شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند، شرایط کاری و درآمد در این کشور است. زمانی که فرد تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، یکی از اولین سوالاتی که به ذهن او خطور می‌کند این است که آیا درآمد در کشور مقصد به اندازه‌ای خواهد بود که بتواند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را پوشش دهد؟

از این رو، یافتن شغل های پردرآمد در قبرس شمالی اهمیت زیادی دارد. با توجه به اینکه واحد پول قبرس شمالی لیر ترکیه است، این کشور در دسته کشورهای ارزان قرار دارد. اقامت در قبرس شمالی، چه از طریق کار و چه از طریق سایر روش‌ها، نیازمند آگاهی از شغل های پردرآمد و پرطرفدار است.

شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس از طریق شغل

احتمالا می دانید که یکی از بهترین مسیرهای مهاجرت به قبرس شمالی که می تواند هرکسی را به رویای زندگی ساده ترو  راحت تر در قبرس شمالی برساند، مهاجرت از طریق کار یا اشتغال است. ویزای کاری این کشور را می‌توان با یک پیشنهاد کار از سمت کارفرما (یا همان جاب آفر) گرفت. همچنین میتوان به مرور، به اقامت دائم و بعد حتی اخذ کارت شهروندی تبدیل کرد. اما سوالبزرگی که برای بسیاری از مهاجرین، صاحبان مشاغل و حتی کارفرماها پیش می آید این است که چرا بخش عظیمی از مهاجران آسیایی و خاور میانه‌ ای، قبرس شمالی را برای کار و حتی زندگی انتخاب می‌کنند؟ چرا اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در شرکت‌های بین‌المللی این کشور کار می کنند؟

دلیل این امر، اقتصاد بسیار پویا و رو به رشد کشور قبرس شمالی است. شرایط زندگی و فرهنگ قبرس شمالی شباهت زیادی به ایرانیان دارد. به همین سبب در سال های اخیر بسیاری از ایرانیان با استفاده از موقعیت های شغلی مختلف به این کشور مهاجرت کرده اند.

نکته مثبتی که درمورد مهاجرت از طریق مشاغل وجود دارد این است که اشخاص می توانند حتی برای اخذ اقامت قبرس شمالی، کسب و کار خود را در این کشور راه بیندازند. البته که برای این کار باید تمکن مالی کافی و برخی از شرایط تعیین شده توسط دولت را داشته باشند. اما می توانند در مدت زمان کمی به سود بسیار عالی برسند.

شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

با توجه به رشد اقتصادی و جمعیت کم، قبرس شمالی به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجرت بسیاری از افراد به شمار می‌رود. آشنایی با شغل های پردرآمد در قبرس شمالی است که می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی راحت و مطلوبی داشته باشید. زیرا می توانید پس از مهاجرت به این کشور، باتوجه به استعداد و توانایی که دارید، بهترین و سودمند ترین شغل را برای خود انتخاب کرده و در مدت زمان کمی به درآمد مورد نظر خود برسید. در ادامه ما در شرکت سرمایه گذاری ظهوریان به بررسی برخی از این شغل های پردرآمد می‌پردازیم! بنابراین با ما همراه باشید.

پزشکی

یکی از شغل های پردرآمد در قبرس شمالی، حرفه پزشکی است. پزشکی در بسیاری از کشورها به عنوان یکی از مشاغل با درآمد بالا شناخته می‌شود. فرد برای فعالیت به عنوان پزشک، باید چهار سال دوره تحصیل را بگذراند و سپس به مدت دو سال در بیمارستان‌های قبرس شمالی کارآموزی کند. تسلط به زبان انگلیسی یا زبان رایج قبرس شمالی الزامی است. حقوق پزشکان در قبرس شمالی می‌تواند ماهانه از ۴۲۰۰ تا ۱۲۲۰۰ یورو باشد.

همچنین یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شرکت سرمایه گذاری ظهوریان خدمات سرمایه گذاری در قبرس شمالی است که با مراجعه به صفحه خدمات سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری ظهوریان می تونید مشاوره رایگان درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی بدست آورید!

مشاغل مرتبط با گردشگری

به دلیل وجود اماکن و جاذبه‌های گردشگری فراوان، شغل های مرتبط با صنعت توریسم در قبرس شمالی پتانسیل بالایی برای رشد دارند. این مشاغل شامل هتلداری، رستوران‌داری، کافه‌داری، رنت‌کار، فعالیت‌های تفریحی و آبی، صرافی و عکاسی می‌شوند. این شغل‌ها می‌توانند به عنوان استارت‌آپ‌های مستقل یا با استخدام در شرکت‌های مختلف انجام شوند. به دلیل جذابیت‌های گردشگری قبرس شمالی، این حوزه یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

مشاغل مرتبط با ساخت و ساز

با توجه به سرمایه‌گذاری‌های فراوان در حوزه املاک و مستغلات، مشاغل مرتبط با ساخت و ساز نیز در قبرس شمالی بسیار پردرآمد هستند. از جمله این مشاغل می‌توان به مهندسی برق، خدمات فنی ساختمان، رنگ‌کاری، گچ‌کاری و بناکاری اشاره کرد. بیشترین سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی مربوط به حوزه خرید ملک است و سرمایه‌گذاران خارجی در حال ساخت پروژه‌های ساختمانی و مسکونی زیادی هستند. بازار ملک در قبرس شمالی بسیار داغ است و افرادی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند می‌توانند با دریافت مشاوره رایگان مشغول به کار و کسب درآمد شوند.

