گردش در زمان بازدید از شهر های تاریخی قبرس شمالی و آثار باستانی

گردش در زمان: بازدید از شهر های تاریخی قبرس شمالی و آثار باستانی

بدون شک می‌توان گفت قبرس شمالی یکی از جاذبه‌ های گردشگری پرطرفدار در جنوب شرقی اروپا و واقع در دریای مدیترانه است. قبرس شمالی در کنار اقتصاد درحال رشد خود با تاریخچه و فرهنگ غنی همراه شده است و این تاریخچه باعت پدید آمدن مناظر طبیعی و آثار تاریخی معروف و جذابی شده است!

در نتیجه هرساله قبرس شمالی موفق شده است تا گردشگران زیادی را به خودش جذب کند. بدلیل وجود شهر های تاریخی قبرس شمالی موفق شده است تا تبدیل به انتخاب گردشگران مختلف از سرتاسر جهان شود! همچنین در کنار آن آب و هوای قبرس شمالی معمولا در اکثر سال معتدل و مناسب می‌باشد! بنابراین اگر شما هم تصمیم گرفته اید به قبرس شمالی سفر کنید با شرکت سرمایه گذاری ظهوریان همراه باشید تا با چندین مکان تاریخی، آثار باستانی و همچنین شهر های تاریخی قبرس شمالی آشنا شوید!

همچنین جهت خرید ملک در قبرس شمالی می توانید به صفحه خدمات خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه ما مراجعه کنید! این خدمات توسط کارشناسان امور ملکی با مجوز قانونی و اعتبار و سال ها تجربه موفق توسط شرکت سرمایه گذاری ظهوریان ارائه می‌گردد! همچنین با مراجعه به صفحه در نظر گرفته شده برای خدمات خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه می‌توانید مشاوره رایگان دریافت کنید!

بازدید از شهر های تاریخی قبرس شمالی

بازدید از شهر های تاریخی قبرس شمالی

قبرس شمالی، گنجینه‌ای از تمدن‌ها

قبرس شمالی، با قدمتی که به دوران نوسنگی می‌رسد، محل تلاقی تمدن‌های مختلف بوده است. از یونانیان و رومیان باستان گرفته تا بیزانس‌ها، عثمانی‌ها و انگلیسی‌ها، هر کدام ردپایی از خود در این سرزمین به یادگار گذاشته‌اند. این تنوع فرهنگی، قبرس شمالی را به موزه‌ای روباز تبدیل کرده که در آن، می‌توانید شاهد آثار باستانی و بناهای تاریخی متعددی باشید.

شهرهای مهم قبرس شمالی

گیرنه: پایتخت قبرس شمالی و یکی از زیباترین شهرهای این منطقه، با بندری زیبا، قلعه‌ای تاریخی و خانه‌های رنگارنگ، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است. قلعه گیرنه، که بر فراز صخره‌ای مشرف به بندر قرار گرفته، از جمله مکان‌های دیدنی قبرس شمالی است که بازدید از آن را نباید از دست داد.

فاماگوستا: این شهر که زمانی یکی از ثروتمندترین و پررونق‌ترین شهرهای مدیترانه بود، امروزه به شهری متروکه تبدیل شده است. با این حال، دیوارهای قبرس شمالی و مسجد لالا مصطفی پاشا (که زمانی کلیسای جامع سنت نیکلاس بوده) هنوز هم پابرجا هستند و یادآور عظمت گذشته این شهر هستند.

سالامیس: این شهر باستانی که زمانی پایتخت قبرس بود، اکنون به ویرانه‌هایی تبدیل شده است. با این حال، باستان‌شناسان هنوز هم در حال کاوش در این منطقه هستند و هر ساله آثار جدیدی از این تمدن باستانی کشف می‌شود. آمفی‌تئاتر سالامیس، آگورا و ستون‌های هرمس از جمله آثار باستانی قبرس شمالی هستند که در این شهر می‌توان دید.

کانتارا: این دهکده ساحلی که در دامنه کوه‌های ترودوس قرار گرفته، به خاطر قلعه کانتارا و منظره‌های پانورامای آن مشهور است. قلعه کانتارا در قرن یازدهم میلادی ساخته شده و در طول تاریخ مورد استفاده تمدن‌های مختلف قرار گرفته است.

