آشنایی با شهر های قبرس شمالی

قبرس شمالی بخشی از جزیره ی زیبای قبرس در شرق مدیترانه ، با تاریخ و فرهنگی چند هزار ساله که دارای ۵ شهر اصلی با جاذبه های تاریخی،فرهنگی، گردشگری است و ارتباط عمیقی با میراث و تاریخ منطقه دارند.
در ادامه به بررسی کلی هر کدام از شهرهای قبرس شمالی، مزیت های آنها میپردازیم.

شهر تاریخی و دانشجویی فاماگوستا :

اولین شهری که مورد بررسی قرار می‌گیرد، شهر فاماگوستا است. این شهر دارای آثار تاریخی فراوانی مانند دیوارهای شهری، بازارهای قدیمی، کلیساها و مساجد قدیمی وجو دارد.  همچنین بزرگترین و بهترین دانشگاه قبرس شمالی، دانشگاه مدیترانه شرقی در این شهر قرار دارد و فضای دانشجویی زنده ای در این شهر مشاهده می‌شود.

شهر اسکله :

شهر اسکله، یکی از شهرهای توریستی و ساحلی قبرس شمالی است که در آن پروژه‌های زیادی در حال اجرا هستند. اسکله به عنوان یکی از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی شناخته می‌شود. شهر اسکله و ساحل لانگ بیچ، از زیباترین مناطق جزیره هستند و این شهر به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. نزدیکی اسکله به دریا و مناظر طبیعی زیبا، باعث افزایش سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در این شهر شده است. همچنین، این شهر تا فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از مرکز شهر فاماگوستا قرار دارد.

شهر گیرنه :

شهر گیرنه یا کایرنیا، به عنوان یکی از مراکز هتل‌های لوکس و لاکچری در قبرس شمالی شناخته می‌شود. این شهر یکی از مناطق توریستی و تفریحی قبرس است که تنوع تفریحات آبی تا کمپ در جنگل‌های سبز آن، همچنین وجود رستوران‌ها و هتل‌های لوکس و کازینوها، آن را به یک مقصد محبوب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. از جاذبه‌های تاریخی شهر گیرنه، می‌توان به بندر گیرنه و قلعه گیرنه اشاره کرد. وجود دانشگاه‌های معتبر مثل دانشگاه آمریکایی گیرنه، این شهر را برای تحصیلات و تفریحات دانشجویی جذاب می‌سازد و فضای شهری همیشه زنده و پویا است.

شهر لفکوشا :

پایتخت قبرس شمالی که به نام لفکوشا هم شناخته می‌شود، به دلیل فاصله از دریا و عدم تمایل سرمایه‌گذاران به توسعه و ساخت و ساز در این شهر، به عنوان آخرین مورد برای زندگی در نظر گرفته می‌شود. این شهر دارای دو دانشگاه بزرگ مانند دانشگاه بین‌المللی قبرس و دانشگاه خاور نزدیک است و بیشتر ساختمان‌های دولتی در این منطقه قرار دارد. سبک معماری این شهر مشابه شهرهای قدیمی اروپایی است.

ساحل Esentepe :

برای کسانی که علاقه مند به زندگی در مناطق ساحلی هستند، ساحل Esentepe را پیشنهاد می کنیم. می توانید ساعت ها در مناظر زیبا قدم بزنید و از چنین آب و هوای فوق العاده ای لذت ببرید. علاوه بر این، چندین زمین گلف وجود دارد که می توانید به آنها بروید و از آن لذت ببرید. کسانی که می توانند یک واحد آپارتمان یا یک ویلا در ساحل Esentepe بخرند، مطمئناً یک زندگی رویایی را تجربه خواهند کرد. صبح ها که از خواب بیدار می شوید، طلوع خورشید را از پنجره های آپارتمان یا ویلای خود می بینید که زیبایی آن با دریای مدیترانه آمیخته شده و منظره ای فوق العاده را به شما هدیه می دهد.

مطمئنا چنین منظره و مکانی برای همه افراد جالب است و به همین دلیل خرید ملک در این منطقه سود کلانی را برای شما به همراه خواهد داشت. لازم به ذکر است که آکادمی شزوما پروژه های عمرانی متعددی نیز در این منطقه دارد.

منطقه آلسانجاک :

آلسانجاک یکی از بهترین مناطق قبرس شمالی است که به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تجاری و اقتصادی قبرس شمالی شناخته می شود. وجود فروشگاه‌های مدرن، آپارتمان‌های متنوع با طراحی‌های خاص، اقامتگاه زیبا و همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای متنوع، آلسانجاک را جذاب کرده است. به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی این شهر را برای سفر انتخاب می کنند. جالب است بدانید که چندین ساختمان قدیمی در این شهر وجود دارد که به خوبی نشان از ردپای تاریخ در منطقه آلسانجاک دارد. آلسانجاک به عنوان یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی شناخته می شود و مطمئنا یکی از بهترین انتخاب ها برای زندگی در این کشور است.

