پرچم قبرس شمالی تاریخچه و معانی

پرچم قبرس شمالی: تاریخچه و معانی

پرچم قبرس شمالی، که در سال 1984 به رسمیت شناخته شد، نمادی است از هویت و استقلال این منطقه. این پرچم نه تنها بازتابگر تاریخ و فرهنگ مردم قبرس شمالی است، بلکه نمایانگر آرزوها و امیدهای آن‌ها برای آینده نیز می‌باشد. در این مطلب، تاریخچه، تحولات سیاسی و شباهت‌های پرچم قبرس شمالی با پرچم ترکیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جمهوری ترکی قبرس شمالی، پرچم ملی خود را دارد که بر اساس پرچم ترکیه، با رنگ‌های معکوس و دو نوار قرمز افقی در بالا و پایین طراحی شده است. این پرچم توسط هنرمند ترک قبرسی، امین چیزنل، طراحی شده و پس از اعلام استقلال یک جانبه در سال 1983، در سال 1984 توسط قبرس شمالی، که خود را کشوری مستقل اعلام می‌کند و فقط ترکیه آن را به رسمیت می‌شناسد، تصویب شد.

پرچم قبرس شمالی در ماده 2 قانون پرچم جمهوری ترکیه قبرس شمالی تعریف شده است: “پرچم جمهوری ترکیه قبرس شمالی، تحت شرایط تعریف شده توسط قانون، یک ستاره قرمز و هلال بر یک زمینه سفید و دو خط طولی دارد“. در مورد معنای پرچم، بیانیه رسمی وجود ندارد، اما می‌توان آن را به عنوان ستاره و هلال به معنای ترک بودن، رنگ قرمز نشان‌دهنده خون ترک‌های قبرس و نوارهای نشان‌دهنده ترکیه (بالا) و قبرس شمالی (پایین) تفسیر کرد. قبل از طراحی پرچم فعلی قبرس شمالی توسط این هنرمند، از پرچم ترکیه استفاده می‌شد.

پرچم قبرس شمالی: تاریخچه و معانی

پرچم قبرس شمالی: تاریخچه و معانی

پرچم قبرس شمالی، که در سال ۱۹۸۳ همزمان با اعلام استقلال این منطقه معرفی شد، با پس‌زمینه‌ای به رنگ سفید و دو نوار افقی به رنگ قرمز، به همراه یک هلال و ستاره قرمز در مرکز، طراحی شده است. این عناصر نمادین، پیام‌هایی از صلح و امید برای آینده را منتقل می‌کنند و همچنین به اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق با کشور ترکیه اشاره دارند.

در طول دهه‌ها، پرچم قبرس شمالی نه تنها به عنوان سمبلی از هویت ملی مطرح بوده، بلکه در میان تحولات سیاسی منطقه‌ای نیز نقش بسزایی ایفا کرده است. این پرچم، داستان مبارزات برای به دست آوردن شناسایی بین‌المللی و تلاش‌های مداوم برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه را بازگو می‌کند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه پرچم قبرس شمالی، شباهت آن به پرچم کشور ترکیه است. هر دو پرچم دارای هلال و ستاره قرمز بر روی زمینه‌ای سفید هستند، که این مشترکات نمادین، پیوندهای فرهنگی و تاریخی میان قبرس شمالی و ترکیه را نشان می‌دهند و بیانگر حمایت طولانی‌مدت ترکیه از قبرس شمالی است.

همچنین یکی خدمات شرکت سرمایه گذاری ظهوریان انجام خدمات خرید ملک در قبرس شمالی است. این خدمات توسط کارشناسان ماهر ما انجام می‌شود و با مراجعه به صفحه خدمات خرید ملک در قبرس شمالی ما می‌توانید مشاوره رایگان خرید ملک داشته باشید.

تاریخچه و تحولات پرچم قبرس شمالی از گذشته تا کنون

دولت فدرال ترکیه قبرس در تاریخ 13 فوریه 1975 تأسیس شد و تا تاریخ 15 اکتبر 1983، زمانی که جمهوری ترکی قبرس شمالی بنیان گذاشته شد، فعال بود. در طول این دوره، پرچم ترکیه به عنوان نماد رسمی استفاده می شد.