کارپاس: شبه جزیره کارپاس، شمالی‌ترین نقطه قبرس شمالی، به خاطر سواحل بکر و دست‌نخورده آن معروف است. در این شبه جزیره، می‌توانید از حیات وحش غنی و منطقه حفاظت‌شده آکاما نیز دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به قبرس شمالی

بهترین زمان برای سفر به قبرس شمالی، فصل بهار (از مارس تا مه) و پاییز (از سپتامبر تا نوامبر) است. در این فصول، هوا معتدل و آفتابی است و برای گشت و گذار در شهرهای تاریخی قبرس شمالی و بازدید از آثار باستانی آن، ایده‌آل است.

چگونه به قبرس شمالی سفر کنیم؟

برای سفر به قبرس شمالی، می‌توانید از طریق فرودگاه بین‌المللی ارجان وارد این کشور شوید. همچنین، می‌توانید از طریق کشتی از ترکیه به قبرس شمالی سفر کنید.

اقامت در قبرس شمالی

در قبرس شمالی، هتل‌ها و آپارتمان‌های متعددی برای اقامت وجود دارد. همچنین، می‌توانید در ویلاها و خانه‌های روستایی نیز اقامت کنید.

معرفی نیکوزیا بعنوان پایتخت و یکی از شهر های تاریخی قبرس شمالی!

نیکوزیا یا به زمان محلی ساکنین قبرس شمالی لفکوشا، پایتخت و بزرگترین شهر قبرس شمالی است. نیکوزیا در مرکز جزیره قبرس واقع شده و تاریخچه طولانی و غنی ای همراه با خود دارد! نیکوزیا از سال ۱۹۶۳ به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

بخش شمالی نیکوزیا که به آن نیکوزیا شمالی نیز می‌گویند با آثار باستانی و تاریخی که به تمدن های تاریخی و قدیمی آن تعلق دارند همراه شده است! در کل نیکوزیا بعنوان یکی از شهر های تاریخی قبرس شمالی یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران می‌باشد! در ادامه با معرفی برخی از مکان های تاریخی این شهر با ما همراه باشید!

مسجد سلیمیه یکی از مکان های تاریخی نیکوزیا! نیکوزیا همانطور که اشاره کردیم یکی از مهم ترین شهر های تاریخی قبرس شمالی است و مسجد سلیمیه دیگر از مکان های دیدنی آن می‌ باشد! این مسجد در سال ۱۵۷۰ توسط ترک‌ ها بر روی کلیسای قرون وسطی بنا شده است.

مسجد سلیمیه شامل دو مینارت و یک گنبد بزرگ است که در میان شهر نیکوزیا قابل مشاهده است. این مسجد در کنار استفاده های گردشگری و آثار باستانی، یکی از مهمترین مراکز مذهبی و فرهنگی قبرس شمالی است و توانسته است هرساله میزبان مسلمانان و دیگر گردشگرانی باشد که به قبرس شمالی سفر می‌کنند!

در آخر به یکی دیگر از مکان های تاریخی و دیدنی قبرس شمالی می‌رسیم یعنی دیوارهای شهری نیکوزیا! این دیوارها نیز در قرن شانزدهم توسط ونیزی ‌ها برای محافظت از این شهر در برابر حملات انجام شده توسط ترک‌ ها ساخته شده‌ اند تا از شهر محافظت شود. این دیوار ها دارای با شکلی شبیه یه یاقوت همراه شده اند و موفق شده اند 11 برج دفاعی را در خود جای بدهند. این دیوار ها امروزه تبدیل به نمادی مهم و جدی برای برای شهر نیکوزیا شده اند و بخشی از میراث فرهنگی جهانی یونسکو شناخته شده‌اند که توانسته اند گردشگران زیادی را به خودشان جذب کنند شک بازدید از آن پیشنهاد می شود!

گیرنه یکی دیگر از شهر های تاریخی قبرس شمالی

گیرنه یا به زمان محلی کایرنیا یکی دیگر از شهر های تاریخی قبرس شمالی می‌باشد! این شهر ساحلی یکی از زیباترین و مهمترین شهر های قبرس شمالی به شمار می‌رود. گیرنه در شمال غربی جزیره قبرس واقع شده و دارای یک بندر و یک کوهستان سرسبز است که می‌تواند برای پیاده روی انتخاب جذاب و ایده آلی به نظر برسد!

اما درکنار آن گیرنه یکی از شهر های تاریخی قبرس شمالی است که ریشه‌های تاریخی آن به دوره پارینه سنگی باز می‌گردد. گیرنه دارای بسیاری از آثار تاریخی و باستانی است که گویای تاریخ و تمدن‌ های گذشته می‌باشد برخی از آثار این شهر را در ادامه به شما جهت بازدید آن ها معرفی می‌کنیم!

