بازدید از موزه‌های برجسته و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

بازدید از موزه‌های برجسته و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

قبرس شمالی، یک جزیره در خاورمیانه است که در شرقی دریای مدیترانه واقع شده و نقطه ای است که سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا در آن با هم ملاقات می کنند. این کشور به دلیل دارا بودن جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای دانشجویان بین المللی است. برخی از جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی شامل قلعه گیرنه، کلیسای بلاپایس، و قلعه سنت هیلاریون است. این مکان ها دارای تاریخی طولانی هستند و نشان دهنده تاریخ غنی این کشور هستند. قبرس شمالی نیز دارای فرهنگ و سنت های متنوعی است که از ترکیب فرهنگ های ترکیه، یونان، و انگلستان به وجود آمده است. این فرهنگ غنی می تواند برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب باشد.

این کشور با تاریخی که به هزاران سال پیش برمی گردد و تحت تاثیر تمدن های مختلف مدیترانه شرقی قرار گرفته است، دارای موزه های شگفت انگیزی است. در زمان سفر به قبرس شمالی، بازدیدکنندگان می توانند شاهد زندگی مجدد گذشته باشند.
موزه کشتی غرق شده باستان قبرس، با وجود اینکه فضایی کوچک است، اما میزبان موزه های بسیاری است که نشان دهنده تاریخ غنی و میراث فرهنگی آن است. بیشتر این موزه ها در ساختمان های بزرگ و متمرکز قرار دارند، اما تعدادی از این گنجینه های کمتر شناخته شده در ساختمان های سنتی در روستاها و اطراف جزیره پخش شده اند. در ادامه با شرکت سرمایه گذاری ظهوریان، بازدید از موزه های برجسته و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی را تجربه کنید.

بازدید از موزه‌های برجسته و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

بازدید از موزه‌های برجسته و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

موزه کشتی غرق شده در گیرنه یکی از جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

موزه کشتی غرق شده در قلعه کایرنیا یکی از جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی است، این موزه روبروی دریای مدیترانه قرار دارد. این موزه خانه‌ای برای بقایای یک کشتی باستانی از قرن چهارم قبل از میلاد و بار آن است. در سال ۱۹۶۹، باستان شناسان از آمریکا این کشتی تجاری یونانی را که بیش از ۲۳۰۰ سال قدمت دارد، کشف کردند.

عمده قسمت‌های کشتی در شن و ماسه به خوبی حفظ شده بود و حدود ۷۵٪ آن در وضعیت مناسبی بود. در این موزه، شما می‌توانید در میان اشیایی مانند آمفوراهای شراب رودس، کوزه‌ها و ظروف مختلف آشپزخانه گشت و گذار کنید، داستان‌های تاریخی کشتی را بخوانید و عکس‌هایی از فرآیند نجات این کشتی را ببینید.

موزه تکه مولوی در نیکوزیا یکی دیگر از جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

موزه تکه مولوی، که به موزه سماع درویشان ترجمه می‌شود، یکی دیگر از موزه ها و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی است که در داخل دیوارهای شهر نیکوزیا (لفکوشا) واقع شده و نزدیک به دروازه معروف گیرنه است. این بنا به دوران عثمانی و قرن هفدهم برمی‌گردد. این ساختمان تا سال ۱۹۵۴ مورد استفاده بود و یک فرقه مذهبی مسلمان از این بنا برای برگزاری مراسم منظم، از جمله سماع های تشریفاتی، تحت هدایت یک شیخ استفاده می‌کرد. لباس‌های رقصندگان، آلات موسیقی و سایر موارد قوم‌نگاری در اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند.

گالری هنری ای جی لونتیس در نیکوزیا

گالری ای جی لونتیس، یکی از برجسته‌ترین موزه‌ها و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی است که با تمرکز بر میراث فرهنگی قبرس، پروژه‌های فرهنگی، آموزشی و هنری را پیشبرد می‌کند. این مرکز هنری در سال 2014 راه‌اندازی شد و بیش از 800 اثر هنری از نقاشان قبرسی، یونانی و اروپایی را در خود جمع‌آوری کرده است.

این موزه، نمادی از آرزوی ‎Anastasios G. Leventis‏ برای برپایی یک گالری عمومی در سرزمین مادری خود است، جایی که هموطنانش می‌توانند از مجموعه گسترده‌ای از آثار هنری که او طی زندگی خود جمع‌آوری کرده است، لذت ببرند.

این موزه شامل سه بخش اصلی است:

  • مجموعه پاریس، که شامل آثار برجسته هنرمندان اروپایی از قرن هفدهم تا بیستم است.
  • مجموعه یونان، که آثار هنرمندان یونانی از قرن 19 و 20 را در خود دارد.
  • مجموعه قبرس، که آثار نخستین نسل از هنرمندان قبرسی از سال 1884 تا 1930 را نمایش می‌دهد.
بازدید از موزه‌های برجسته و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

نگاهی به موزه‌های برجسته و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

امروزه، این مرکز هنری در قبرس، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر از تمام سنین را گرد هم می‌آورد تا در فرهنگ، تاریخ و هنر قبرس، یونان و اروپا غوطه‌ور شوند و این تنوع فرهنگی جهانی را بزرگداشت کنند.