فقط سه روز پس از اعلام استقلال جمهوری ترکی قبرس شمالی، که فقط توسط ترکیه به عنوان یک دولت مستقل شناخته شده است، در تاریخ 18 نوامبر 1983، شورای وزیران قبرس شمالی در مورد طرح پرچم جدید کشور بحث و تبادل نظر کرد. تصمیم بر این شد که پرچم قبرس با پرچم ترکیه در کانتون (بالا سمت چپ) استفاده شود. با این حال، این طرح هرگز به کار نرفت. بر اساس یک مقاله منتشر شده در Bulletin Flag، در چهار ماه اول وجود خود، پرچم ترکیه به عنوان پرچم رسمی قبرس شمالی استفاده می شد، در حالی که Flag of the World گزارش می دهد که پرچم ترکیه با دو باند سفید استفاده شده است.

در تاریخ ۲۳ نوامبر ۱۹۸۳، دولت قبرس شمالی از شهروندان و مؤسسات خود خواست تا پیشنهاداتی برای طراحی پرچم جدید ارائه دهند. طرح ارائه شده توسط هنرمند ترک قبرسی، امین چیزنل، مورد پذیرش قرار گرفت و در تاریخ ۷ مارس ۱۹۸۴، با تصویب قانون شماره ۱۵، به عنوان پرچم رسمی قبرس شمالی اعلام شد. انتشار رسمی پرچم در روزنامه رسمی در تاریخ ۹ مارس ۱۹۸۴ صورت گرفت.

همچنین یکی از خدمات شرکت سرمایه گذاری ظهوریان انجام خدمات سرمایه گذاری در قبرس شمالی است و اگر بدنبال سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌باشید بدون شک شرکت سرمایه گذاری انتخابی جذاب برای شما خواهد بود! با مراجعه به صفحه خدمات سرمایه گذاری ما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این خدمات بدست آورید!

تاریخچه تحولات پرچم قبرس شمالی از گذشته تا کنون

تاریخچه تحولات پرچم قبرس شمالی از گذشته تا کنون

برای درک تکامل پرچم قبرس شمالی، لازم است به تاریخچه پرچم جزیره قبرس نگاهی بیندازیم:

  • در قرن ۱۵، قبرس با پرچم پادشاهی خود که از سال ۱۱۹۲ تا ۱۴۸۹ مورد استفاده بود، وارد عرصه جهانی شد.
  • پس از آن، جزیره تحت سلطه ونیزیان تا سال ۱۵۷۱ قرار داشت.
  • دوره حکومت عثمانیان بر قبرس از سال ۱۸۴۴ تا ۱۸۷۸ ادامه یافت.
  • زمانی که قبرس تحت استعمار بریتانیا قرار گرفت، پرچم کشور در دو دوره زمانی ۱۸۸۱ – ۱۹۲۲ و ۱۹۲۲ – ۱۹۶۰ تغییر کرد.
  • پس از استقلال قبرس در سال ۱۹۶۰، پرچم جدیدی توسط عصمت گونی، هنرمند ترک، در راستای توافق‌نامه‌های زوریخ و لندن رونمایی شد. در آن زمان، قبرس به عنوان یک جزیره متحد شناخته می‌شد و پرچم با المان‌های بی‌طرف و صلح‌آمیز طراحی شده بود.
  • از آن زمان تاکنون، پرچم قبرس سه بار دیگر تغییر کرده است، که این تغییرات بیشتر مربوط به شکل شاخه‌های زیتون و ابعاد و رنگ مسی آن بوده است.
  • پرچم نهایی با طرح صلح‌آمیز توسط سازمان‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است. همچنین در سال ۲۰۰۴، پرچمی برای جمهوری متحد قبرس پیشنهاد شد که به دلیل رد شدن توسط جامعه یونانی قبرس، به مرحله اجرا درنیامد.
تغییرات پرچم قبرس شمالی

تغییرات پرچم قبرس شمالی

درباره تغییرات پرچم قبرس شمالی می‌توان اینگونه بیان کرد:

  • در فوریه سال 1975، دولت فدرال ترکیه که پرچم آن در این بخش قرار دارد، تشکیل شد.
  • در سال 1983، جمهوری ترکی قبرس شمالی به وجود آمد و استقلال خود را به صورت یکجانبه اعلام کرد. در نوامبر همان سال، شورای وزیران قبرس شمالی یک پرچم جدید را ایجاد کرد که پرچم میانی است.
  • در نهایت، در مارس سال 1984، پرچم فعلی قبرس شمالی که توسط امین چیزنل طراحی شده است، تصویب گردید.

در آخر  اگر بدنبال کسب اطلاعات درباره شرایط کاری در قبرس شمالی می‌باشید میتوانید صفحه شرایط کاری قبرس شمالی ما مراجعه کنید.