وکالت

وکالت نیز یکی از مشاغل پردرآمد در قبرس شمالی است. فرد برای ورود به این حرفه باید حداقل مدرک کارشناسی حقوق داشته باشد. ابتدا، برای یک سال به عنوان کارآموز در یک دفتر وکالت یا دادستانی کار می‌کند. پس از آن، در آزمون وکالت شرکت کرده و با کسب نمره قبولی، مجوز اشتغال به کار را دریافت می‌کند. درآمد ماهانه وکلا در قبرس شمالی بین ۲۹۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو متغیر است.

قضاوت

یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در قبرس شمالی، شغل قضاوت است. به دلیل استعمار انگلستان در جزیره، سیستم قضایی قبرس مشابه سیستم انگلستان است. برای استخدام به عنوان قاضی، فرد باید حداقل مدرک کارشناسی حقوق داشته باشد و دوره‌های کارآموزی خود را در دادگستری قبرس به پایان برساند. سپس در آزمون استخدامی قضات شرکت کند و در صورت کسب نمره قبولی، به عنوان قاضی منصوب شود. این شخص توسط رئیس‌جمهور با پیشنهاد دادگاه عالی قبرس انتخاب می‌شود. درآمد ماهانه قضات معمولاً بین ۳۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو است.

دندانپزشکی

دندانپزشکی نیز یکی از مشاغل پردرآمد در قبرس شمالی است. برای فعالیت در این شغل، فرد باید به مدت پنج سال دوره‌های کارآموزی و آموزشی را پشت سر بگذارد. درآمد ماهانه دندانپزشکان در قبرس شمالی حدود ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو است. با توجه به نیاز روزافزون به خدمات دندانپزشکی و رشد جمعیت، این شغل از آینده‌داری خوبی برخوردار است.

شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

آرایشگری

آرایشگری نیز در قبرس شمالی درآمد خوبی دارد. قیمت‌های اصلاح مو در این کشور بسته به شهر و منطقه متفاوت است. نرخ اصلاح مو برای آقایان معمولاً بین ۶۰ تا ۱۵۰ لیر و برای خانم‌ها از ۱۰۰ لیر شروع می‌شود. درآمد متوسط یک آرایشگر در قبرس حدود ۵۰ میلیون تومان در ماه است و می‌تواند با افزایش تعداد مشتریان و مکان آرایشگاه تا چهار برابر افزایش یابد.

حسابداری

حسابداری نیز یکی از فعالیت‌های پردرآمد در قبرس شمالی است. حسابداران می‌توانند به صورت قراردادی با چندین شرکت و فروشگاه به طور هم‌زمان کار کنند. تقریباً تمامی رستوران‌ها، هتل‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارها نیاز به حسابدار خبره دارند. حسابداران کارهای حسابداری و بیمه و مالیات شرکت‌ها را پیش می‌برند و با آشنایی به قوانین مالیاتی می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند.

درآمد حسابداران می‌تواند بسیار متغیر باشد، اما در صورت کار با چندین شرکت، درآمد مناسبی خواهند داشت. همچنین در ادامه اگر بدنبال کسب اطلاعات بیشتر برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توانید به مقاله سرمایه گذاری در قبرس شمالی 2024 منتشر شده در شرکت سرمایه گذاری ظهوریان مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری درباره سرمایه گذاری در این کشور بدست آورید!

مشاغل فنی و مهندسی

مهندسان عمران، مکانیک، شیمی، الکترونیک و صنایع نیز می‌توانند در قبرس شمالی به راحتی مشغول به کار شوند و حقوق بالایی دریافت کنند. شرکت‌های تولیدی، سازمان‌های دولتی و خصوصی و استارت‌آپ‌ها بهترین مراکز برای مهندسان هستند. تعداد نیروهای فنی در بین مردم محلی قبرس شمالی بسیار پایین است و به همین خاطر مهندسان و تکنسین‌ها به راحتی از سوی شرکت‌های تولیدی دعوت به کار می‌شوند. البته آشنایی با زبان ترکی و انگلیسی از ملزومات کار به عنوان نیروی فنی یا تکنسین است و در صورت داشتن این مهارت‌ها، شانس بیشتری برای استخدام دارند.

توسعه نرم‌افزار

با پیشرفت تکنولوژی و وابستگی شرکت‌های خصوصی و دولتی به صنعت IT، متخصصان توسعه نرم‌افزار بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. در قبرس شمالی تعداد متخصصان این صنعت بسیار پایین است و همین امر باعث شده تا متخصصان IT و توسعه نرم‌افزار در فهرست مشاغل پردرآمد این کشور قرار بگیرند. ورود استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین به قبرس شمالی نیز باعث شده تا تقاضای بالایی برای استخدام تکنسین‌ها و متخصصان IT شکل بگیرد.

شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

توسعه نرم‌افزار یکی از شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

چرا کار در قبرس شمالی سودمند است؟

شرایط کاری در قبرس شمالی بسیار مناسب تر از سایر کشورهای آسیایی و اروپایی است. نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم بوده و حتی میزان مالیات های اخذ شده از صاحبان کسب و کار بسیار اندک است. همین عامل باعث رشد اقتصادی و کسب و کارهای کوچک می شود. وجود شرکت های بین المللی و فعالیت های گسترده در سطح جهانی از دیگر مزیت های کار در کشور قبرس شمالی است.

نتیجه‌گیری درباره شغل های پردرآمد در قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد فراهم کند. این کشور به دلیل رشد اقتصادی و جمعیت کم، مقصدی جذاب برای کار و زندگی است. آشنایی با شغل های پردرآمد و پرطرفدار در این کشور می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری برای آینده شغلی و زندگی خود بگیرید. از مشاغل پزشکی و مهندسی گرفته تا مشاغل مرتبط با گردشگری و ساخت و ساز، هر یک از این شغل‌ها می‌توانند درآمد مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورند و زمینه‌ساز زندگی راحت و موفقی در قبرس شمالی باشند.