتر است.

زینه‌های زندگی در شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

زینه‌های زندگی در شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

نتیجه‌گیری

فاماگوستا در قبرس شمالی یکی از شهرهای برجسته این جزیره است که با ترکیب زیبایی‌های طبیعی، میراث تاریخی غنی و امکانات رفاهی مدرن، به یک مقصد ایده‌آل برای زندگی و گردشگری تبدیل شده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز و تاریخچه پر فراز و نشیب، این شهر به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی پیشرفته، اقتصاد پویا و فرهنگ غنی، همه از جمله عواملی هستند که فاماگوستا را به یکی از شهرهای برتر قبرس شمالی تبدیل کرده‌اند. با این توصیفات، اگر به دنبال یک مکان با کیفیت زندگی بالا، امکانات رفاهی مدرن و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا هستید، شهر فاماگوستا در قبرس شمالی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.