جاذبه های برتر فاماگوستا، قبرس شمالی

جاذبه های برتر فاماگوستا، قبرس شمالی

هر ساله، تعداد زیادی از افراد برای دستیابی به اهداف متنوع خود، تصمیم به مهاجرت به کشورهای مختلف می‌گیرند. برای مهاجرت به هر کشوری، اطلاعات و جزئیات متعددی لازم است و بسته به هدف و نیازهای هر فرد، این اطلاعات با توجه به قوانین و شرایط اجتماعی کشور مقصد متغیر خواهد بود. برخی از مهمترین عواملی که برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود عبارتند از: سطح رفاه، هزینه‌های زندگی، شرایط آب و هوایی، سطح علمی و آموزشی، دسترسی به خدمات شهری متنوع و بسیاری از موارد دیگر.

قبرس، یکی از کشورهای مدیترانه‌ای است که دارای آب و هوای معتدلی است و از نظر جمعیت، به عنوان یکی از مناطق پرجمعیت مدیترانه شناخته می‌شود. قبرس دو بخش شمالی و جنوبی دارد که بخش شمالی آن در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است. قبرس شمالی تحت سلطه ترکیه است و واحد پول آن لیر است. به همین دلیل، هزینه‌های زندگی در آن نسبت به قبرس جنوبی کمتر است و برای مهاجران کشورهای همسایه، به یک مقصد ایده‌آل تبدیل شده است. علاوه بر شرایط اقتصادی مناسب، جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی نیز یکی از دلایل اصلی جذب مهاجران خارجی و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی است.

اگر شما به فعالیت‌های ورزشی و سرگرمی در پارک‌های آبی علاقمند هستید، منطقه فاماگوستا را برای اقامت خود در نظر بگیرید. این منطقه با داشتن امکانات تفریحی متنوع و جاذبه‌های گردشگری متعدد مانند پارک‌های آبی، ساختمان‌های تاریخی و امکانات ساحلی، یکی از بهترین مناطق قبرس شمالی برای گردشگری است. گردشگران پس از لذت بردن از سواحل زیبای این منطقه می‌توانند برای خرید هدایا به بازارچه‌های محلی فاماگوستا بروند و از صنایع دستی که هنرمندان محلی در این بازارها به فروش می‌رسانند، برای دوستان و خانواده خود هدیه بخرند.

جاذبه های برتر فاماگوستا، قبرس شمالی

جاذبه های برتر فاماگوستا، قبرس شمالی

آب و هوای فاماگوستا قبرس شمالی

آب و هوای فاماگوستا قبرس شمالی در بیشتر روزهای سال گرم و معتدل است. در فصل زمستان، بارندگی در این منطقه بیشتر از روزهای گرم تابستان است و فصل گرما از اواسط خرداد تا اوایل مهر ادامه دارد. میانگین دما در گرمترین روز سال در فاماگوستا به حدود ۴۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. برای شنا در آب‌های خنک و زلال دریای مدیترانه و تفریح در ساحل این جزیره، بهترین زمان سفر به فاماگوستا قبرس شمالی روزهای گرم تابستان است.

فاماگوستا، یکی از دیدنی‌ترین نقاط قبرس شمالی

فاماگوستا، یکی از مناطق باستانی قبرس شمالی است که ریشه‌های تاریخی آن به دوران فرعون‌های مصری و قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. این شهر در طول تاریخ شاهد رویدادها و حوادث تاریخی فراوانی بوده که امروزه نشانه‌های آن در مناطق شهری و روستایی فاماگوستا قابل مشاهده است. جاذبه‌های طبیعی این منطقه، به خصوص سواحل زیبای ماسه‌ای فاماگوستا، از جمله مناظر خیره‌کننده قبرس شمالی هستند که در بسیاری از مناطق ساحلی این جزیره به چشم نمی‌خورد.

گشت و گذار در مناظر طبیعی قبرس شمالی یکی از بخش‌های جذاب سفر به این جزیره است و بسیاری از گردشگران برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این منطقه، زمان مجزا در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. در ادامه، ما قصد داریم ۲۰ جاذبه گردشگری برتر فاماگوستا را با توضیحات کامل به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به این جزیره، بتوانید برای دیدن هر یک از این مناطق برنامه‌ریزی کنید.

غارهای دریایی – Sea Caves

یکی از برجسته‌ترین نقاط دیدنی قبرس شمالی که در مجاورت ساحل واقع شده، غارهای دریایی (Sea Caves) در منطقه فاماگوستا قبرس شمالی است. تصاویری از غارهای دریایی منطقه ساحلی فاماگوستا روی جلد بسیاری از مجلات گردشگری به چشم می‌خورد، بسیاری از زوج‌های عاشق برای لحظات دو نفره رمانتیک خود این ساحل سنگی را انتخاب می‌کنند. همچنین در زمان غروب آفتاب، مردم محلی و گردشگران در این بخش از جزیره قبرس شمالی گرد هم می‌آیند تا غروب آفتاب را در کنار این غارها تماشا کنند.

