معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

تاکنون بارها و بارها بدین نکته اشاره کردیم که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به عنوان یک فعالیت اقتصادی بسیار سودمند محسوب می‌شود. اما آیا از معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی اطلاعی دارید؟ به‌نظر شما سرمایه‌گذاری در کشوری مانند قبرس شمالی چه معایبی دارد؟ قطعا می‌دانید که زندگی در قبرس شمالی برای بسیار از ایرانیان نوعی زندگی ایده‌آل محسوب می‌شود. به همین جهت به دنبال مهاجرت به این کشور زیبا هستند. هرچند که باید به این نکته اشاره کنیم که باتوجه به شرایط موجود، کیفیت زندگی در قبرس شمالی بسیار مطلوب است.

اما قطعا سرمایه‌گذاری در این کشور هم معایبی دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. علاوه بر آن تمامی سرمایه‌گذارانی که قصد مهاجرت، زندگی و حتی سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی را دارند، باید از معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی هم اطلاعات درستی داشته باشند.

به همین سبب در این مقاله قصد داریم برخلاف گذشته، به بیان معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بپردازیم. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید، حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید. زیرا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به از دست نرفتن سرمایه و افزایش امنیت سرمایه گذاری کمک زیادی می‌کند.

مشکلات سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مشکلات سرمایه گذاری در قبرس شمالی

زندگی در کشور قبرس شمالی، رویایی برای مهاجرین

بسیاری از کسانی که از شرایط زندگی خود راضی نیستند، برای بهبود آن دست به کارهای مهمی مانند مهاجرت می‌زنند. اما مهاجرت امری نیست که بتوان به سادگی آن را انجام داد. بلکه نیاز به اطلاعات درست و موثقی دارد. امروزه به دلیل وجود شرایط کاری در قبرس شمالی و فضای مناسبی که برای کار شهروندان ایجاد شده است، بسیاری از مردم به مهاجرت و اشتغال در این کشور علاقه‌مند هستند.

از سوی دیگر دولت این کشور هرکدام از شهرهای قبرس شمالی را به بهترین خدمات و امکانات مجهز کرده و شرایط راحتی را برای زندگی شهروندان خود مهیا کرده است. جمله مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که دولت قبرس شمالی برای رشد اقتصادی خود، شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاری در این کشور مهیا کرده است. درواقع با حمایت از سرمایه‌گذاران، سود بسیار خوبی به آنها می‌دهد. همین عوامل باعث شده که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به یکی از پرسودترین فعالیت‌های اقتصادی این کشور تبدیل شود.

معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی

همانطور که گفتیم هر فعالیتی، چه در عرصه اقتصادی در سایر عرصه‌ها دارای مزایا و معایب مختلفی است. همانطور که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به عنوان یک فعالیت اقتصادی پرسود شناخته می‌شود، معایبی هم دارد که باید در این قسمت به آن اشاره کنیم:

مالیات‌های مختلف از اشخاص واقعی

اولین و مهم‌ترین مورد از معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، مالیات‌های مختلف از اشخاص حقیقی است. کشور قبرس شمالی به صورت کلی از تمام شهروندان خود مالیات دریافت می‌کند. برای مثال صاحبان کسب و کار باید حدود 10% و شاغلین بین 10 تا 37% از درآمد خود را به دولت واگزار کنند. این مبلغ از مالیات برای کسانی که به تازگی به قبرس شمالی مهاجرت کرده‌اند و هنوز به سوددهی خوب نرسیده‌اند بسیار زیاد است. علاوه بر آن هرچه که میزان درآمد اشخاص بیشتر باشد، باید مالیات بیشتری را به دولت پرداخت کنند.

محدودیت‌های کالا و محصولات

یکی دیگر از معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، محدودیت کالا و محصولات است. شاید در نگاه اول این مشکل فقط در روتین زندگی آزار دهنده باشد و اشخاص نتوانند کالای موردنیاز خود را خریداری کنند، اما برای تمام کشانی که فروشنده یا وارد‌کننده محصولات مختلف هستند، این موضوع یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود.

