نقشه و جاذبه‌های گردشگری شهر تاریخی نیکوزیا در قبرس شمالی

نقشه و جاذبه‌های گردشگری شهر تاریخی نیکوزیا در قبرس شمالی

شهر تاریخی نیکوزیا با وسعت ۵۱.۶ کیلومتر مربع، به دلیل تفاوت‌های سیاسی، اکنون به دو بخش تقسیم شده است. به عنوان مثال، نیروهای نظامی ترکیه و یونان در مرکز آن حضور دارند. برای مسافران ایرانی، عبور از نوار مرزی به بخش جنوبی شهر بدون داشتن ویزای شینگن یا ویزای یونان امکان‌پذیر نیست، اما ایرانی‌ها می‌توانند در بخش شمالی نیکوزیا گردشگری کنند. نکته جالب این است که نیکوزیا تنها شهر بدون ساحل در جزیره قبرس است که دقیقا در مرکز جزیره قرار دارد.

هوای شهر تاریخی نیکوزیا در تابستان گرم و خشک است و در زمستان با بارش باران فراوان، هوای معتدلی دارد. امروزه، کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی و مذهبی مانند کلیساها، و مسیرهای طبیعت گردی در این شهر وجود دارند. فرودگاه بین‌المللی نیکوزیا پروازهایی به شهرهای مختلف ترکیه، یونان و سایر کشورهای مهم ارائه می‌دهد.

قبرس شمالی به دلیل ویژگی‌های جزیره‌ای خود، به یکی از مناطق گردشگری، توریستی و مهاجرتی تبدیل شده است. این جزیره از لحاظ اقتصادی نیز در رتبه بسیار بالایی قرار گرفته است. در ادامه، با شهر نیکوزیا بیشتر آشنا خواهیم شد. در ادامه خدمات خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه یکی دیگر از خدمات شرکت سرمایه گذاری ظهوریان می‌باشد این خدمات توسط کارشناسان امور ملکی با مجوز قانونی و اعتبار و سال ها تجربه موفق توسط شرکت سرمایه گذاری ظهوریان ارائه می‌گردد!

نقشه و جاذبه‌های گردشگری شهر تاریخی نیکوزیا در قبرس شمالی

نقشه و جاذبه‌های گردشگری شهر تاریخی نیکوزیا در قبرس شمالی

آب و هوای شهر تاریخی نیکوزیا

قبرس شمالی، کشوری است که در شرقی ترین نقطه دریای مدیترانه قرار دارد، پایتخت آن شهر نیکوزیا است. این کشور با مساحتی برابر 1364 کیلومتر مربع، از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است. به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، مراتع سرسبز فراوانی در این کشور وجود دارد. تابستان های گرم و خشک در جزیره قبرس مشهود است، اما در فصل زمستان، آب و هوای بارانی و معتدل در این کشور حاکم می‌شود.

فصل تابستان از اواسط اسفند آغاز می‌شود و تا شهریور ادامه دارد، در حالی که بهار و پاییز بین این دو فصل قرار دارند. اکثر میوه ها و سبزیجات در قبرس رشد می‌کنند، که این موضوع باعث جذب طرفداران بیشتری برای این کشور شده است. بسیاری از گردشگران با آگاهی از فصول متفاوت قبرس، برای سفر و تفریح به این کشور می‌آیند.

شهر تاریخی نیکوزیا، شهری با بیشترین جمعیت در قبرس شمالی است. شهر تاریخی نیکوزیا از نظر جمعیت در وضعیت مناسبی قرار دارد، زیرا تعداد سکنه آن نسبت به مساحت شهر مناسب است. لفکوشا (نیکوزیا) دارای 61300 نفر جمعیت است. با یک محاسبه سریع و تناسب، می‌توان فهمید که در هر کیلومتر مربع از این شهر، 660 نفر زندگی می‌کنند. علت جمعیت زیاد این شهر، استفاده از امکانات توریستی، آموزشی و سایر امکانات خاص است. 99 درصد از سکنه لفکوشا ترک هستند و به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند.

بقیه جمعیت شامل نژادهای یونانی، انگلیسی و مارونی است. دانشجویانی که در این شهر زندگی می‌کنند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همچنین 99 درصد از سکنه این شهر مسلمان هستند. در کل، قبرس شمالی شباهت زیادی به ترکیه دارد. همچنین بسیاری از قوانین کشور ترکیه در این کشور نیز اعمال می‌شود. باید بدانید که سفر به این کشور برای ایرانیان بدون نیاز به ویزا و به مدت 90 روز ممکن است.