کدام شهرهای قبرس شمالی را می توانیم برای زندگی انتخاب کنیم؟

در این مقاله بهترین شهرها و مناطق قبرس شمالی را به شما معرفی کردیم تا بدانید در سفر به این کشور یا انتخاب یکی از این شهرها برای زندگی کدامیک از ویژگی های فوق العاده ای برخوردار هستند. آکادمی شزوما شروع به ساخت بسیاری از پروژه های ساختمانی از جمله ویلا، پنت هاوس و آپارتمان در تمامی این شهرها و مناطق کرده است و هر زمان که برای خرید ملک در قبرس شمالی به آکادمی شزوما می آیید، با ساختمان های متنوعی در شهرهای مختلف شمال کشور روبرو می شوید. قبرس. حال این سوال مطرح می شود که کدام یک از این شهرها و مناطق برای زندگی مناسب ترند؟ برای پاسخ به این سوال باید عواملی را در نظر بگیرید.

شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است. کارشناسان فروش ما در آکادمی شزوما پس از صحبت با شما بهترین شهر و ساختمان های قبرس شمالی را به شما معرفی می کنند. به عنوان مثال، شما باید هدف خود را از خرید ملک در قبرس شمالی مشخص کنید. آیا می خواهید یک ویلا یا آپارتمان در این کشور بخرید و بعد از دو سال آن را بفروشید تا به سود کلان دست پیدا کنید یا می خواهید یک مکان خصوصی برای سفر یا زندگی خود در این کشور داشته باشید؟ اگر هدف شما صرفاً سرمایه گذاری است، حتماً باید شهری را انتخاب کنید که با توجه به رفت و آمد مسافران و مسافران به این شهر و امکانات عالی آن، در زمان فروش سود زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

ممکن است تصمیم گرفته باشید در خانه خود در قبرس شمالی زندگی کنید. در این مورد، شما باید عوامل دیگری را در نظر بگیرید:

  • به عنوان مثال، اگر می خواهید در این کشور تحصیل کنید، نزدیکی خانه شما به دانشگاه مهم می شود. (لطفا مقاله “|بهترین دانشگاه های قبرس شمالی” را ببینید.)
  • آیا شما و خانواده تان به مکان های شلوغ علاقه مند هستید یا دوست دارید در محیطی آرام و زیبا زندگی کنید؟ این عامل همچنین بر انتخاب بهترین شهر برای زندگی تأثیر می گذارد.
  • علاوه بر این، باید فاصله خانه و محل کار خود را در نظر بگیرید. همانطور که می دانید، رفت و آمد در قبرس شمالی ممکن است محدودیت هایی داشته باشد. به عنوان مثال، در برخی شهرها، تردد فقط با قایق یا کشتی امکان پذیر است. باید فاصله خانه و محل کار خود را در نظر بگیرید تا متوجه شوید که اگر می توانید در عرض چند دقیقه به محل کار خود برسید یا باید چند ساعت زودتر از خانه خارج شوید تا اولین قایق را به محل کار خود برسانید.

خلاصه ی بررسی شهرهای قبرس شمالی برای زندگی:

شهر:مزایامعایب
فاماگوستادانشگاه بزرگ، تاریخی، ارزانساحل ندارد
اسکلهساحل زیبا، سرمایه گذاری رو به رشدشلوغ، پر سر و صدا
گیرنههتل ها و رستوران های لوکس، تفریحات متنوعگران
لفکوشاارزان، فرهنگی، دانشگاه های معتبردور از دریا، توسعه نیافته
ساحل Esentepeآرام، زیبا، ویلا و آپارتمان های لوکسدور از امکانات رفاهی
آلسانجاکمدرن، تجاری، زیباشلوغ، پر سر و صدا

در کل قبرس شمالی با داشتن 5 شهر اصلی، گزینه های متنوعی برای زندگی پیش روی شما قرار می دهد. هر کدام از این شهرها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در انتخاب نهایی شما تاثیرگذار خواهند بود.

نکات کلیدی درباره شهر های قبرس شمالی

فاماگوستا: دانشگاه بزرگ، تاریخی و ارزان، اما بدون ساحل

اسکله: ساحل زیبا، سرمایه گذاری رو به رشد، شلوغ و پر سر و صدا

گیرنه: هتل ها و رستوران های لوکس، تفریحات متنوع، گران

لفکوشا: ارزان، فرهنگی، دانشگاه های معتبر، دور از دریا و توسعه نیافته

ساحل Esentepe: آرام، زیبا، ویلا و آپارتمان های لوکس، دور از امکانات رفاهی

آلسانجاک: مدرن، تجاری، زیبا، شلوغ و پر سر و صدا

بهترین شهر برای شما به نیازها و سلیقه تان بستگی دارد. اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید، شهری با تقاضای بالا برای مسکن را انتخاب کنید. برای زندگی، به عواملی مانند نزدیکی به محل کار، دانشگاه یا ساحل توجه کنید.

دسته بندی ها
اطلاعات قبرس

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.