شهر های تاریخی قبرس شمالی

گیرنه یکی از شهر های تاریخی قبرس شمالی

قلعه گیرنه یکی از آثار باستانی و مناطق جذاب جهت بازدید در قبرس شمالی می‌باشد! قدمت این قلعه به 1500 سال می رسد. این قلعه با معماری خاص و زیبای مستطیلی شکل و سه برج گرد ساخته شده است که در سه گوشه آن قرار گرفته اند. این قلعه در طول تاریخ تحت حاکمیت های مختلفی شامل حاکمیت ونیز، بیزانس، پادشاهی انگلستان و امپراتوری عثمانی بوده است. قلعه گیرنه امروزه میزبان یک موزه تاریخی می‌باشد که بیانگر تاریخ و فرهنگ گیرنه و دیگر تمدن ها می‌باشد و بازدید از آن می تواند برای مخاطبان آن بسیار جذاب باشد.

فاماگوستا یکی از مهم ترین شهر های تاریخی

فاماگوستا یا ماگوسا یکی دیگر از مهم ترین شهر ساحلی و باستانی قبرس شمالی است. این شهر در شرق جزیره قبرس واقع شده و دارای یک بندر بزرگ و یک ساحل زیبا و بکر می‌باشد که توانسته است میزبان گردشگران مختلف در سرتاسر جهان باشد!

ساحل لانگ بیچ قبرس شمالی نیز در فاصله 12 کیلومتری فاماگوستا قرار دارد که منطقه ای فوق العاده جهت سرمایه گذاری می‌باشد. در ادامه یکی از خدمات شرکت سرمایه گذاری ظهوریان ارائه خدمات سرمایه گذاری می‌باشد که می‌توانید به صفحه خدمات سرمایه گذاری ما مراجعه کنید و مشاوره رایگان درباره سرمایه گذاری در لانگ بیچ و دیگر مناطق قبرس شمالی بدست آورید!

شهر های تاریخی قبرس شمالی

قلعه اوتلو یکی از آثار باستانی جذاب قبرس شمالی

همچنین علاوه بر آن فاماگوستا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قبرس شمالی است که ریشه‌های تاریخی آن به دوره برنزی باز می‌گردد. فاماگوستا نیز مانند گیرنه با آثار باستانی مختلفی همراه شده است که نشان دهنده تمدن های مختلف آن می‌باشد!

قلعه اوتلو یکی از آثار باستانی جذاب آن می‌باشد این قلعه در سال ۱۲۳۸ توسط لوزینیان‌ ها ساخته شده است. این قلعه با یک معماری مربعی سکر و چهار برج گرد ساخته شده است. این قلعه نیز امروزه میزبان موزه تاریخی و باستانی می‌باشد و می‌تواند برای گردشگران مختلف قبرس شمالی جذابیت زیادی داشته باشد!

شهر باستانی سالامیس: سفری به اعماق تاریخ قبرس

در قلب جزیره قبرس، گنجینه‌ای از تاریخ نهفته است که هر ساله گردشگران و تاریخ‌دانان را به سوی خود می‌کشاند. شهر باستانی سالامیس، که زمانی یکی از قدرتمندترین بنادر و مراکز تجاری در مدیترانه بود، امروزه به ویرانه‌هایی تبدیل شده که حکایتگر عظمت و شکوه گذشته خود هستند.

قدمت سالامیس به بیش از 3000 سال پیش می‌رسد و طبق افسانه‌ها، توسط توسر، یکی از قهرمانان جنگ تروا بنیان‌گذاری شده است.این شهر در طول تاریخ خود فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و تحت حاکمیت امپراطوری‌های مختلفی از جمله یونانی‌ها، آشوری‌ها، مصریان، ایرانی‌ها و رومی‌ها قرار گرفته است.

دوران طلایی سالامیس در قرن‌های ششم و پنجم قبل از میلاد بود، زمانی که این شهر به عنوان پایتخت پادشاهی سالامیس به اوج شکوفایی خود رسید. در این دوره، سالامیس به مرکز مهمی برای تجارت، فرهنگ و سیاست تبدیل شد و معابد، بناهای عمومی و کاخ‌های باشکوهی در آن احداث گردید.

یکی از مشهورترین بناهای سالامیس، معبد زئوس بود که به عنوان یکی از بزرگترین معابد در جهان باستان شناخته می‌شد. این معبد در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شد و دارای مجسمه‌ای عظیم از زئوس، خدای خدایان یونان بود.