همانطور که اشاره شد، شهر تاریخی نیکوزیا به عنوان پایتخت قبرس شمالی شناخته می‌شود. این کشور در حوزه کسب و کار پیشرفت قابل توجهی داشته است. در شهر نیکوزیا، ساختمان‌های اداری فراوانی وجود دارد و برندهای معروف و شرکت‌های بین‌المللی بسیاری در این شهر فعالیت می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث افزایش مهاجرت کاری به این کشور شده است.

یکی از مزایای اصلی نیکوزیا، وجود سواحل زیبا و بنادر متعدد برای قایق‌های باری و تفریحی است. این موضوع نیز باعث افزایش تجارت با کشورهای همسایه و تقویت اقتصاد قبرس شمالی شده است. جالب است که بدانید ترک‌ها پایتخت قبرس شمالی را لفکوشا می‌نامند، در حالی که سایر ساکنان این شهر آن را نیکوزیا می‌شناسند. این شهر از لحاظ فرهنگی، تمدنی و قومیتی بسیار متنوع است.

جاذبه های دیدنی شهر تاریخی نیکوزیا

شهر تاریخی نیکوزیا، یکی از شهرهای برتر و بزرگ توریستی قبرس شمالی است. این شهر با داشتن مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری فراوان، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. خان، یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی لفکوشا است که در طول تاریخ، کاربردهای متعددی داشته است. از زندان و خانه خالی گرفته تا مسجد، همه در این مکان حضور داشته‌اند. کلیسای سنت سوفیا، گالری لونتیس، موزه قبرس، موزه موتور کلاسیک، مسجد عرب احمد، دروازه کرنیا، دیوارهای نیکوزیا، موزه بیزانس، موزه هنر، موزه تاریخ پول بانک و … از جمله مکان‌های دیدنی نیکوزیا هستند.

مکان‌های دیدنی دیگری که می‌توانید در سفر به قبرس بازدید کنید شامل قنات قدیمی، موزه ملی مبارزه، آرامگاه کارا بابا، موزه درویش پاشا، موزه مولوی، و موزه ماشین‌های کلاسیک است. این مکان‌ها جذابیت‌های گردشگری بسیار خوبی برای تفریح و گشت و گذار هستند. همچنین برای کسب اطلاعات جدید و به روز درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توانید به مقاله سرمایه گذاری در قبرس شمالی 2024 منتشر شده در شرکت سرمایه گذاری ظهوریان مراجعه کنید!

جاذبه های دیدنی شهر تاریخی نیکوزیا

جاذبه های دیدنی شهر تاریخی نیکوزیا

تحصیل در شهر تاریخی نیکوزیا

برای تحصیل در شهر تاریخی نیکوزیا، سوابق تحصیلی متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد. قبرس شمالی یکی از بهترین کشورهای ارائه‌دهنده بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌های نیکوزیا به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. تنها تفاوت آن‌ها در میزان شهریه و روش پذیرش است. باید بدانید که 87 درصد از دانشگاه‌های قبرس خصوصی هستند. این موضوع باعث افزایش نسبی هزینه‌های تحصیل در این کشور شده است.

تاریخچه شهر تاریخی نیکوزیا

شهر تاریخی نیکوزیا در سال 1960 به عنوان پایتخت قبرس انتخاب شد. در سال 1963، قبرس جنوبی پیشنهاد تغییر قانون اساسی را ارائه داد، اما قبرس شمالی آن را رد کرد. متأسفانه، در 21 دسامبر 1963، خشونت‌ها و اختلافات بین قبرس شمالی و جنوبی افزایش یافت و این باعث شد که مردم قبرس شمالی از دولت کناره گیری کنند.

این موضوع نیز باعث شد که مردم قبرس شمالی به نیکوزیا قبرس شمالی مهاجرت کنند. البته، این مسئله نیز باعث افزایش جمعیت در نیکوزیا شد. در سال 1975، قبرس شمالی پس از ایجاد دولت فدرال و اعلام استقلال، خود را به نام قبرس شمالی معرفی کرد و پایتخت خود را لفکوشا انتخاب کرد.

تاریخچه شهر تاریخی نیکوزیا

تاریخچه شهر تاریخی نیکوزیا

در سال 1975، پس از ایجاد دولت فدرال و اعلام استقلال، قبرس شمالی خود را به نام قبرس شمالی معرفی کرد و پایتخت خود را لفکوشا انتخاب کرد. در سال 2003، کاخ لدرا اولین کاخی بود که در میان مرز دو کشور ساخته شد. این کاخ نیز به عنوان یک گذرگاه شناخته شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.