در ادامه یکی از خدمات شرکت سرمایه گذاری ظهوریان انجام خدمات خرید ملک در قبرس شمالی است. این خدمات توسط کارشناسان ماهر ما انجام می‌شود و با مراجعه به صفحه خدمات خرید ملک در قبرس شمالی ما می‌توانید مشاوره رایگان خرید ملک داشته باشید.

ساحل کونوس – Konnos Beach

اگر علاقه‌مند هستید تعطیلات تابستانی خود را در کنار آب‌های صاف و زلال دریای مدیترانه بگذرانید، حتما در زمان سفر به فاماگوستا قبرس شمالی به ساحل کونوس (Konnos Beach) یکی از زیباترین سواحل شنی این کشور سر بزنید. در این ساحل امکانات تفریحی متنوعی برای مسافران فراهم شده و گردشگران می‌توانند پس از شنا در آب‌های خنک دریای مدیترانه در این ساحل بکر و زیبا آفتاب بگیرند و از صندلی‌ها و آلاچیق‌های ساحل کونوس برای استراحت استفاده کنند.

ساحل کونوس – Konnos Beach

ساحل ماکرونیسوس – Makronissos Beach

ساحل ماکرونیسوس (Makronissos Beach) یک خلیج کوچک با ماسه‌های سفید و نرم است که برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی مانند پاراگلایدینگ، اسکی روی آب و غواصی، گزینه‌ای برتر برای تفریح و ورزش است. آب دریا در این ساحل شاید زلال‌تر از سایر مناطق قبرس شمالی باشد و بسیاری از گردشگران فقط به خاطر زلالی آب دریا به این ساحل و منطقه فاماگوستا قبرس شمالی سفر می‌کنند. در آب‌های شفاف ساحل ماکرونیسوس، شما همچنین می‌توانید لاک‌پشت‌های آبی و موجودات دریایی منحصر به فرد را از نزدیک مشاهده کنید.

همچنین یکی دیگر از خدمات شرکت سرمایه گذاری ظهوریان انجام خدمات سرمایه گذاری در قبرس شمالی است و اگر بدنبال سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌باشید بدون شک شرکت سرمایه گذاری انتخابی جذاب برای شما خواهد بود! با مراجعه به صفحه خدمات سرمایه گذاری ما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این خدمات بدست آورید!

ساحل پرنرا – Pernera Beach

اگر در منطقه فاماگوستا قبرس شمالی به دنبال یک ساحل شنی برای آفتاب‌گرفتن پس از شنا کردن هستید، ساحل پرنرا (Pernera Beach) را به شما توصیه می‌کنیم. این ساحل زیبا با شن‌های سفید، امکانات متنوعی را برای سرگرمی مسافران فراهم کرده و بسیاری از گردشگران این ساحل را برای تفریح انتخاب می‌کنند.

قلعه کانتارا – Kantara Castle

قلعه کانتارا (Kantara Castle) که در قرن ۱۰ میلادی در منطقه فاماگوستا قبرس شمالی با سبک معماری بیزانس ساخته شده، به منظور حفاظت از جزیره کارپاس وجود دارد. این قلعه تاریخی در ارتفاع ۶۱۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و پس از حمله اعراب به قبرس، ساخت آن آغاز شد. تماشای منظره شبه جزیره کارپاس، خلیج سالامیس و منطقه فاماگوستا از بالای قلعه کانتارا، تجربه‌ای بسیار جذاب و خیره کننده خواهد بود.

میدان آیاناپا – Ayia Napa main square

میدان آیاناپا (Ayia Napa main square) یکی از نقاط برجسته شهر فاماگوستا در قبرس شمالی است که یک مجسمه معروف در مرکز آن قرار دارد. این میدان، مقصد زیادی از گردشگران است که برای گرفتن عکس یادگاری در کنار نماد این میدان به این بخش از جزیره قبرس شمالی می‌آیند.
تالاب آبی – The Blue Lagoon

این منطقه فوق‌العاده زیبا که در آیاناپا، قبرس شمالی واقع شده است، به نام تالاب آبی (The Blue Lagoon) شناخته می‌شود. این منطقه یکی از سواحل بی‌نظیر دریای مدیترانه است و منظره‌ای خیره‌کننده و فوق‌العاده دارد که نظیر آن را در جای دیگری نمی‌توان یافت. همچنین اگر بدنبال کسب اطلاعات درباره شرایط کاری در قبرس شمالی می‌باشید میتوانید صفحه شرایط کاری قبرس شمالی ما مراجعه کنید.

میدان آیاناپا

میدان آیاناپا

بندر آیا ناپا – Ayia Napa Harbour

فاماگوستا، یک بندر تجاری در قبرس شمالی است که برای بسیاری از کشتی‌های باربری محل تخلیه بار و یا استراحت در ساحل است. بندر آیاناپا (Ayia Napa Harbour)، یکی از معروف‌ترین مناطق ساحلی قبرس شمالی است که گردشگران معمولا برای گشت و گذار و لذت بردن از یک فنجان چای در کافه‌های ساحلی به این منطقه می‌آیند. در حین لذت بردن از چای در کافه‌های بندر آیا ناپا، شما همچنین می‌توانید به تماشای کشتی‌های در حال حرکت بپردازید.