مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی”: این مقاله به مزایای اقامت در این منطقه می‌پردازد”

بدون شک هر کشور یا منطقه ای در جهان دارای مزایا و معایب خاص خود است و زندگی در آنها تجربیات متفاوتی را به ارمغان می آورد. قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هم یک شهر بزرگ و پرجمعیت در یک کشور توسعه یافته و هم یک سرزمین آرام و دور از سر و صدا مانند قبرس شمالی، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله، ما در شرکت سرمایه گذاری ظهوریان قصد داریم به بررسی مزایای مهاجرت به قبرس شمالی بپردازیم! بنابراین با ما همراه باشید.

قبرس شمالی، که به عنوان گوهری در دریای مدیترانه شناخته می شود، در محل تقاطع سه قاره مهم یعنی اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. این جزیره دارای تاریخی غنی است و تعداد زیادی از امپراطوری های بزرگ در آن حکومت کرده اند، از جمله یونانیان، رومیان، صلیبیان، ایرانیان، عثمانیان و بریتانیا. هر یک از این امپراطوری ها نیز آثاری را در این جزیره به یادگار گذاشته اند که خود شاهدی بر این موضوع است.

اما سوالی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که چرا جزیره قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است؟ چرا در نقشه های جهانی فقط یک قبرس وجود دارد؟ و چندین سوال دیگر…

بریتانیا آخرین سلطنتی بود که در جزیره قبرس حکومت می کرد. با گذشت زمان، نارضایتی مردم قبرس از این حکومت روز به روز افزایش یافت و اعتراضات آنها بیشتر شد. با تشکیل گروه های مقاومتی و فشار بر جوامع بین المللی و تلاش سیاستمداران قبرس، در سال 1952 میلادی قبرس به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد.

حکومت قبرس با همکاری دو گروه یونانی و ترک، کار خود را آغاز کرد. 30 تا 40 درصد از سازمان های دولتی و نظامی توسط ترک های قبرس اداره می شد. اما به تدریج اختلافات بین یونانیان و ترک ها افزایش یافت که در نهایت منجر به جنگ قبرس و تشکیل قبرس شمالی و جنوبی در سال 1974 شد.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

نگاهی به مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

حالا که با گذشته این منطقه آشنا شدید بیاید با مزایای مهاجرت به قبرس شمالی آشنا شوید! جزیره قبرس با جمعیتی نزدیک به 1.4 میلیون نفر، در تمام نقشه های جهان به عنوان یک کشور یکپارچه شناخته می شود. اما اگر به نقشه های کشور ترکیه نگاه کنیم، این یکپارچگی وجود ندارد و این جزیره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

آینده قبرس شمالی یک موضوع حیاتی است که می تواند بسیاری از تغییرات مثبت را در زندگی مردم قبرس شمالی به وجود آورد. با این حال، در حال حاضر، تقریبا یک سوم جمعیت کل این کشور، یعنی حدود چهارصد هزار نفر، در قبرس شمالی زندگی می کنند.

قبرس یک جزیره آرام و زیبا با سواحل پاک و آب های شفاف است و این مورد یکی از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی است که شاید تصویر آن را در کارتون ها، کارت پستال ها و فیلم های تبلیغاتی دیده باشید. سواحل طلایی رنگ آن که می توانید ساعت ها روی آن پیاده روی کنید، چون این سواحل کیلومترها ادامه دارد و بسیار شگفت انگیز است، یکی از مزایای زندگی در قبرس شمالی است.

هم عکاسانی که علاقه مند به طبیعت و عکاسی از دریا، ساحل، طبیعت و قلعه هستند، حتما قبرس را در برنامه های کاری خود در نظر می گیرند و به این جزیره می آیند. همچنین، بسیاری از کارمندان دوست دارند که دوران بازنشستگی خود را در قبرس شمالی سپری کنند و از این طبیعت زیبا لذت ببرند.

استفاده از زبان انگلیسی یکی از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

زبان انگلیسی یکی از زبان هایی است که در سراسر جهان قابل استفاده است. ممکن است موضوع زبان یکی از مهمترین نگرانی هایی باشد که هر فرد مهاجر در انتخاب کشور مقصد خود به آن توجه می کند. بسیاری از افراد به دلیل زبان سخت برخی کشورها، از مهاجرت به آنها منصرف می شوند. اما قبرس شمالی یک استثنا است و زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان های رایج در سراسر این جزیره استفاده می شود. بنابراین این یکی از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی است که باعث می شود شما بتوانید به راحتی با افراد این منطقه ارتباط برقرار کنید!

