شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمال

راهنمای گردشگری به شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمالی

شهر زیبای فاماگوستا، یکی از مناطق مرموز و جذاب قبرس شمالی است که در ساحل شرقی این جزیره خیال انگیز در دریای مدیترانه واقع شده است. شهر زیبای فاماگوستا، یک شهر ساحلی با جمعیت 45 هزار نفر است. گردشگران به راحتی از فاماگوستا به مرکز نیکوزیا و فرودگاه ارجان قبرس شمالی دسترسی دارند و می‌توانند با استفاده از تاکسی به سرعت به جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی برسند.

شهر زیبای فاماگوستا یکی از مناطق زیبا و پاکیزه این جزیره است که با افزایش تقاضای سفر به قبرس شمالی در سال‌های اخیر، توسعه یافته و هتل‌های مجلل این منطقه به مقصدی برای بسیاری از گردشگران ایرانی برای اقامت در قبرس شمالی تبدیل شده است.

فاماگوستا نسبت به گیرنه آرام‌تر و خلوت‌تر است و مسافرانی که دوست دارند از شلوغی دور باشند، معمولاً ترجیح می‌دهند در هتل‌های این منطقه اقامت کنند. اگر قصد دارید تعطیلات خود را در جزیره قبرس شمالی سپری کنید، حتماً قبل از سفر با شرکت سرمایه گذاری ظهوریان در راهنمای گردشگری به شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمالی همراه باشید!

سفر به قبرس شمالی برای ما ایرانی‌ها به عنوان یک کشور خارجی شرایط راحتی دارد و بسیاری از گردشگران ایرانی این جزیره زیبا و خوش آب و هوا را برای تعطیلات خود در منطقه ساحلی انتخاب می‌کنند. شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمالی با طبیعت زیبا و منحصر به فرد، سواحل شنی خواب آور و پیشینه تاریخی خود، به یکی از مقاصد محبوب توریست‌ها در سفر به قبرس شمالی تبدیل شده است.

بسیاری از گردشگران برای اقامت در این جزیره، هتل‌های لوکس و مجلل منطقه فاماگوستا را انتخاب می‌کنند. همچنین، تنوع امکانات تفریحی در سواحل شنی منطقه فاماگوستا بسیار زیاد است و با سفر به شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمالی، می‌توانید تعطیلات خاطره انگیزی را همراه با خانواده در این جزیره بگذرانید.

همچنین اگر به ورزش‌ها و تفریحات در پارک‌های آبی علاقه دارید، حتما منطقه فاماگوستا را برای اقامت انتخاب کنید. تنوع امکانات تفریحی و جاذبه‌های گردشگری مانند پارک‌های آبی، بناهای تاریخی و امکانات ساحلی در شهر زیبای فاماگوستا قبرس شمالی بسیار زیاد است. گردشگران پس از تفریح در سواحل این منطقه می‌توانند برای خرید سوغاتی به بازارچه‌های محلی فاماگوستا بروند و از هنرمندان محلی که صنایع دستی خود را در این بازارها می‌فروشند، سوغاتی برای دوستان و خانواده خود بخرند.

در ادامه برای دریافت اطلاعات بیشتر برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توانید به مقاله سرمایه گذاری در قبرس شمالی 2024 منتشر شده در شرکت سرمایه گذاری ظهوریان مراجعه کنید!

راهنمای گردشگری به شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمالی

راهنمای گردشگری به شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمالی

آب و هوای این شهر

آب و هوای فاماگوستا در قبرس شمالی در بیشتر روزهای سال دارای حرارت و ملایمت است. در فصل زمستان، بارندگی در این منطقه بسیار بیشتر از روزهای گرم تابستان است و فصل گرما در این منطقه ساحلی از اواسط خرداد تا اوایل مهر ادامه دارد. میانگین دما در گرمترین روز سال در فاماگوستا به حدود ۴۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. برای شنا در آب‌های خنک و صاف دریای مدیترانه و تفریح در ساحل این جزیره، بهترین زمان برای سفر به فاماگوستا قبرس شمالی روزهای گرم تابستان است.