سالامیس همچنین به خاطر تئاتر خود مشهور بود که گنجایش 20000 تماشاگر را داشت. این تئاتر محل برگزاری نمایش‌های مختلف از جمله تراژدی، کمدی و موزیکال بود.

نبرد دریایی سالامیس در سال 480 قبل از میلاد، یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی در این شهر بود. در این نبرد، ناوگان یونانی به رهبری تمسیتوکلس، ناوگان عظیم امپراطوری هخامنشی را شکست داد که نقطه عطفی در جنگ‌های ایران و یونان به شمار می‌رود.

پس از دوران طلایی، سالامیس رو به افول گذاشت و در نهایت در اثر زلزله‌های متعدد و حملات اعراب در قرن هفتم میلادی به طور کامل متروکه شد. با این حال، ویرانه‌های این شهر باستانی هنوز هم پابرجا هستند و گواهی بر عظمت و شکوه گذشته آن می‌باشند.

امروزه، سالامیس به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری قبرس تبدیل شده است. گردشگران می‌توانند در میان ویرانه‌های این شهر باستانی قدم بزنند، از بناهای تاریخی مانند ژیمنازیوم، آگورا و تئاتر دیدن کنند و عظمت امپراطوری‌های گذشته را از نزدیک لمس کنند. همچنین، موزه‌ای در این محوطه وجود دارد که در آن اشیاء و آثار باستانی کشف‌شده از سالامیس به نمایش گذاشته شده است.

بازدید از سالامیس نه تنها سفری به اعماق تاریخ قبرس است، بلکه فرصتی برای لذت بردن از مناظر زیبا و طبیعت بکر این منطقه نیز می‌باشد.

در ادامه، به برخی از نکات جالب و شنیدنی در مورد سالامیس اشاره می‌کنیم:

سالامیس در زمان اوج خود، یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بود.

این شهر به خاطر زیبایی و شکوه خود مشهور بود و به عنوان “مروارید مدیترانه” شناخته می‌شد.

سالامیس زادگاه شاعران، فیلسوفان و دانشمندان مشهور زیادی از جمله زنون بود.

در سال 1967، زلزله‌ای ویرانگر به سالامیس ضربه زد و بسیاری از آثار باستانی این شهر را تخریب کرد.

امروزه، تلاش‌های زیادی برای بازسازی و حفظ ویرانه‌های سالامیس در حال انجام است.

با بازدید از سالامیس، سفری به یادماندنی به قبرس و سفری به اعماق تاریخ را تجربه خواهید کرد.

کلام آخر

قبرس شمالی، نگینه‌ای درخشان در دریای مدیترانه، با تلفیقی بی‌نظیر از تاریخ، فرهنگ و طبیعت، هر ساله گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند. گویی در این سرزمین، گذر زمان متوقف شده و هر قدم، شما را به سفری در اعماق تاریخ می‌برد.

در این مقاله، با شهرهای تاریخی قبرس شمالی و آثار باستانی آن آشنا شدیم و سفری مجازی به این سرزمین کهن داشتیم. از گیرنه، پایتخت قبرس شمالی با بندری زیبا و قلعه‌ای تاریخی، تا فاماگوستای متروکه با دیوارهای بلند و مسجد لالا مصطفی پاشا، و از سالامیس باستانی با آمفی‌تئاتر و آگورای باشکوه، هر کدام گویای داستانی از گذشته پرفراز و نشیب قبرس شمالی بودند.

بهترین زمان سفر به قبرس شمالی، فصل بهار و پاییز است، زمانی که هوا معتدل و آفتابی است و برای گشت و گذار در شهرهای تاریخی و بازدید از آثار باستانی آن، ایده‌آل است.

راه‌های سفر به قبرس شمالی شامل فرودگاه بین‌المللی ارجان و کشتی از ترکیه است. اقامت در قبرس شمالی در هتل‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها و خانه‌های روستایی امکان‌پذیر است.

نکات مهم برای سفر به قبرس شمالی شامل نیاز به ویزا، پول رایج، زبان رسمی، حمل و نقل، امنیت و قوانین است.

تجربه طعم‌های قبرس شمالی، خرید سوغاتی و بازدید از بازارهای محلی از جمله فعالیت‌های لذت‌بخش در این سفر خواهد بود.

