گردشگری فرهنگی در قبرس شمالی

گردشگری فرهنگی در قبرس شمالی: معرفی موزه‌ها و آثار باستانی”

ممکن است بپرسید کدام جاذبه‌های قبرس شمالی برتر هستند؟ قبرس شمالی، که به نام رسمی جمهوری قبرس شناخته می‌شود، یک کشور جزیره‌ای در خاورمیانه است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده و در محل تقاطع سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. نیکوزیا نام پایتخت این کشور است.

قبرس شمالی تحت حمایت ترکیه است، بنابراین می‌توان فرهنگ، آداب و رسوم مردم ترکیه را به راحتی در قبرس شمالی دید. اگر در خیابان‌های قبرس شمالی قدم بزنید یا به رستوران‌های این منطقه سر بزنید، کاملا احساس می‌کنید که در ترکیه هستید.

اکثر مردم قبرس شمالی مسلمان یا مسیحی هستند و زبان رایج آنها ترکی استانبولی است. قبرس، پس از ساردینیا و سیسیل، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. جاذبه‌های قبرس شمالی بسیار خاص هستند و اگر به باستان‌شناسی علاقه‌مند باشید، خاطرات سفر به این جزیره برای همیشه در ذهنتان خواهد ماند.

در این مطلب، ما در شرکت سرمایه گذاری ظهوریان، قصد داریم تا شما را با موزه‌ها و یادگارهای تاریخی قبرس شمالی آشنا کنیم. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، یک تجربه فراموش نشدنی و خیال‌انگیز از گردشگری خود به قبرس شمالی داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

گردشگری فرهنگی در قبرس شمالی: معرفی موزه‌ها و آثار باستانی"

گردشگری فرهنگی در قبرس شمالی: معرفی موزه‌ها و آثار باستانی”

جاذبه‌های برجسته قبرس شمالی برای گردشگری

قبرس شمالی، سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است که فقط ۷۰ کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد. این جزیره در اکثر روزهای سال، آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد. بدون شک، طبیعت پاک و ناب و یادگارهای تاریخی، از جذابیت‌های برجسته قبرس شمالی برای گردشگرانی هستند که به دنبال تفریح و گذراندن تعطیلات خود در سواحل زیبای دریای مدیترانه به این جزیره سفر کرده‌اند.

گستره وسیعی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در این جزیره وجود دارد و انتخاب چندین مورد برای یک سفر چند روزه کار پیچیده‌ای است. سواحل دست‌نخورده و زیبا و آثار تاریخی که برخی از آنها به دوران پارینه سنگی برمی‌گردد، فقط بخشی از جذابیت‌های قبرس شمالی برای گردشگری و گردشگرانی است که از کشورهای مختلف جهان، از جمله ایران، به این جزیره سفر کرده‌اند.

هنگام سفر به این جزیره اگر قصد گردشگری دارید حتما از آثار تاریخی و طبیعت خام شهر گیرنه و مناطق فاماگوستا و بافرا دیدن کنید، زیرا بیشتر جاذبه‌های قبرس شمالی در این سه منطقه معروف قرار دارد و بازدید از این مناطق یکی از برنامه‌های ثابت تورهای گردشگری است. در ادامه، قصد داریم برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم.

سفر و گردشگری در قبرس شمالی بدون شک از آن دسته سفرهایی است که هرگز از یادتان نخواهد رفت. آب و هوای خوشایند و شب‌های زیبا و پر از حرکت و جنبش، یکی از بهترین ویژگی‌های مثبت سفر به قبرس شمالی است.

قبل از شروع هر سفر، مهم است که اطلاعاتی در مورد آب و هوای مقصد خود کسب کنید. قبرس شمالی، کشوری با آب و هوای مدیترانه‌ای و معتدل است. در قبرس شمالی، فصل زمستان بسیار کوتاه است و در بیش از ۳۰۰ روز از سال، هوا آفتابی و نسبتا گرم است.

می‌توانید به این نکته توجه کنید که اگر قصد دارید در فصل تابستان به این کشور سفر کنید و بدنبال گردشگری در آن هستید؛ حرارت و آفتاب روزهای طولانی تابستان ممکن است کمی برای شما سخت باشد، اما از سوی دیگر، شنا در دریای زیبای قبرس تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

جاذبه‌های برجسته قبرس شمالی برای گردشگری

جاذبه‌های برجسته قبرس شمالی برای گردشگری

شهر باستانی نیکوزیا – Nicosia Old City – دیدنی‌های قبرس شمالی

شهر باستانی نیکوزیا، که به عنوان شهر محاصره شده نیکوزیا نیز معروف است، به طور همزمان پایتخت دو کشور، قبرس شمالی یا به عبارتی دیگر قبرس ترکیه و قبرس جنوبی است. دیوارهای ونیزی که در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده‌اند، این شهر باستانی را به طور کامل احاطه کرده‌اند و خیابان‌های باریک شهر باستانی نیکوزیا (Nicosia Old City) پر از یادگارهای تاریخی است. بنابراین این شهر یکی از بهترین گزینه ها برای گردشگری است.