موزه قبرس در نیکوزیا یکی دیگر از جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

موزه قبرس، که به عنوان موزه باستان شناسی قبرس نیز شناخته می شود، یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین موزه ها و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی است و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری قبرس شناخته می شود. این موزه، آثار باستانی که در حفاری های متعدد در سراسر جزیره کشف شده اند را به نمایش می گذارد و تاریخ جزیره و توسعه تمدن قبرس را از هزاره نهم قبل از میلاد (عصر نوسنگی) تا اوایل دوره بیزانس (قرن هفتم) نشان می دهد.

کار بر روی موزه، که در مرکز نیکوزیا قرار دارد، در سال ۱۹۰۸ آغاز شد و در سال ۱۹۲۴ به پایان رسید، در زمانی که قبرس هنوز مستعمره بریتانیا بود. سپس، چندین بخش به موزه اضافه شد تا به شکل فعلی خود تبدیل شود.

در این موزه، اشیاء باستانی مانند سفال ها، جواهرات، مجسمه سازی، سکه ها، اشیاء مسی و غیره را می توانید بیابید که به بازدیدکنندگان امکان می دهد تا نگاهی عمیق به زندگی روزمره در قبرس باستان بیندازند. علاوه بر این، موزه قبرس، هر ساله میزبان نمایشگاه های موقت با موضوعات جذاب از زندگی است. در ادامه اگر بدنبال سرمایه گذاری در قبرس شمالی هستید می‌توانید به مقاله سرمایه گذاری در قبرس شمالی 2024 منتشر شده در شرکت سرمایه گذاری ظهوریان مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری درباره سرمایه گذاری در این کشور بدست آورید!

موزه هنر بیزانس در نیکوزیا

موزه هنر بیزانس، واقع در شهر محاصره شده نیکوزیا، مجموعه ای از آثار هنری بیزانسی را در جزیره به نمایش می گذارد و یکی از مهم ترین جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی است که به دلیل غنای و شهرت آن شناخته شده است. بیش از ۲۰۰ علامت از قرن ۹ تا ۱۹، به همراه ظروف، لباس ها و کتاب ها در این مکان به نمایش درآمده اند.

این مجموعه شامل تعداد زیادی از آثار مربوط به قرن دوازدهم است، یعنی دورانی که علاقه به نقاشی پرتره در اوج خود بود. یکی از برجسته ترین آثار، موزاییک های مشهور کلیسای Panagia kanakaria از قرن ششم است. همچنین، ۲۲۰ قطعه از نمادهای مسیحی از ابتدای عصر بیزانس تا قرن ۱۹ در این موزه قبرس به نمایش گذاشته شده است.

موزه خانه آبی

خانه آبی، واقع در قبرس شمالی، یکی از مکان های مرموز و جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی است که در منطقه ای نظامی قرار گرفته است. این مکان با داستان های متعددی که در آن رخ داده، به یکی از مکان های توریستی محبوب در قبرس شمالی تبدیل شده است.

برای ورود به این موزه، باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید و می توانید هر روز به جز روزهای دوشنبه از این مکان بازدید کنید. یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت سرمایه گذاری ظهوریان خدمات سرمایه گذاری در قبرس شمالی است کهبا مراجعه به صفحه خدمات سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری ظهوریان می تونید مشاوره رایگان درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی بدست آورید!

موزه خودروهای کلاسیک و تاریخی قبرس شمالی

موزه خودروهای کلاسیک و تاریخی قبرس، یک مکان بسیار دیدنی و یکی از جذاب ترین جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی است. خودروی قدیمی‌ترین در این موزه، یک فورد مدل تی (T) روباز از سال ۱۹۱۲ است. خودروی جدیدترین این موزه نیز ۱۵ سال عمر دارد. بازدیدکنندگان ممکن است با کادیلاک زرهی ریاست جمهوری قبرس نیز مواجه شوند.

این کادیلاک در سال ۱۹۷۷ توسط دولت ایالات متحده به صورت اختصاصی برای ماکاریوس سوم، رئیس‌جمهور وقت قبرس، ساخته و به او اهدا شد. دیمی ماوروپولوس (Dimi Mavropoulos)، قهرمان سابق مسابقات بین‌المللی رالی و رقابت‌های رالی قبرس، این موزه را در سال ۲۰۱۴ برای نمایش مجموعه شخصی از ۹۰ خودروی کلاسیک افتتاح کرد. جالب است که، زوج‌های جوان می‌توانند در روز عروسی خود، یک خودروی کلاسیک همراه با راننده از این موزه اجاره کنند.

موزه خودروهای کلاسیک و تاریخی قبرس شمالی

موزه خودروهای کلاسیک و تاریخی قبرس شمالی

موزه کانبولات یکی دیگر از جاذبه های فرهنگی قبرس شمالی

این موزه و مقبره، نام خود را از یک فرمانده گرفته که نقش مهمی در محاصره فاماگوستا (Famagusta) در قرن شانزدهم داشت. کانبولات (Canbulat) در آن زمان با استفاده از تکنیک‌های نظامی، به ارتش خود اجازه داد تا استحکامات نظامی را شکست دهد و فاماگوستا را به تسلیم وادار کند.

با این حال، کانبولات در نهایت جان خود را در این مسیر از دست داد. جسد کانبولات در این موزه دفن شده است. این ساختمان در سال ۱۹۶۸ بازسازی شد و بخش جلویی آن به یک موزه کوچک برای نمایش آثار قوم‌نگاری و باستان‌شناسی تبدیل شد. علاوه بر این، بسیاری از ترک‌ها و قبرسی‌های ترک‌تبار از این مکان به عنوان یک مکان زیارتی استفاده می‌کنند.