فاماگوستا، یکی از مناطق باستانی جزیره قبرس شمالی است که تاریخ آن به دوران قبل از میلاد و زمان حکومت فرعون‌های مصری برمی‌گردد. این شهر در گذشته شاهد بسیاری از حوادث و وقایع تاریخی بوده است که هنوز هم بقایای آنها در مناطق شهری و روستایی فاماگوستا قبرس شمالی قابل مشاهده است. جاذبه‌های طبیعی، به خصوص سواحل قبرس شمالی، شگفت انگیز هستند. شاید بتوانید سواحل ماسه‌ای زیبای منطقه فاماگوستا را در کمتر منطقه ساحلی در جزیره قبرس شمالی از نزدیک ببینید.

بازدید از جاذبه‌های طبیعی قبرس شمالی یکی از بخش‌های مهیج سفر به این جزیره است که باعث شده تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی این منطقه، زمان مشخصی در برنامه سفر خود در نظر بگیرند. در ادامه، ما قصد برخی از جاذبه های گردشگری شهر زیبای فاماگوستا قبرس شمالی را معرفی کنیم. همچنین از دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت سرمایه گذاری ظهوریان می توان به خدمات سرمایه گذاری در قبرس شمالی اشاره کرد! با مراجعه به صفحه خدمات سرمایه گذاری ما می تونید مشاوره رایگان درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی بدست آورید!

آب و هوای این شهر

آب و هوای این شهر

غارهای دریایی – Sea Caves

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی که در نزدیکی ساحل واقع شده است، غارهای دریایی (Sea Caves) شهر زیبای فاماگوستا قبرس شمالی است. تصاویر مربوط به غارهای دریایی منطقه ساحلی فاماگوستا روی جلد بسیاری از مجلات گردشگری قرار گرفته است، بسیاری از زوج‌های عاشق برای قرارهای دو نفره رمانتیک خود این ساحل سنگی را انتخاب می‌کنند.

ساحل کونوس – Konnos Beach

اگر می‌خواهید تعطیلات تابستانی خود را در کنار آب‌های زلال دریای مدیترانه بگذرانید، حتما در زمان سفر به فاماگوستا قبرس شمالی، به ساحل کورونس قبرس شمالی یکی از زیباترین سواحل شنی این کشور مراجعه کنید.

در این ساحل، امکانات تفریحی متنوعی برای مسافران فراهم شده است و گردشگران می‌توانند پس از شنا در آب‌های خنک دریای مدیترانه، در این ساحل زیبا و بکر، آفتاب بگیرند و از صندلی‌ها و آلاچیق‌های ساحل کونوس برای استراحت استفاده کنند.

ارگ فاماگوستا یا برج اتللو – Othello-Turm

برج اتللو همان در سال ۱۳۱۰ میلادی با هدف محافظت از شهر ساخته شده است. این بنا به دوران پادشاهی هنری اول دی لوزینیان برمی‌گردد. برج اتللو در سال ۱۴۹۲ میلادی به طور کامل بازسازی و مرمت شده است و حالا حالت ونیزی را به خود گرفته است. ارگ فاماگوستا شامل ۴ برج و تعداد زیادی راهرو و اتاق است. امروزه در حیاط این قلعه تاریخی که قدمت آن به ۷ قرن پیش برمی‌گردد، توپ‌ها و گلوله‌های سنگی قدیمی نگهداری می‌شوند! بدون شک گردشگران با مراجعه به این مکان دیدنی می‌توانند لحظاتی جذاب و به یادماندنی ای داشته باشند!

شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمالی

سفر به شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمالی

مسجد لالا مصطفی پاشا یا Lala Mustafa Pasha Moschee، یکی از شاهکارهای معماری جهان است که در شهر زیبای فاماگوستا در قبرس شمالی قرار دارد. این بنا که در اصل یک کلیسای جامع به نام سنت نیکولاس بوده و از قرون وسطی تا کنون باقی مانده، در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است. پس از حمله عثمانی‌ها به قبرس، این کلیسا به مسجد لالا مصطفی پاشا تغییر کاربری داده و اکنون به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری منطقه شناخته می‌شود.

در نزدیکی مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت جورج یا St. George’s Cathedral واقع شده است. این کلیسا که در دوره‌ای میان سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ میلادی با استفاده از معماری گوتیک و بیزانس ساخته شده، یکی از بناهای تاریخی ارزشمند در این جزیره است. این کلیسا در زمان محاصره توسط عثمانی‌ها آسیب‌های زیادی دیده و همچنین چندین بار توسط زلزله‌ها تخریب شده است.