همچنین یکی از نقاط برجسته دیدنی این شهر باستانی که همچنین یکی از دیدنی‌های قبرس شمالی است، مسجد سلیمیه است که قبلا کلیسایی بوده و پس از حمله عثمانی‌ها به مسجد تبدیل شده است. همچنین، از دیگر مکان‌های دیدنی که در این شهر وجود دارد، می‌توان به بازار سنتی نیکوزیا که در دوره عثمانی ساخته شده و یا موزه‌های شهر نیکوزیا اشاره کرد. همچنین اگر بدنبال سرمایه گذاری در قبرس شمالی هستید می‌توانید به مقاله سرمایه گذاری در قبرس شمالی 2024 منتشر شده در شرکت سرمایه گذاری ظهوریان مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری درباره سرمایه گذاری در این کشور بدست آورید!

بویوک هان نیکوزیا – جذابیت‌های قبرس شمالی

یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته قبرس شمالی، بویوک هان است که یک مسافرخانه از دوران عثمانی است و دارای یک بازار سرپوشیده مربوط به قرن شانزدهم است. همچنین، چندین موزه در آن وجود دارد که تاریخچه صوفی‌گری مولوی را نمایش می‌دهد.

موزه بربریت نیکوزیا

یکی دیگر از مکان‌ها و جاذبه های گردشگری دیدنی شهر نیکوزیا، موزه بربریت است که برای همه گردشگران دسترسی آسانی دارد. در این موزه، عکس‌ها و اسناد دقیقی که به وقایع قبرس در سال ۱۹۶۳ مربوط می‌شوند، به خوبی قابل مشاهده هستند.

کاخ باستانی وونی – Vouni Palace

کاخ باستانی وونی (Vouni Palace)، یکی از دیرینه‌ترین دیدنی‌ها و جاذبه های گردشگری قبرس شمالی است. این محوطه باستان‌شناسی در بخش شمالی جزیره، نزدیک شهر گوزل یورت واقع شده است. این کاخ در قرن پنجم قبل از میلاد توسط ایرانی‌ها ساخته شده و محل اقامت یونانی‌ها و رومی‌ها بوده است. کاخ وونی بر روی یک تپه که به دریای مدیترانه نگاه می‌کند، قرار گرفته است و بلوک‌های سنگ آهکی که برای ساخت آن استفاده شده‌اند، هنوز هم قابل دیدن است. این کاخ تاریخی به مساحت تقریبی ۲۵۰۰ متر مربع، دارای یک حیاط مرکزی، چندین اتاق و یک تالار پذیرایی است. همچنین، باقیمانده‌های یک آب انبار بزرگ نیز در این کاخ کشف شده است.

قلعه بوفانتو – Buffavento Castle

قلعه بوفاونتو، یک قلعه متوسطه‌العصر و یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های قبرس شمالی از نظر منظره است که بر روی کوهی در قبرس شمالی نزدیک شهر گیرنه قرار دارد. این قلعه توسط رومی‌ها در قرن دهم میلادی برای دفاع و حفاظت از جزیره قبرس در برابر حملات عرب ساخته شده است.

این قلعه در قرن چهاردهم توسط لوزیگنان‌ها و سپس در قرن شانزدهم توسط ونیزی‌ها بازسازی شده است. در ادامه یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شرکت سرمایه گذاری ظهوریان خدمات سرمایه گذاری در قبرس شمالی است که با مراجعه به صفحه خدمات سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری ظهوریان می تونید مشاوره رایگان درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی بدست آورید!

شهر باستانی نیکوزیا - Nicosia Old City - دیدنی‌های قبرس شمالی

شهر باستانی نیکوزیا – Nicosia Old City

قلعه گیرنه – Gyrn Castle یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

یکی از ساختمان‌های تاریخی معروف جزیره قبرس شمالی، قلعه گیرنه (Gyrn Castle) است که در کنار ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. این قلعه که بیش از ۱۵۰۰ سال از ساخت آن می‌گذرد، در ورودی بندر گیرنه واقع شده است. قلعه گیرنه دارای چهار برج دیدبانی است و برج‌های این قلعه تاریخی به سبک قلعه‌های رومی ساخته شده است. این قلعه بزرگ به دلیل پیشینه و قدمت تاریخی که دارد، نظر بسیاری از باستان شناسان را به خود جلب کرده است و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های قبرس شمالی در بین گردشگران این کشور است.

قلعه تاریخی سنت هیلاریون – St. Hilarion Castle یکی دیگر از دیدنی‌ها و جاذبه های گردشگری قبرس شمالی!

قلعه تاریخی سنت هیلاریون (St. Hilarion Castle)، یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های قبرس شمالی است که در قرن ۱۱ میلادی در ارتفاع ۶۷۰ متری از سطح دریا، بر فراز کوه‌های گیرنه و با چشم‌اندازی به دریای مدیترانه ساخته شده است. این قلعه دارای سه طبقه است و از طبقه بالاترین آن، می‌توانید منظره‌ای پانورامایی از جزیره قبرس شمالی را تماشا کنید. سنت هیلاریون نخستین فردی بوده که در این قلعه زندگی می‌کرده، و به همین علت، این قلعه به نام قلعه سنت هیلاریون شناخته شده است.