همچنین این کشور در گذشته مستعمره بریتانیا بوده است و همین موضوع باعث شده است که بخشی از فرهنگ و زبان آن دوران در میان مردم این کشور باقی بماند. حدود 90 درصد از ساکنین، به خصوص صاحبان کسب و کار در قبرس شمالی، به زبان انگلیسی مسلط هستند.

اگر شما نیز به زبان انگلیسی مسلط باشید، می توانید نیازهای خود را با همین زبان بیان کنید و تقریباً با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد. البته، زبان رسمی مردم قبرس شمالی ترکی و یونانی است. همچنین در ادامه یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت سرمایه گذاری ظهوریان خدمات سرمایه گذاری در قبرس شمالی است که با مراجعه به صفحه خدمات سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری ظهوریان می تونید مشاوره رایگان درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی بدست آورید!

نگاهی به مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

نگاهی به مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

جرم و جنایت کم

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم نرخ جرم و جنایت کم در این کشور است. وقتی از سکون و آرامش قبرس شمالی بحث می‌شود، بدون شک امنیت فوق‌العاده و میزان جرم ناچیز، علاوه بر زیبایی‌های طبیعی این جزیره، نقش مهمی در این موضوع دارند.

حتی اگر در بهشت زندگی کنید، اما هر لحظه احساس کنید که ممکن است کسی به شما حمله کند یا جیب شما را بزند یا حتی در نیمه‌شب در کنار ساحل قدم بزنید و نگران مزاحمت کسی باشید، آن بهشت دیگر هیچ معنایی نخواهد داشت. امنیت قبرس شمالی در سطح جهان بی‌نظیر است و این یکی از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی است.

قبرس شمالی مانند بهشتی است که از نگرانی‌ها، جرم‌ها و هر گونه اضطراب دیگری دور است و نسبت به سایر کشورهای حاشیه مدیترانه، از سطح امنیت بسیار بالاتری برخوردار است. پلیس در این کشور بر روی جرم، جنایت و خشونت بیش از هر موضوع دیگری حساس است و با کوچکترین جرمی به شدت برخورد می‌کند.

به همین دلیل، تعداد کمی از افراد فکر جرم و جنایت را در سر می‌پرورانند. دیدن یک دختر جوان که در ساعت دو نصف شب، به راحتی و بدون نگرانی از هر مشکل احتمالی، در کنار ساحل قدم می‌زند، خود نشان‌دهنده این موضوع است. همچنین جهت کسب اطلاعات جدید و کاربردی درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توانید به مقاله سرمایه گذاری در قبرس شمالی 2024 منتشر شده در شرکت سرمایه گذاری ظهوریان مراجعه کنید!

زندگی با هزینه‌های پایین یکی دیگر از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

یکی از عوامل مهم در انتخاب کشور برای مهاجرت و زندگی، تخمین هزینه‌های زندگی است. هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به سایر مناطق اروپا، آمریکا، استرالیا و حتی همسایه جنوبی خود، یعنی قبرس جنوبی، کمتر است. اگر قبرس شمالی را با ترکیه در زمینه هزینه‌های زندگی مقایسه کنیم، باید بگوییم که هزینه‌ها تقریبا مشابه هستند. اما این نکته جالب است که حقوق و درآمد در قبرس شمالی بیشتر از ترکیه است و شما می‌توانید شرایط رفاهی بهتری نسبت به ترکیه برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید. این یکی از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی است.

زندگی با هزینه‌های پایین یکی دیگر از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

زندگی با هزینه‌های پایین یکی دیگر از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

امکان استفاده از ارز های مختلف

ترکیه نظر خاصی در مورد قبرس شمالی دارد و به همین دلیل درگیری هایی با برخی از کشورها و قدرت های جهانی داشته است. این کشور توانسته است لیر ترکیه را به عنوان ارز رایج در قبرس شمالی معرفی کند و تمام سیستم ها و فروشگاه ها با این ارز کار می کنند.

به عبارتی، واحد پولی قبرس شمالی لیر است. اما اگر شما یورو، پوند و دلار هم داشته باشید و به صرافی دسترسی نداشته باشید، نیازی به نگرانی نیست. چون اکثر فروشگاه ها این ارزها را قبول می کنند و نیازی به تبدیل ندارید. اما ممکن است مابقی پول شما را به لیر ترکیه پرداخت کنند. حتی شما می توانید ارز دیجیتال خود را به راحتی به لیر یا سایر ارزها تبدیل کنید.

در کل مزایای مهاجرت به قبرس شمالی بسیار زیاد می‌باشد که نمی‌توان همه ی آن ها را در این مقاله ذکر کرد! این منطقه با آب و هوای مناسب و هزینه های زندگی مناسب و همچنین امکانات رفاهی و آموزشی مناسب خود بدون شک برای مهاجران انتخاب جذابی می‌باشد!