علت این امر هم این است که کشور قبرس شمالی کالاهای متفاوت و متنوعی را وارد نکرده و فروشندگان نمی‌توانند نیازهای مشتریان خود را رفع کنند. حال در چنین شرایطی اگر سرمایه‌گذاری روی همین محصولات سرمایه‌گذاری کرده باشد، تمام دارای و سرمایه خود را به سبب ممنوعیت‌های کشور قبرس شمالی از دست می‌دهد.

موانع سرمایه گذاری در قبرس شمالی

موانع سرمایه گذاری در قبرس شمالی

درآمد پایین برخی مشاغل

از دیگر معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی، پایین بودن درآمد برخی از مشاغل است. درواقع اگر کسی بخواهد در قبرس شمالی درآمد خیلی خوبی داشته باشد، باید کسب و کار خود را ایجاد کند. اما برخی از اشخاص با خرید ملک در قبرس شمالی اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور کرده و به‌جای تاسیس تجارت خود، برای دیگران کار می‌کنند. از سوی دیگر از آنجایی که درآمد این اشخاص کم است، نمی‌توانند هزینه‌های روتین زندگی خود را تامین کنند.

ضعیف بودن سیستم حمل و نقل

یکی دیگر از مواردی که به عنوان معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی شناخته می‌شود، ضعیف بودن حمل و نقل در این کشور است. شاید با خود تصور کنید که این مضوع چندان تاثیری در سرمایه‌گذاری اشخاص ندارد، اما برخلاف این باور، تمام کسانی که در کشور قبرس شمالی سرمایه‌گذاری می‌کنند، تمام شرایط و وضعیت زندگی در این کشور را درنظر می‌گیرند. بدین ترتیب هنگامی که سیستم حمل و نقل در این کشور ضعیف باشد، سرمایه‌گذاران از صرف دارایی خود در این کشور پشیمان می‌شوند.

تحریم‌های اقتصادی

یکی از مواردی که به‌عنوان بزرگ‌ترین معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی شناخته می‌شود، تحریم‌های اقتصادی این کشور است. درواقع از آنجایی که کشور قبرس شمالی توسط بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته نمی‌شود، با تحریم‌های زیادی هم درگیر است. این موضوع برای سرمایه‌گذاران این کشور مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

سرمایه گذاری در قبرس، سودمند یا پرضرر؟

احتمالا با بیان معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، با خود تصور می‌کنید که سرمایه‌گذاری در این کشور سودمند است یا پرضرر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سرمایه‌گذاری در کشوری مانند قبرس شمالی، نیاز به اطلاعات درست و دقیق، و البته شناخت از بازارهای مختلف این کشور دارد. درواقع یک سرمایه‌گذار باید بداند که بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری چه زمانی است و در همان زمان کار خود را انجام دهد.

اینکه یک سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی سود دارد یا نه، امری است که باتوجه به نوع سرمایه‌گذاری خود اشخاص انجام می‌شود. به همین جهت نمی‌توان به‌صورت قطعی گفت که سرمایه‌گذاری در قبرس سودمند است یا نه. باتوجه به اینکه مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری یکی از راحت‌ترین شیوه‌های مهاجرت است، بسیاری از کسانی که قصد اقامت در این کشور را دارند، از این روش استفاده می‌کنند.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سخن پایانی

قطعا معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی موضوعی است که نمی‌توان منکر آنها شد. زیرا در هر فعالیت اقتصادی، معایب آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در شرایطی که اشخاص به معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی توجهی نکنند، احتمال از دست رفتن سرمایشان بسیار زیاد است. به همین سبب تمام اقتصاددانان به توجه به معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و اصولا هر فعالیت اقتصادی دیگر تاکید زیادی دارند.

شما هم می‌توانید برای استفاده از راهنمایی‌های اشخاص آگاه، با مشاورین ما در شرکت ظهوریان در تماس باشید. مشاورین ما باتوجه به نوع سرمایه‌گذاری شما، بهترین اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.