دلایل محبوبیت قبرس شمالی در بین سرمایه گذاران خارجی

دلایل محبوبیت قبرس شمالی در بین سرمایه گذاران خارجی

امروزه قبرس شمالی یکی از کشور های محبوب در زمینه سرمایه گذاری و خرید ملک می باشد که هر ساله به تعداد سرمایه گذاران خارجی در این کشور اضافه می شود. بیشتر خریداران و سرمایه گذاران ملک در قبرس شمالی از کشور های آلمان، روسیه، انگلستان، ترکیه و ایران می باشند.

از مهم ترین دلایل محبوبیت قبرس شمالی : قیمت مناسب ملک، نرخ مالیات در قبرس شمالی، پتانسیل های رشد ارزش ملک، آینده رو به رشد ، آب و هوای مدیترانه ای، امنیت، کیفیت پروژه ها، حفظ ارزش سرمایه، بازگشت سرمایه مورد قبول از طریق اجاره و... را می توان نام برد

در این مقاله به بررسی کامل هر یک از دلایل محبوبیت قبرس شمالی در بین سرمایه گذاران خارجی می پردازیم.

قیمت مناسب ملک در قبرس شمالی:

در حال حاضر قیمت ملک در قبرس شمالی به نسبت کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار مناسب است به طوریکی امسال در مجله معتبر اقتصادی فوربز، قبرس شمالی از لحاظ بهترین کشور برای سرمایه گذاری  با نرخ مناسب رتبه اول را دارد که طبق گفته مجله فوربز با سرمایه گذاری در قبرس شمالی ۴۷ درصد صرفه جویی به نسبت ایالات متحده را خواهید داشت. همچنین از دیگر مزایای خرید خانه شرایط اقساطی فوق العاده و بدون بهره خرید خانه در قبرس شمالی است که همین دلایل باعث محبوبیت قبرس بین سرمایه گذاران شده است.

در جدول زیر به طور میانگین قیمت خانه در قبرس شمالی را میتوانید بررسی کنید نکته حائز اهمیت این است که شما در ابتدا تنها ۳۵ درصد از قیمت ملک را پرداخت می کنید و بقیه مبلغ را با اقساط بدون بهره دو تا ده ساله پرداخت می کنید

نوع ملکقیمت ملک
استودیو از۹۰ هزار پوند
یک خواباز ۱۲۰ هزار پوند
دو خواباز ۱۵۰ هزار پوند
سه خواباز ۲۰۰ هزار پوند
ویلای سه خواباز ۳۵۰ هزار پوند

برای دیدن نمونه پروژه ها برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی اینجا کلیک کنید

نرخ پایین مالیات

میزان مالیات در قبرس شمالی بسیار پایین است و تنها یک بار برای همیشه پرداخت می‌شود. این نکته سبب جلب بسیاری از سرمایه‌گذاران اروپایی به این کشور شده است. به طور کلی و طبق قوانین سال ۲۰۲۳ قبرس شمالی در مجموع شما برای خرید یک خانه به صورت نو ساز و پیش خرید تنها یک بار ۱۷.۵ درصد از قیمت ملک خود را به عنوان مالیات پرداخت میکنید که این مبلغ در مقایسه با کشور های اروپایی بسیار پایین تر است و همچنین در اکثر کشور ها مالیات خانه سالیانه دریافت می شود در صورتی که در قبرس شمالی تنها یک بار مالیات پرداخت می شود.

پتانسیل های رشد ارزش ملک

بدیهی است که با افزایش سرمایه گذاری و تقاضا در بازار ملک قبرس شمالی قیمت ها در قبرس رو به افزایش هست همچنین قبرس شمالی به دلیل سواحل زیبا، آب و هوای فوق العاده مکان های تفریحی، طبیعی و تاریخی بی نظیر همه ساله گردشگران بسیاری را جذب می کند. رشد چشمگیر گردشگری افزایش تقاضا و ساخت و ساز پروژه های بسیار با امکانات فوق العاده ساخت هتل ها، مارینا های لاکچری و کازینو ها همگی باعث می شوند که پتانسیل رشد ارزش ملک در قبرس شمالی رو به افزایش است.

آب و هوای مدیترانه ای

آب و هوای قبرس شمالی فوق العاده است و تنها ۲ ماه در سال در پیک گرما و ۲ ماه در سال در پیک سرما است و به همین دلیل کشورهای اروپایی و روسیه به دلیل وجود افتاب و آب و هوای معتدل قبرس شمالی را انتخاب می کنند.

کیفیت و امکانات پروژه ها

وجود شرکت های سازنده با اعتبار بیش از ۵۰ سال سابقه ساخت و ساز و همچنین امکانات پروژه ها با توجه به قیمت مناسب یکی دیگر از دلایل محبوبیت قبرس شمالی است. عموما پروژه ها در قبرس شمالی دارای تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز برای زندگی هستند از امکانات این پروژه ها می توان به : باشگاه بدنسازی ، استخرهای سرپوشیده و سر باز، زمین بازی کودکان و بزرگسالان، سالن اسپا و ماساژ، رستوران و کافه، مسیر های پیاده روی و دوچرخه سواری، فضا سازی زیبا در محوطه پروژه و... اشاره کرد. کمپانی های معتبر قبرس شمالی از بهترین متریال ها برای ساخت و ساز پروژه ها استفاده می کنند و به دلیل بافت نو ساز ساختمان ها و طراحی مدرن و امکانات فراوان قبرس شمالی در بین سرمایه گذاران خارجی بسیار محبوب است.

امکانات پروژه ها در قبرس شمالی

امکانات پروژه ها در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

حفظ ارزش سرمایه

از مزیت های فوق العاده سرمایه گذاری در قبرس شمالی که بسیار قابل توجه است خرید و فروش ملک به پوند انگلستان است که به همین دلیل سرمایه شما به پوند انگلستان که یکی از ارز های قدرتمند دنیا است حفظ می شود و همانطور که گفته شد با رشد ارزش ملک که به طور میانگین سالیانه بین ۱۵ تا ۳۵ درصد است سرمایه شما علاوه بر اینکه به پوند انگلستان حفظ می شود سود سرمایه گذاری هم به پوند می باشد.

بازگشت سرمایه از طریق اجاره

همانطور که درابتدا مقاله گفته شد صنعت توریست و گردشگری در قبرس شمالی بسیار پر رونق است و به همین دلیل بیشتر سرمایه گذاران با هدف کسب درآمد به پوند انگلستان اقدام به اجاره واحد های خریداری شده می کنند. در جدول زیر شما می توانید میانگین نرخ اجاره در قبرس شمالی را بررسی کنید:

نوع ملکقیمت ملک
استودیو از ۴۰۰ پوند
یک خواباز ۵۰۰ پوند
دو خواباز ۷۰۰ پوند
سه خواباز ۱۰۰۰ پوند
ویلای سه خواباز ۱۵۰۰ پوند

 

قبرس شمالی کشوری با پتانسیل های فوق العاده است و در بین سرمایه گذراران خارجی روز به روز به محبوبیت آن اضافه می شود سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی یک فرصت بی نظیر است که شما می توانید با دریافت یک مشاوره کارآمد از طریق کارشناسان شرکت سرمایه گذاری ظهوریان بهترین انتخاب ها را در قبرس شمالی داشته باشید