شرکت سرمایه گذاری ظهوریان با بیش از 400 کارشناس مجرب و 17 شعبه فعال در ایران، ترکیه، دبی و قبرس، آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه سرمایه گذاری در قبرس شمالی، خرید ملک در قبرس شمالی، ثبت شرکت در قبرس شمالی، اخذ پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی و تسهیل زندگی در قبرس شمالی به شما عزیزان می باشد.

قبرس شمالی، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و طبیعت است. با سفر به این سرزمین کهن، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای خود رقم خواهید زد.

چند سوال متداول درباره سفر به قبرس شمالی

سفر به قبرس شمالی، چه تجربه‌ای را به همراه دارد؟

سفر به قبرس شمالی، تجربه‌ای منحصر به فرد از تاریخ، فرهنگ و طبیعت را به شما هدیه می‌دهد. گویی در این سرزمین، گذر زمان متوقف شده و هر قدم، شما را به سفری در اعماق تاریخ می‌برد. از گشت و گذار در شهرهای تاریخی و بازدید از آثار باستانی گرفته تا لذت بردن از سواحل بکر و طبیعت بکر، قبرس شمالی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

بهترین زمان سفر به قبرس شمالی چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به قبرس شمالی، فصل بهار (از مارس تا مه) و پاییز (از سپتامبر تا نوامبر) است. در این فصول، هوا معتدل و آفتابی است و برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، ایده‌آل است.

چگونه می‌توان به قبرس شمالی سفر کرد؟

برای سفر به قبرس شمالی، می‌توانید از طریق فرودگاه بین‌المللی ارجان وارد این کشور شوید. همچنین، می‌توانید از طریق کشتی از ترکیه به قبرس شمالی سفر کنید.

هزینه سفر به قبرس شمالی چقدر است؟

هزینه سفر به قبرس شمالی به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، نوع اقامت، نوع بلیط هواپیما و فعالیت‌های مورد نظر شما بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که قبرس شمالی، مقصدی نسبتاً ارزان برای سفر است.

آیا برای سفر به قبرس شمالی به ویزا نیاز است؟

بله، برای سفر به قبرس شمالی به ویزا نیاز دارید. می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق سفارت جمهوری ترکیه شمالی قبرس در تهران برای دریافت ویزا اقدام کنید.

چه زبانی در قبرس شمالی صحبت می‌شود؟

زبان رسمی قبرس شمالی، ترکی است. با این حال، انگلیسی نیز در شهرهای توریستی به طور گسترده صحبت می‌شود.

چه نوع اقامتی در قبرس شمالی می‌توان پیدا کرد؟

در قبرس شمالی، هتل‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها و خانه‌های روستایی برای اقامت وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، محل اقامت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

چه جاذبه‌های گردشگری در قبرس شمالی وجود دارد؟

قبرس شمالی، مملو از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به شهرهای تاریخی مانند گیرنه و فاماگوستا، آثار باستانی مانند سالامیس و کانتارا، سواحل بکر و طبیعت زیبا اشاره کرد.

چه غذاهایی را می‌توان در قبرس شمالی امتحان کرد؟

آشپزی قبرس شمالی، تحت تأثیر فرهنگ‌های مختلف قرار گرفته است. در این کشور، می‌توانید غذاهای ترکی، یونانی، عربی و بین‌المللی را امتحان کنید. از جمله غذاهای معروف قبرس شمالی می‌توان به کباب، کوفت، پیده، موساکا و سالاد فتوش اشاره کرد.

آیا سفر به قبرس شمالی امن است؟

بله، قبرس شمالی، کشوری امن با مردمی خونگرم است. با این حال، مانند هر کشور دیگری، باید مراقب وسایل خود باشید و از مکان‌های خلوت دوری کنید.

آیا می‌توان در قبرس شمالی ملک خرید؟

بله، خرید ملک در قبرس شمالی امکان‌پذیر است. برای این کار، می‌توانید از خدمات شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند شرکت سرمایه گذاری ظهوریان استفاده کنید.

شرکت سرمایه گذاری ظهوریان چه خدماتی در قبرس شمالی ارائه می‌دهد؟

شرکت سرمایه گذاری ظهوریان با بیش از 400 کارشناس مجرب و 17 شعبه فعال در ایران، ترکیه، دبی و قبرس، آماده ارائه خدمات متنوع در زمینه سرمایه گذاری در قبرس شمالی، خرید ملک در قبرس شمالی، ثبت شرکت در قبرس شمالی، اخذ پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی و تسهیل زندگی در قبرس شمالی به شما عزیزان می باشد.